[RBP3] Probleem met moonlight (Crash)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:54

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Topicstarter
Ik weet niet of dit de goede plek is hiervoor, maar dit lijkt mij de beste.

Mijn vraag:

Als ik moonlight aanzet op mijn Pi 3B, dan verloopt alles prima totdat ik een game opstart, dan gaat de Pi terug naar de terminal, en staat er dit:
Moonlight crash

Mijn excuses voor de slechte kwaliteit foto, hij is gemaakt met mijn smartphone.

Heeft iemand anders dit ook, en hoe los ik het op?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Raspberry Pi 3 model B waar raspbian stretch op draait(Met moonlight embedded, geinstalleerd via de terminal),
Windows 10 laptop met: Intel core I7-7700HQ, 16 GB DDR4-2400, GF GTX 1050 TI,
Geforce Experience versie 3.14.0.139, Game ready driver 398.11,
Router die ik gebruik: TP-Link archer C2(beide apparaten via wifi aangesloten).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

GF experience herinstalleren, Pi updaten.

Hartstikke bedankt alvast,

DeMwoan.

Edit: ik heb een alternatief voor moonlight gevonden, deze kan dus op slot.

[ Voor 10% gewijzigd door Militia Pilot op 11-06-2018 10:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geef mij ook eens die Pi. Zou het wel super vinden om er eentje met een i7 7700 te hebben en 16 GB RAM en fatsoenlijke GPU.

Zonder dollen, we weten nog geen klap. Zelfs het OS niet, hoe je de boel hebt geïnstalleerd en wat je nou met Moonlight precies wilt doen. Het wordt blijkbaar gebruikt om games te streamen, maar waarom met je Pi? Je hebt je PC toch naast je? En voor op de bank hangend gamen zijn er consoles uitgevonden. :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:26:
Geef mij ook eens die Pi. Zou het wel super vinden om er eentje met een i7 7700 te hebben en 16 GB RAM en fatsoenlijke GPU.

Zonder dollen, we weten nog geen klap. Zelfs het OS niet, hoe je de boel hebt geïnstalleerd en wat je nou met Moonlight precies wilt doen. Het wordt blijkbaar gebruikt om games te streamen, maar waarom met je Pi? Je hebt je PC toch naast je? En voor op de bank hangend gamen zijn er consoles uitgevonden. :P
Ik heb naar je suggesties de TS aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Missen we nog steeds hoe je Moonlight erop hebt gezet. Welke handleiding heb je gevolgd bijvoorbeeld? Kan je iets van een log vinden waar informatie op staat? Mag toch aannemen dat een applicatie als dit informatie over z'n functioneren ergens wegschrijft zodat je iets hebt om aan de ontwikkelaars te geven als er wat fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:46:
Missen we nog steeds hoe je Moonlight erop hebt gezet. Welke handleiding heb je gevolgd bijvoorbeeld? Kan je iets van een log vinden waar informatie op staat? Mag toch aannemen dat een applicatie als dit informatie over z'n functioneren ergens wegschrijft zodat je iets hebt om aan de ontwikkelaars te geven als er wat fout gaat.
Raspbian/OSMC

Packages are available for the Debian based distro Raspbian.

Add this line to your /etc/apt/sources.list file for Raspbian Stretch based distributions

deb http://archive.itimmer.nl/raspbian/moonlight stretch main

Add this line to your /etc/apt/sources.list file for Raspbian Jessie based distributions

deb http://archive.itimmer.nl/raspbian/moonlight jessie main

Fetch and install the GPG key

wget http://archive.itimmer.nl/itimmer.gpg
sudo apt-key add itimmer.gpg

Install the package using

sudo apt-get update
sudo apt-get install moonlight-embedded
Geplukt van: https://github.com/irtimmer/moonlight-embedded/wiki/Packages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wil je geen moeite doen, kan je het niet of lees je echt maar de helft van wat er wordt gevraagd? Waar zijn de logs? Wat zie je daar zoal in wat dit gedrag kan verklaren? Nog andere configuratie die je hebt moeten doen?

Constant moeten blijven vragen voor net dat beetje meer is niet hoe we hier op GoT werken. We kauwen niet alles voor, dus tenzij je echt meer moeite toont en pro-actief bent, houd het snel op. Kijk eens naar andere topics in andere delen hier voor een idee wat we graag zien.

Pagina: 1