Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien
Toon posts:

Eerste build, aub nakijken of ik domme keuzes maak

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik ben van plan om voor het eerst mijn eigen pc samen te stellen. Maar ik heb vrij weinig ervaring op het pc bouwen gebied, dus ik wou even kijken of mijn samenstelling goed is en of het in elkaar te zetten is voor een leek (die bereid is om grondig onderzoek te doen). Ik heb een paar dagen geleden ook een build geplaatst en met dat advies (en wat advies van het pcpartpicker forum) heb ik wat veranderingen aan gebracht. (Gaming pc van 2200 euro)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe computer de allernieuwste games op de hoogste settings 1440p en zo een hoog mogelijke fps (ik hoop 144 fps maar heb al gehoord dat dat wel HEEL hoog is) kunnen spelen. En ik zou graag willen dat mijn pc dit minimaal 5 jaar vol houdt. Ik snap wel dat na een paar jaar de hoogste settings misschien niet meer lukken maar ik wil wel dat mijn systeem alles gewoon goed kan draaien.
Ik heb het over games als: Overwatch, Destiny 2, WoW, Guild Wars 2 en Far Cry 5

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf aan ongeveer 2000 euro te denken, maar het mag er wel ongeveer 300 euro over heen. Ik was van plan om het zelf in elkaar te zetten. (ik heb nu een prijslijst op Megekko.nl en daar kost het totaal 1825 euro).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb altijd een laptop gehad en ben niet bereid om die uit elkaar te halen (voornamelijk omdat ik deze laptop graag nog bij de hand zou willen hebben). Verder heb ik een monitor, muis, en toetsenbord (als dit bedoeld wordt met randapparatuur).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier weet ik dus heel weinig vanaf. Ik wil gewoon erg hoge kwaliteit games kunnen spelen ;) en aangezien pre-build door veel mensen online zeer sterk afgeraden wordt moet ik het zelf maar uitproberen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar een intel core i7-8700k maar ik ga niet overklokken dus heb gehoord dat ik dan beter een i7-8700 kan gebruiken. Verder wil ik graag een gtx 1080 ti videokaart.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop dat het niet al te veel lawaai zal hebben aangezien de pc bij mij op de slaapkamer zal staan, en ik als student al mijn tijd daar doorbreng.

Ga je overklokken?
Ik weet vrij weinig van overklokken af dus ga het niet doen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht van jullie advies over mijn huidige keuzes. Past het bij elkaar? Is het in elkaar te zetten door een beginner? Voldoet het aan de eisen die ik er voor heb? Betaal ik veel te veel voor wat ik krijg? Verder de vraag of de SSD van Samsung 860 EVO (500 gb) beter is dan de MX500, hij is maar 6 euro duurder dus het maakt mij niet zoveel uit. Is de versie van de gtx 1080 ti goed? En als laatste: past mijn mobo bij wat ik heb en als ik wifi wil zou ik dan een andere mobo kopen of gewoon een usb wifi adapter? (ik gebruik 90% van de tijd ethernet). Ik heb voor dit mobo gekozen omdat mensen in mijn vorige topic zeiden dat een 360 goed genoeg was, en uit internet zoeken bleek dit 1 van de betere te zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 269,-€ 269,-
1ASRock B360 Pro4€ 87,50€ 87,50
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 895,-€ 895,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,95€ 59,95
1NZXT S340 Elite Zwart€ 75,90€ 75,90
1TP-Link TL-WN722N v2€ 9,45€ 9,45
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 182,95€ 182,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,94€ 80,94
1Samsung 860 EVO 500GB€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.804,54

Bedankt!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:58
Waarom niet verder in je andere topic dan?

De Seasonic voeding is niet geschikt voor een GTX 1080 Ti want de voedingskabel voor de videokaart is beperkt tot 225w. Daarnaast heeft de Seasonic nog een tekortkoming. Beter neem je de be quiet! Straight Power 11 550w zoals gemeld in je andere topic.
Geheugen draait op B360 niet sneller dan 2666. Zonde om er duurder 3000 in te stoppen.
De Hyper 212 EVO is oud. Er zijn betere koelers die minder kosten zoals de Gelid Tranquillo 4.
Verwacht niet teveel van een trage netwerkadapter die al sinds 2011 op de markt is en slechts een tientje kost. Hier zou ik meer aan uitgeven, bijvoorbeeld pricewatch: TP-Link Archer T9UH of pricewatch: Gigabyte WB867D-I naar gelang je een USB of PCI-e adapter wil.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel (voor de 2de keer ;) )! Heb de veranderingen in mijn voeding en CPU koeler door gevoerd. Maar wat voor een effect heeft lager geheugen? Raad je me aan om een beter MOBO te halen of minder geheugen?
En voor de wifi adapter moet ik sowieso nog naar kijken. Dat is het enige deel waarvan ik denk dat het wel heel makkelijk is om aanpassingen aan te maken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2018 21:19 ]

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:18:
Dankjewel (voor de 2de keer ;) )! Heb de veranderingen in mijn voeding en CPU koeler door gevoerd. Maar wat voor een effect heeft lager geheugen? Raad je me aan om een beter MOBO te halen of minder geheugen?
En voor de wifi adapter moet ik sowieso nog naar kijken. Dat is het enige deel waarvan ik denk dat het wel heel makkelijk is om aanpassingen aan te maken.
Lager geclockte geheugen want zoveel profijt heeft Intel niet van snel geheugen.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Voor beste performance kun je idd ethernet gebruiken, echter zal een wifi kaart zoals: pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 prima werken.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Dubbel met Gaming pc van 2200 euro. Een nieuw topic openen voor elke scheet die je aanpast is niet de bedoeling. Advies vragen komt met veranderingen, als had je net zo goed geen advies kunen vragen ;). Slotje.

[ Voor 55% gewijzigd door br00ky op 07-06-2018 22:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.