Megapaul schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:30:
Vaak is het zo dat je bij Vodafone bij release van het toestel nog een unbranded toestel wordt geleverd
in geval van Samsung heb je dan de code PHN/PHN/PHN. Vodafone brengt echter ook eigen firmware uit
Dus als snel komen de branded toestellen met de code VDF/VDF/VDF.
Vaak komen de software updates van de VDF toestellen wat later of slaan ze soms een beveiligingsupdate over waarbij het een maand later wordt meegenomen.
Je kan een branded toestel flashen dan een hard reset met je simkaart erin je code zal dan veranderen
naar PHN/PHN/VDF dan krijg je wel de OTA updates van PHN toestellen echter je blijft aan VDF altijd zien dat het oorspronkelijk een Vodafone toestel is geweest.
Nadeel bij de VDF toestellen is dat als je deze met een andere simkaart gebruikt dan Vodafone dat
4G bellen niet werkt. Flash je het toestel naar PHN dan werkt dat uiteraard wel.
Andere optie is om via een ander kanaal een Vodafone of KPN abonnement te nemen
Echter dan moet je bij shops zoals mobiel.nl of belsimpel nog rekening houden dat je wel een unbranded toestel krijgt maar een import model.
toon volledige bericht
Bedankt voor dit uitgebreide en duidelijke antwoord
Het is toch eigenlijk schandalig dat zo iets als: "4G bellen werkt niet met andere simkaart", niet duidelijk op de vodafone site staat. Ik vind het misleiding. Er staat ook nergens dat het branded is, terwijl het wel zo is.
Ik snap dat niet.
Heb je recht op geld terug als je bijv na 2 jaar erachterkomt met andere simkaart werkt 4G bellen niet? Als zij dat nergens aangeven, vind ik dat je recht hebt. Je bent niet goed voorgelicht.
[
Voor 14% gewijzigd door
SAICRJMPM op 08-06-2018 10:37
]