Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loemoemba1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-12-2024
Beste Tweakers,

Ik heb besloten om dit jaar (sept. 2018) een deeltijd opleiding te beginnen in de ICT (HBO). Daarvoor moet ik dus 1 september een bedrijf hebben gevonden die mij een werk/leer traject kan aanbieden. Dit mag best breed zijn zoals een; Webdesign bedrijf, app ontwikkelingsbedrijf, Maar ook bedrijven die IT diensten leveren. Ik heb overigens een MBO 4 opleiding afgerond; Grafisch vormgever.

Ik heb gemerkt dat dit best lastig is, omdat ik in principe geen ervaring heb in de ICT.

Mijn vraag is;

Weten mensen nog bedrijven hiervoor? Ik woon zelf in Hoogeveen (Drenthe). Kom maar met opties elke optie is er één :)

Groet, Loemoemba

[ Voor 5% gewijzigd door loemoemba1 op 07-06-2018 16:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Cannibale
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-09 20:21
Dag Loemoemba,

Wat bedoel je met dat je hebt gemerkt dat het moeilijk is?

Mij is in Zwolle en Arnhem gezegd dat praktijkervaring in het eerste jaar nog niet hoeft (maar wel handig is). Vanaf jaar 2 zul je het wel nodig hebben.
Als je al een baan hebt kan je het misschien rustig aan aanpakken, zonder 1 september als deadline te zien.
Als je jaar 1 afgerond hebt moet je wel een opleidingstraject kunnen afspreken met een bedrijf. Veel bedrijven investeren graag in developers in wording. Zeker als je kan laten zien dat je al stappen hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loemoemba1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-12-2024
M. Cannibale schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:44:
Dag Loemoemba,

Wat bedoel je met dat je hebt gemerkt dat het moeilijk is?

Mij is in Zwolle en Arnhem gezegd dat praktijkervaring in het eerste jaar nog niet hoeft (maar wel handig is). Vanaf jaar 2 zul je het wel nodig hebben.
Als je al een baan hebt kan je het misschien rustig aan aanpakken, zonder 1 september als deadline te zien.
Als je jaar 1 afgerond hebt moet je wel een opleidingstraject kunnen afspreken met een bedrijf. Veel bedrijven investeren graag in developers in wording. Zeker als je kan laten zien dat je al stappen hebt gezet.
Dank voor de reactie!

Ik ga de deeltijd opleiding in Groningen doen. Ben inderdaad ook in Zwolle geweest om te kijken wat dat was. Daar was het zoals je zegt een ICT bedrijf in het 2e jaar.

Echter is dat in Groningen niet zo. Hier moet je vanaf punt één al een bedrijf in die tak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M. Cannibale
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-09 20:21
Is het een enkeltje uitgang als je op 1 september niets hebt..? Of is het gewoon superonhandig voor het uitvoeren van opdrachten?
En heb je al bedrijven benaderd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilscomrade
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-08 19:40
Ik zou kijken wat voor vacatures er zijn en gewoon op goed geluk contact op nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

Vreemd dat dat een harde eis is direct vanaf het 1e jaar.
Ik start in september in Zwolle.

Op tweakers is mij aangeraden naar detacheerders te gaan, misschien is dat voor jou precies de oplossing, detacheerders contacten of ze nog iets kunnen bieden. Ondertussen je linkedinpagina (en CV natuurlijk) alvast klaarmaken met je opleiding erop, aangeven dat je werkzoekend bent en met een beetje geluk krijg je daar ook al reacties.

Succes!

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Pagina: 1