Zip File password recovery

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
Enkele jaren geleden heb ik een tweetal zip bestanden aangemaakt met een paswoord. Door omstandigheden ben ik deze paswoorden vergeten.

Wat heb ik al geprobeerd? Passcovery suite. Zeer interessant programma, maar zelfs met een high end GPU ben ik nog maanden zoniet meer dan een jaar kwijt voor een 10 digit paswoord.

Bestaan er nog snellere methodes? Is er een mogelijkheid om dit in de cloud te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-10 17:13
Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat we hier tips bespreken om passwords te kraken. Zie ook de Forum FAQ hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
slow whoop schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:17:
Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat we hier tips bespreken om passwords te kraken. Zie ook de Forum FAQ hierover.
Dat weet ik nog niet zo. Het gaat niet om illigale bestanden die ik wil cracken. Ik heb wel degelijk de rechten tot die bestanden. De programma's om zip paswoorden te achter halen zijn ook niet illigaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
edmunt schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:31:
[...]

Dat weet ik nog niet zo. Het gaat niet om illigale bestanden die ik wil cracken. Ik heb wel degelijk de rechten tot die bestanden. De programma's om zip paswoorden te achter halen zijn ook niet illigaal.
Het gaat meer om het feit dat wij nooit zeker kunnen weten of dit echt jouw bestanden zijn die je wilt "kraken"

Het algemeen beleid #verbodenhacken

[ Voor 7% gewijzigd door ImNotnoa op 07-06-2018 16:34 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
Imnoa schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:33:
[...]

Het gaat meer om het feit dat wij nooit zeker kunnen weten of dit echt jouw bestanden zijn die je wilt "kraken"

Het algemeen beleid #verbodenhacken
Maar vragen over Torrent clients worden wel toegelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
edmunt schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:39:
[...]

Maar vragen over Torrent clients worden wel toegelaten?
Torrent clients an sich zijn niet illegaal is de redenatie van tweakers.net volgens mij.

Je kunt er natuurlijk wel minder legale zaken mee doen, maar ook legale zoals een Linux distro verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
Iva_Bigone schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:43:
[...]

Torrent clients an sich zijn niet illegaal is de redenatie van tweakers.net volgens mij.

Je kunt er natuurlijk wel minder legale zaken mee doen, maar ook legale zoals een Linux distro verspreiden.
Volledig mee eens! Maar dit is hetzelfde verhaal met zip paswoorden recovery. Je kunt dit zowel legaal als illigaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
edmunt schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:44:
[...]

Volledig mee eens! Maar dit is hetzelfde verhaal met zip paswoorden recovery. Je kunt dit zowel legaal als illigaal gebruiken.
maar kopiëren is geen stelen en een wachtwoord kraken is wel erg, waterdichte logica wat mij betreft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ondertussen gaat dit draadje niet meer over het decrypten van een zip maar over het beleid van tweakers. Als je werkelijk vindt dat het bespreken van password recovery programma's moet kunnen is een goed onderbouwde beleidsdiscussie in 'Lieve Adjes' de aangewezen weg.

Verder zou een discussie op enig niveau over de werking van password recovery, de techniek en de (on)mogelijkheden ook nog wel op zijn plek zijn op het forum.

Maar een vraag als 'yo, ik heb twee beveiligde zips, hoe haal ik daar het makkelijkste het wachtwoord af' is om verschillende redenen geen optie.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.