Vraag

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat klinkt niet moeilijk: dit is de lijst met officieel ondersteunde toestellen. Maar: de meeste daarvan zijn óf behoorlijk gedateerd, of niet normaal leverbaar in Nederland (en ik heb geen zin in geknoei met variaties in internationale versies en Chinese webshops met dodgy garanties).

Dus wat zou, anno 2018, een redelijk actueel mid-range (250 €) toestel zijn?
Must-have: meer geheugen (werk- en opslag) en een stukje sneller dan mijn 2013 Moto G.

De Samsung Galaxy A5 (2017) lijkt me een optie.

Andere opties?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Sony levert de mogelijkheid de bootlicker te unlocken en helpt de ontwikkeling van custom roms dus daar zou ik zeker naar kijken.

• AlterEgo
  • Niet online
Dank voor je Sony suggestie.

Sony Xperia Z3 16GB Zwart is wat ouder en zou nèt aan de wensen voldoen. Beter: de pricewatch: Sony Xperia Z5 Zwart

Zijn er meer kandidaten?

[ Voor 4% gewijzigd door AlterEgo op 08-06-2018 08:12 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@AlterEgo Je zou eens kunnen kijken naar de Xiaomi Mi A1, die heeft nog geen LOS support, maar draait standaard Android One. De Kernel van dat toestel is vrijgegeven en er is ook al een officiële TWRP versie voor uit, daarnaast zou er drie weken geleden een officiële build verschijnen, maar die is er om onbekende redenen nog niet: rens-br in "[Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's". Wel zijn er al genoeg onofficiële builds te vinden: Bijvoorbeeld: https://forum.xda-develop...m-lineageos-15-1-t3757938.

• AlterEgo
  • Niet online
@rens-br Dank je voor je alternatieve insteek. Met wat zoeken en wat aannames zouden er dus veel modernere toestellen "ooit" officieel LineageOS-supported kunnen worden. Ik begrijp niet echt hoe je van een onofficiële naar een officiële Lineage-status kan gaan. De Mi A1 lijkt me verder prima.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Je zou de Nokia 6 van vorig jaar kunnen bekijken:

https://forum.xda-developers.com/nokia-6/development

Voor 168 Euro wel het overwegen waard:

pricewatch: Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
AlterEgo schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:43:
@rens-br Dank je voor je alternatieve insteek. Met wat zoeken en wat aannames zouden er dus veel modernere toestellen "ooit" officieel LineageOS-supported kunnen worden. Ik begrijp niet echt hoe je van een onofficiële naar een officiële Lineage-status kan gaan. De Mi A1 lijkt me verder prima.
Bij veel toestellen zou je op basis van geschiedenis kunnen inschatten of ze wel of geen (officiële) LOS support krijgen. Voor de genoemde Nokia toestellen is dat nog maar de vraag, aangezien nog geen één toestel officiële support heeft. Voor Xiaomi ligt dat weer anders, gezien het grote rijtje met ondersteunde toestellen.

Ik weet ook niet precies wat het verschil is tussen een officieel en onofficiële versie, maar voor een officiële LOS build moet je voldoen aan allerlei eisen en voor een onofficiële build heb je dat 'probleem' niet. Grote kans dat het hem daar in zit.

• AlterEgo
  • Niet online
@rens-br Dank je. Klinkt logisch. Ik ga de Mi A1 eens proberen.
Pagina: 1