Vraag

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Smartphone. Liefst compacter dan een nexus 5x, die fijne foto's maakt, vlot in gebruik is en goed een paar jaar te gebruiken is. Batterijduur van enkele dagen bij licht gebruik wordt ook gewaardeerd, dat mis ik nu bij de N5x.

Wat is je budget?
€300, maar iets meer is geen probleem als het dat waard is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, appen, foto's maken, navigeren, internetten, in mn broekzak te stoppen. Niet om te gamen. Zou wel graag een vlotte telefoon hebben, maar denk niet dat ik daar de allersnelste snapdragon voor nodig heb.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een Huawei p20 (lite). Lijkt redelijk compact naar huidige maatstaven, en recent uitgebracht, dus hoop op goede software support de komende 2/3 jaren. Verder schijnt de camera vrij goed te zijn. De glazen achterkant vind ik wel een nadeel. De Nokia 6.1 lijkt ook interessant vanwege android one, maar erg groot en mindere camera.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik had bij Huawei het idee dat het erg budget is en juist matige kwaliteit, support en camera heeft. Maar dat blijkt niet uit de specs/reviews. Hoe zijn de ervaringen? Is het de moeite waard het extra geld uit te geven voor de niet lite versie? Kan ik niet beter voor een ander merk gaan? Is er iets vergelijkbaars maar compacters te vinden?

Beste antwoord (via GrowMyHair op 24-06-2018 10:06)

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
De camera en kwaliteit bij de goedkopere Huawei's zijn prima. De support is erg slecht.
Toch weet ik eerlijk gezegd niks beters.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• MarnickS
De camera en kwaliteit bij de goedkopere Huawei's zijn prima. De support is erg slecht.

• GrowMyHair
  • Niet online
MarnickS schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:04:
Bedankt voor je reactie! Ik had eigenlijk gehoopt dat met Android one er voldoende keus zou zijn in goed gesupporte telefoons. Maar blijkbaar alleen als je een 6" zoekt.

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 11:57
De Nokia 8 is inmiddels gezakt naar 365 euro. De mijne doet het makkelijk twee dagen op een acculading en de camera is dik in orde. Haalt het niet bij de topmodellen, maar heeft wel optische beeldstabilisatie, wat erg fijn is. Updatebeleid is geweldig.

Verder is de Moto G6 Plus wel goed voor zijn geld, maar Motorola zijn updatebeleid is sinds de overname door Lenovo een stuk minder geworden.

• TeamErbo
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-10 10:08
Misschien is de Sony Xperia XA2 ook een optie?

• MarnickS
@faraga De Nokia 8 is via verschillende Chinese webshops al voor €310 te krijgen

Verwijderd

*knip*. Linken naar pricewatches (met al dan niet een referral erin) is niet toegestaan. Gebruik gewoon die van Tweakers: product: Sony Xperia XZ1 Compact.

toptoestel voor redelijke prijs en uitstekende camera

[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 11-06-2018 14:15 ]

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:20:
*knip*

toptoestel voor redelijke prijs en uitstekende camera
Geen top toestel. Lage resolutie, slechte camera.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 11-06-2018 14:16 ]

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:01
Ik ben van de nexus 5x overgestapt op de Mi A1, qua batterij ga je er enorm op vooruit, qua camera ga je er op achteruit. De nexus 5X had een top camera in die prijs klasse. Een oud topmodel zoals de LG G6 is misschien een optie.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:01
V&A stroomt over van gesealde P20 Lite's door een Mediamarkt-aanbieding. Ik heb er zelf ook twee gekocht, eentje heeft m'n zusje nu als vervanger van een Galaxy S6. Heb er dus ook al even mee kunnen spelen. Het is een prima toestel en qua snelheid zit het prima. Toestel is ook lekker compact (vergelijkbaar met de S6 dus iets kleiner dan de 5X), het scherm is mooi en qua featureset zit het wel goed. Bouwkwaliteit is zeker prima.
Softwareschil is wel een drama. Super iOS-like nagemaakt... Ik heb er Nova Launcher op gezet, maar het instellingenmenu en het notificatiemenu blijft natuurlijk Huawei-meuk. En na een software update moet je opnieuw Nova als standaardapp installeren. Erg zonde.
De camera is oke, in HDR modus zeer vergelijkbaar met een Galaxy S6. Volgens mij prima in z'n prijsklasse... maar de camera is wel echt een onderdeel wat je veel beter krijgt in de hogere prijsklassen. Wel leuk is de tweede camera en de selfiecam is vrij goed. Vierkante sensor is echter geen groothoek, in Snapchat krijg je standaard een soort 'zoom'.

Maar de beste camera's zitten waarschijnlijk in de oude topmodellen Nou weet ik dat de selfiecam van de G6 verre van bijzonder is, maar verder zou dat zeker een aanrader zijn.
Een S8 is ook erg compact en die camera is zeer goed, doet niet veel onder voor andere flagships uit dit jaar. Misschien zit dat er (2ehands) in?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• GrowMyHair
  • Niet online
Bedankt voor de tips! Ik heb inmiddels de p20 aangeschaft en ben tevreden. Wel iets aan de grote kant en de interface is inderdaad behoorlijk rommelig en erg Huawei. Maar verder werkt het vlot, en de camera is erg goed, zeker in het donker een grote upgrade. Hopelijk gaat de software support acceptabel zijn de komende tijd.
Pagina: 1