Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming/Muziek/Streaming PC max €2750,-

Pagina: 1
Acties:

• Adriel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-11 17:45
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt een all-round pc. Ik heb digital piano, maar ik wil toch gebruik maken van een VST (soort van een virtuele digitale piano met opgenomen geluiden van een echte, soms ja) en dat gebruikt veel CPU kracht. Ook wil ik video's bewerken met de camera die ik ook zal kopen op een latere datum. Verder wil ik gaan gamen met games zoals Overwatch en Fortnite. Maar, in de toekomst ben ik zeker van plan om te streamen, dus de reden waarom ik voor Ryzen 2700x ga kiezen. Als ik ga streamen met een software die zwaar is, dan moet ik wel een CPU hebben die het makkelijk aan kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximum prijs is €2750

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles. Dus ook een gamingstoel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Ryzen voor de CPU, en NVIDIA voor de GPU. Noctua-koeler. Samsung SSD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De moederbord moet WiFi en Bluetooth ondersteunen. De Samsung SSD is specifiek Pro 970, want de software van muziek moet snel kunnen laden met weinig latency. De ventilatoren moeten zo snel mogelijk zijn. Als de gaming chair misschien iets goedkoper kan, maar met dezelfde kwaliteit, vind ik het prima. De Noctua-ventilator moeten max 2 zijn, want de pc-behuizing komt al met standaard 2 ventilatoren, maar als het mogelijk om binnen het budget juist 4 van de Noctua-ventiloren te hebben, dan zijn mijn wensen nog beter. Misschiien kan de Ducky-toetsenbord vervangen worden door een toetsenbord die even goede kwaliteit heeft en ook MX-Silver switches heeft, dus een goedkoper toetsenbord die erbij past. Als deze niet gevonden wordt, dan vindt ik het prima, graag ook een RGB-toetsenbord.

Ga je overklokken?
Ja, zeker ben ik van plan om de CPU en GPU over te klokken. Meer CPU-kracht is beter voor mijn softwares en games, maar ook een sterkere GPU voor games en videobewerking.

Wat verwacht je van ons?[i]
Zoveel mogelijk bang voor buck, maar ook het beste wat past bij mijn wensen en goedkoper dan het nu is.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 320,-€ 320,-
1Asus PRIME X470-PRO€ 174,49€ 174,49
1Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced€ 566,50€ 566,50
1NZXT S340 Zwart€ 59,-€ 59,-
1WD Elements Desktop Storage 4TB Zwart€ 89,48€ 89,48
1Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart€ 534,72€ 534,72
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,14€ 75,14
1Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM, 140mm€ 26,35€ 26,35
1Ducky One DKON1687ST PBT Keycaps RGB MX Speed US€ 138,90€ 138,90
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 59,-€ 59,-
1Sharkoon Skiller SGS1 Zwart/Grijs€ 139,-€ 139,-
1G.Skill Trident Z F4-3200C15D-16GTZ€ 209,-€ 209,-
1be quiet! Straight Power 11 650W€ 107,81€ 107,81
1Samsung 970 Pro 512GB€ 225,44€ 225,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.724,83

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:44
Aangezien je hebt aangegeven de PC voor muziekproductie wilt gebruiken valt het mij op dat ik geen geluidskaart en studiomonitoren in de lijst aantref. Een geluidskaart heb je nodig om de latency van muziek applicaties laag te houden. De snelheid van je CPU heeft hier helaas weinig effect op. Zonder vermoed ik dat je anders snel met een latency (tijd tussen aanslag toets en het horen over je speakers) van 50 ms of hoger eindigt. Om comfortabel piano te kunnen spelen heb je idealiter een latency in de range van 10-20 ms. Zelf heb ik een lange tijd met een geluidskaart van Focusrite gedaan voordat ik naar een duurder segment ben overgestapt.

Monitoren heb je nodig voor een zo neutraal en transparant mogelijke weergave van je geluid. Dit voor mix doeleindes. Het idee is dat als je je mix van je geluid op neutraal klinkende speakers goed laat klinken het op veel andere speakers ook goed klinkt. Om een voorbeeld te geven. Stel je hebt speakers die weinig laag/bas kunnen weergeven. Dan loop je het risico dat je de eindmix te basserig maakt. Oftewel op de speakers waarop je hebt afgemikt klinkt alles goed in balans, maar op een gemiddelde 5.1 hometheater setup zal de bas waarschijnlijk veel te aanwezig zijn. Voor monitoren raad ik aan deze in een winkel te testen, aangezien geluidsbeleving erg subjectief is.

• Adriel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-11 17:45
Over de geluidskaart heb je gelijk. Mijn plan is om een diezelfde maand een Focusrite 2i2/2i4 te kopen om het geluid om te leiden, dit is de reden waarom ik geen geluidskaart heb, want ik ga gebruik maken van een externe usb audio interface. En over de speakers heb ik nagedacht en die zal ik dus dezelfde maand of de maand daarna kopen. Bedankt voor het herinneren van de 2 belangrijkste dingen.

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:44
Aah ok top! Aangezien je in je opening aangaf alles nodig te hebben was dit het eerste wat in me opkwam :)