Toon posts:

demon dsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik hier in leiden niks anders kan krijgen (de KPN zit vol, en cistron schiet niet op) heb ik gekozen voor demon, maar linesharing is hier niet beschikbaar.
Dus ik moet een nieuwe analoge lijn aanvragen (bij de KPN) en die dan overdragen aan demon, met mijn bestaande isdn lijn gebeurd dan niks.
klopt dit tot nu toe een beetje??

maar omdat de minimale contractduur vd KPN 1 jaar is, kunnen ze een boete geven als ik em binnen een jaar overdraag aan demon.
heeft iemand hier ervaring mee??
doet de KPN dit of laten ze het gewoon zitten??
Of komt het erop neer dat ik dan gewoon het hele jaar moet afbetalen zij ze?? kan ik dan ook een belbudget abbo nemen??

(dit is dus weer 1 vd redenen waarom ik de KPN haat, er kan geen nieuwe lijn worden opgezet voor de concurrent :r )

en hoe is het dan verder met demon dsl?? ik zat aan het metro 512/64 abbo te denken, heeft iemand hier ervaring mee??

tnx...

Verwijderd

Kun je geen BabyXL krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 07:16 schreef maarten- het volgende:
Kun je geen BabyXL krijgen?
over 2 weken... zal ik daarop w88, en dan gewoon demon dsl metro 512/128 aanvragen??

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 11:33 schreef Belegen_Kaas het volgende:

[..]

over 2 weken... zal ik daarop w88, en dan gewoon demon dsl metro 512/128 aanvragen??
Ja, lijkt mij wel.

Is 512/64 van Versatel?? Of heeft Versatel ook 512/128?
Bij Versatel krijg je een router, en bij BabyXL een modem, dit alles via Demon, zo heb ik begrepen.
Het verschil, de voor en nadelen zijn mij niet geheel duidelijk.

Zelf ga ik binnenkort kiezen tussen
1 BabyXL via BabyXL
2 Versatel of BabyXL via Demon
3 BabyXL via Cybercomm/(Scarlet) (ROUTER)(installatiekosten F650)
Dit alles 512/128 voor F100

En ik heb ook ISDN, maar hoef er gelukkig geen extra lijn voor aan te vragen of in te leveren, dus daar weet ik niets van.
Ik denk wel dat je er voor 12 maanden aan vast zit. Dat is voor mij een van de redenen dat ik nog twijfel.

Verwijderd

Topicstarter
ik hoef die router niet, is onnodig duur, en voor mijn situatie is een bridge (adsl modem) veel makkelijker.
als je een router gebruikt wordt het externe ip adres aan je router gegeven en krijg je 8er die router allemaal interne ip's, het is wel mogelijk om op 192.168.1.2 gewoon alle poorten geforward te krijgen, maar ik wil toch gewoon direct mn IP op mn linux bakkie.

Ik heb ook begrepen op usenet dat versatel minder stabiel is, en versatel is 512/64, en babyxl 512/128.

Maar wat voor mij het allerbelangrijkst is:
in mijn centrale is er (nog) geen linesharing beschikbaar, als ik versatel neem moet ik zelf eerst een tel. aansluiting regelen via de KPN en die dan over laten dragen aan versatel, maar dan moet je wel het hele jaar afbetalen bij de KPN, dat kost me dan dus 434,40 :(
dus dat doe ik niet, bij babyxl moet dat ook, maar dat regelt babyxl voor je, ze nemen de kosten ook op zich...

Verwijderd

Bij Cybercomm kun je extra ip-nrs aanvragen.
Kun je dus elke comp z'n eigen ip geven.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 12:25 schreef Belegen_Kaas het volgende:

Maar wat voor mij het allerbelangrijkst is:
in mijn centrale is er (nog) geen linesharing beschikbaar, als ik versatel neem moet ik zelf eerst een tel. aansluiting regelen via de KPN en die dan over laten dragen aan versatel, maar dan moet je wel het hele jaar afbetalen bij de KPN, dat kost me dan dus 434,40 :(
dus dat doe ik niet, bij babyxl moet dat ook, maar dat regelt babyxl voor je, ze nemen de kosten ook op zich...
Dus Versatel gedurende 12 maanden kost jou: 434.40 + 12 x F100 + installatiekosten?
Dan is de keus snel gemaakt denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 12:50 schreef maarten- het volgende:

[..]

Dus Versatel gedurende 12 maanden kost jou: 434.40 + 12 x F100 + installatiekosten?
Dan is de keus snel gemaakt denk ik.
juist jah, gewoon f 2 weken w88 duz...
naja, ben allang blij dat ik wat kan krijgen
Pagina: 1