JBL versterker gaat vanzelf aan en uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Hallo,

Ik heb een nieuwe JBL Club 4505 versterker gekocht en ingebouwd in combinatie met een 1200watt JBL subwoofer en 4 versterkte JBL speakers aangesloten op een 4x50watt autoradio. Echter zit ik met een zeer vreemd probleem. De versterker gaat vanzelf aan als je het volume op de radio harder zet, terwijl de remote kabel niet aangesloten is... als je het volume weer zacht zet gaat de versterker na een tijdje weer vanzelf uit. Ik kan op internet niets vinden over dit probleem. Komt het jullie bekend voor?

Even kort mijn set-up:
Ik wil niet altijd gebruik maken van de versterker en subwoofer in de auto, dus heb ik de remotekabel onderbroken met een lampschakelaar, zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik de versterker en subwoofer wil gebruiken in de auto. Gebruik ik al jaren en werkt perfect. Echter merkte ik dat als ik de schakelaar uitzette, de versterker vanzelf weer aanging. Eerst dacht ik dat het aan de schakelaar lag, maar die heb ik dus losgekoppeld (remotekabel) en het probleem blijft...

Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 22:52

JdM

Humbled

Wat ik kan bedenken is dat er door inductiespanning er toch een signaal op de remote kabel komt te staan wat voldoende is om de versterker te doen inschakelen. Koppel de remote eens los aan de kant van de versterker en kijk eens of het dan weg is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Bedankt voor je reactie. Dit heb ik gedaan, maar het probleem blijft. De versterker zou zonder remotekabel helemaal niet aan mogen gaan, maar doet dat op één of andere manier toch. Ik heb een 20mm dikke stroomkabel naar de accu toe. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-07 17:58

InFamous

excommunicado

High level of low level aangesloten? Heeft de versterker niet iets van autosense of autostart?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Niet dat ik weet. Ik heb het ook bij JBL zelf neergelegd. Eens kijken wat zij zeggen. Ik kom er geen stap verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-07 19:49
Maar is hij High of Low level aangesloten, in de handleiding staat namelijk dat de remote gebruikt moet worden bij Low level gebruik, waar ik uit opmaak dat hij bij High level gebruik zelf aan en uit schakelt.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Heb het geprobeerd en zowel bij low, hi, als hi2 schakelt de versterker zichzelf in als je het volume harder zet. Kan ik een foto meesturen in een bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-07 19:49
je zou kunnen proberen om de remote aansluiting met een weerstand aan massa te leggen, heb geen idee wat voor een waarde maar zou beginnen met een 2k2 Ohm.

Als je op bekijk reactie klikt onderaan het schrijfvenster krijg je meer opties waaronder foto toevoegen.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Bedankt. Foto’s zijn allemaal te groot om hier te uploaden... Zelf dacht ik ook aan een massaprobleem, dus daar ga ik mee aan de slag.

Ik schrijf de opties van de versterker wel op

Subwoofer opties:
Gain/freq/bass boost
Sub input/phase

Input level opties:
Low/hi/hi2
Front x-over/rear x-over:
Lpf, full, hpf

Speaker opties:
Gain 4x rear/front

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heb je hem hi level of low level aangesloten?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

hsNuzzler schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:53:
Heb het geprobeerd en zowel bij low, hi, als hi2 schakelt de versterker zichzelf in als je het volume harder zet. Kan ik een foto meesturen in een bericht?
In de handleiding staat dat je HI2 alleen mag gebruiken in specifieke omstandigheden, waarbij de headunit voor de gek gehouden moet worden en denken dat er een speaker is aangesloten. Dit mag niet gedaan worden met een aftermarket unit staat er bij...

Over het spontaan inschakelen kan ik niets vinden, maar het lijkt haast wel een feature als workaround als je geen remote kabel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Punt is, als de remotekabel is aangesloten schakelt ie ook automatisch in. Zelfs terwijl ik het signaal onderbreek met een lampschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 17:38
Quick & dirty:
Zet een schakelaar in je voedingskabel.

Your time as a student is the best time of your life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

PeetR schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:04:
Quick & dirty:
Een schakelaar die meer kan trekken dan de zekering? Dan zit je snel aan een 80 of 100A schakelaar, lijkt me niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
PeetR schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:04:
Quick & dirty:
Heb ik over nagedacht, maar het is een 20mm dikke kabel met een grote glaszekering ertussen. Daar ga ik niet zomaar een schakelaar tussen krijgen... ik wacht nog het antwoord van JBL zelf af, maar ik kan hem natuurlijk gewoon ruilen, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Hij doet het verder perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsNuzzler
Volgens JBL was het ook auto turn on. Vreemd dat ze dat niet bij de features vermelden. De versterker is geretourneerd en ik heb een andere 5 kanaals gehaald van Infinity zonder auto turn on. Iedereen bedankt voor de reacties.
Pagina: 1