Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 06:32
Ik heb jaren mijn mobiel los gekocht via webshops, zonder abonnement. Omdat ik een unbranded en simlock vrije telefoon wil.

Nu denk ik er weer aan om het weer eens via de kpn of vodafone website te bestellen. Ik begrijp inmiddels dat mobieltjes besteld via die sites tegenwoordig allemaal simlock vrij zijn.

Maar zijn ze ook unbranded? Is een Galaxy S9 Plus bijv unbranded als ik die via vodafone of kpn bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb nog nooit een branded toestel gekregen via genoemde providers.

Die tendens is meer de goedkope markt, goedkopere toestellen / abo's die te maken hebben met echte branding.
Android toestellen ( zoals de S9 ) kan je desgewenst probleemloos flashen met een generieke rom, geen issues met garantie, zou die een VDF rom hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:24
Vaak is het zo dat je bij Vodafone bij release van het toestel nog een unbranded toestel wordt geleverd
in geval van Samsung heb je dan de code PHN/PHN/PHN. Vodafone brengt echter ook eigen firmware uit
Dus als snel komen de branded toestellen met de code VDF/VDF/VDF.
Vaak komen de software updates van de VDF toestellen wat later of slaan ze soms een beveiligingsupdate over waarbij het een maand later wordt meegenomen.

Je kan een branded toestel flashen dan een hard reset met je simkaart erin je code zal dan veranderen
naar PHN/PHN/VDF dan krijg je wel de OTA updates van PHN toestellen echter je blijft aan VDF altijd zien dat het oorspronkelijk een Vodafone toestel is geweest.

Nadeel bij de VDF toestellen is dat als je deze met een andere simkaart gebruikt dan Vodafone dat
4G bellen niet werkt. Flash je het toestel naar PHN dan werkt dat uiteraard wel.

Andere optie is om via een ander kanaal een Vodafone of KPN abonnement te nemen
Echter dan moet je bij shops zoals mobiel.nl of belsimpel nog rekening houden dat je wel een unbranded toestel krijgt maar vaak een import model.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

(Voor de zekerheid) kun je ook gewoon bij de Mediamarkt, Belsimpel of dergelijk terecht.
Bij de laatste kun je kiezen uit een aantal providers. vaak zijn deze goedkoper dan een KPN of dergelijk.
Tele2 heeft ook leuke acties op hun site

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Megapaul schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:30:
Vaak is het zo dat je bij Vodafone bij release van het toestel nog een unbranded toestel wordt geleverd
in geval van Samsung heb je dan de code PHN/PHN/PHN. Vodafone brengt echter ook eigen firmware uit
Dus als snel komen de branded toestellen met de code VDF/VDF/VDF.
Vaak komen de software updates van de VDF toestellen wat later of slaan ze soms een beveiligingsupdate over waarbij het een maand later wordt meegenomen.

Je kan een branded toestel flashen dan een hard reset met je simkaart erin je code zal dan veranderen
naar PHN/PHN/VDF dan krijg je wel de OTA updates van PHN toestellen echter je blijft aan VDF altijd zien dat het oorspronkelijk een Vodafone toestel is geweest.

Nadeel bij de VDF toestellen is dat als je deze met een andere simkaart gebruikt dan Vodafone dat
4G bellen niet werkt. Flash je het toestel naar PHN dan werkt dat uiteraard wel.

Andere optie is om via een ander kanaal een Vodafone of KPN abonnement te nemen
Echter dan moet je bij shops zoals mobiel.nl of belsimpel nog rekening houden dat je wel een unbranded toestel krijgt maar een import model.
toon volledige bericht
Bedankt voor dit uitgebreide en duidelijke antwoord

Het is toch eigenlijk schandalig dat zo iets als: "4G bellen werkt niet met andere simkaart", niet duidelijk op de vodafone site staat. Ik vind het misleiding. Er staat ook nergens dat het branded is, terwijl het wel zo is.
Ik snap dat niet.

Heb je recht op geld terug als je bijv na 2 jaar erachterkomt met andere simkaart werkt 4G bellen niet? Als zij dat nergens aangeven, vind ik dat je recht hebt. Je bent niet goed voorgelicht.

[ Voor 14% gewijzigd door SAICRJMPM op 08-06-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:24
SAICRJMPM schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:28:
[...]

Bedankt voor dit uitgebreide en duidelijke antwoord

Het is toch eigenlijk schandalig dat zo iets als: "4G bellen werkt niet met andere simkaart", niet duidelijk op de vodafone site staat. Ik vind het misleiding. Er staat ook nergens dat het branded is, terwijl het wel zo is.
Ik snap dat niet.

Heb je recht op geld terug als je bijv na 2 jaar erachterkomt met andere simkaart werkt 4G bellen niet? Als zij dat nergens aangeven, vind ik dat je recht hebt. Je bent niet goed voorgelicht.
Het staat inderdaad nergens vermeld op hun site. In een unbranded toestel (PHN) heb je ook gewoon een optie om 4G bellen aan of uit te zetten. Een Vodafone toestel heeft die optie niet.
Ik weet het omdat ik hier zowel een branded als een unbranded S8 in bezit heb.
Daarnaast kwam ik eroook achter dat 4G bellen niet werkte als ik mijn toen ng KPM kaart in het door Vodafone geleverde toestel kreeg.
Wanneer mijn garantie is verlopen ga ik die ook flashen naar de PHN variant.

[ Voor 11% gewijzigd door Megapaul op 08-06-2018 16:55 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@SAICRJMPM Vodafone kan na 12mnd de lock verwijderen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Hackus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:55:
@SAICRJMPM Vodafone kan na 12mnd de lock verwijderen.
Dat kan wel zo zijn, maar welke reden heeft vodafone om NIET op hun site te zetten:
1) het toestal dat je krijgt is branded
2) als je een andere simkaart erin doet werkt het wel (het is per slot van rekening simlock vrij) maar 4G schakelen we dan uit.

Waarom melden ze dat niet?
Pagina: 1