Toon posts:

Wordpress(Contact form 7) - Google Kalender

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb contactforumuier op mijn website, dit door middel van de plugin contact form 7. Nu staan er in dit formulier wat persoonlijke gegevens en kan er een datum en tijd worden ingevuld door: Datetime.
De reden van dit formulier is dat de gebruiker en tijd kan doorgeven wanneer hij of zij gebeld wilt worden.
Zodra ze dit invullen krijgen ze een mailtje met gegevens en de tijd waarop ze gebeld willen worden, deze mail krijgt de persoon die hem invult en de beheerder van de website.

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk dat deze tijd als afspraak in Google Kalender terecht komt? Dat beide partijen op hun mail dus zo'n afspraakverzoek krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wordpress, Contact form 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De plugin: Simple Calendar. deze maakt gebruik van google calendar. Alleen is hier de bedoeling dat je één agenda maakt, deze moet je ook publiekelijk zetten. Ik wil geen kalender aanmaken waarin alle afspraken terecht komen en deze publiekelijk staan.

Het zou alleen gebeuren wanneer beide partijen in hun eigen kalender een afspraak komt en andere mensen dit niet zomaar kunnen zien.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Standaard is daar vanuit CF7 geen mogelijkheid voor, dan zal je zelf aan de slag moeten.

Aan de andere kant moet je dan wel gaan waken voor een overvolle kalender met terugbel verzoeken en met een dergelijke afspraak gaat de klant er wel direct vanuit dat hij op dat moment gebeld gaat worden.

Denk dus van te voren hier nogmaals goed over na, of je dat daadwerkelijk wilt. Ik zou het enkel bij de mail laten, met een disclaimer erbij dat er een bepaalde tijd, zeg 30 minuten voor en 30 minuten erna fan afgeweken kan worden, zodat degenen die gaat terugbellen meer speling heeft.

[ Voor 73% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm okee bedankt.

Maar nu de vraag, als het op één of andere manier wel kan, om een Google Kalender te kunnen gebruiken zegt Google dat je je kalender op publiekelijk moet zetten. Hier kom je dus ook niet onderuit?

Want dan lijk het me sowieso geen goed idee, omdat buitenstaanders dan de kalender zouden kunnen opzoeken. En dat is echt een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:08

Reptile209

- gers -

Je kan op basis van je contact form een iCal-bijlage maken, en die dan aan de bevestigingsmail hangen. Zie bijvoorbeeld dit, of andere opties in [google=wordpress email ical invite based on form data]. Maar zo te zien moet je inderdaad even zelf aan de bak en is er geen kant-en-klare oplossing voor je.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:21:
Maar nu de vraag, als het op één of andere manier wel kan, om een Google Kalender te kunnen gebruiken zegt Google dat je je kalender op publiekelijk moet zetten. Hier kom je dus ook niet onderuit?
Geen idee, ik ken Google Kalender daar niet goed genoeg voor. Om dergelijke uitnodigingen te laten werken, heeft de ontvangende partij sowieso een Google Account nodig, lijkt me. En niet vergeten dat je hiermee ook een privacy statement moet hebben danwel aanpassen gezien de GDPR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoe weet je dat alle afspraakmakers een Google account/Calendar hebben?
Als je daar nou niet van uitgaat, is het misschien makkelijker, jij hebt immers volledige controle over je eigen Google Calendar:

- de afspraakmaker ontvangt een bevestigingsmail met de tijd & datum die hij/zij gekozen heeft.
Hoe die dat verder "onthoudt" is aan hem/haar.
- jij ontvangt ook een mail maar dan incl. een iCal-bijlage

Hoe je die iCal-bijlage moet maken is stap 2 natuurlijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door 3dfx op 07-06-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De insteek hiermee is dat de klant meteen een mail zo krijgen met de afspraak die ingeplant staat in zijn agenda. Als ik jullie reactie's zo lees, is dit haast al geen optie omdat niet iedereen daar de juiste account voor heeft.

Verder zou ik zelf geen idee hebben hoe ik een iCal-bijlage moet maken zodat deze wel in de agenda terecht komt van de beheerder van de website.Komt er dan in de mail zo'n verzoek die je moet accepteren of weigeren en dan in je agenda terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt een iCal bestand als bijlage in de mail kunnen doen. Die zijn in diverse programma's te importeren.
Wat je echter wel gaat krijgen is dat mensen je er dan op gaan aankijken als je niet op tijd belt en ik vraag mij af of je dat altijd moet willen.

Ik zou dus een disclaimer erbij zetten, dat het niet altijd exact op de gewenste tijd gaat lukken ivm bijvoorbeeld drukte of andere soorten overmacht.

En de GPDR niet vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De website is niet van mij, maar van een klant. Bij hun bedrijf is de motto ook een beetje dat hun contact met jou opnemen, op het moment dat het jou uitkomt.
Als een klant dus aangeeft dat die morgen om 16:00 gebeld wilt worden, dan moeten ze die klant ook echt bellen op dat tijdstip.

maar of dat nou gebeurt of niet, dat is niet aan mij.
Ik zal als eerste eens naar dat iCal bestand kijken, wat dat is en hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-10 18:40

ComputerHoed

Electronica <3

Bovenstaande klinkt allemaal veel en veels te omslachtig.
Ik kan je het beste Calendly aanraden, het doet precies wat je wil en is stukken makkelijker.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:13

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:50:
De website is niet van mij, maar van een klant. Bij hun bedrijf is de motto ook een beetje dat hun contact met jou opnemen, op het moment dat het jou uitkomt.
Als een klant dus aangeeft dat die morgen om 16:00 gebeld wilt worden, dan moeten ze die klant ook echt bellen op dat tijdstip.

maar of dat nou gebeurt of niet, dat is niet aan mij.
Ik zal als eerste eens naar dat iCal bestand kijken, wat dat is en hoe het werkt.
Dus klanten moeten afspraken in kunnen boeken, maar dan wel zo dat je niet om 16:00 opeens 10 afspraken tegelijk hebt. Dan kun je haast beter met software als salonized.com gaan werken. Daar zitten meldingen en allerlei andere mogelijkheden in die je daarvoor in zou kunnen zetten. Wordt veel gebruikt bij Kappers of Masseurs. Maar ook prima te gebruiken als contactmanagement tool voor het inplannen van belafspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ComputerHoed schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:53:
Bovenstaande klinkt allemaal veel en veels te omslachtig.
Ik kan je het beste Calendly aanraden, het doet precies wat je wil en is stukken makkelijker.
Heb er even naar gekeken, het werkt leuk ja. Maar je krijgt er dan een hele lay-out bij, en ik heb al een contact formulier die is opgemaakt waarin enkel een input veld staat voor de datum en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:50:
De website is niet van mij, maar van een klant.
Sorry, maar dat de website niet van jou is, betekend niet dat je niet kan meedenken met en voor ze. Ook daarvoor wordt je betaald door hen immers, jij bent dus de beheerder van de website. ;) Of werk je bij zo'n klein overstressed internet-bureautje wat alles uurtje-factuurtje doet?
Bij hun bedrijf is de motto ook een beetje dat hun contact met jou opnemen, op het moment dat het jou uitkomt.
Dat is iets wat al heel lang is, bij heel veel bedrijven. Het concept is dus niet nieuw of zo. Wellicht kan het dus ook geen kwaad om eens te kijken hoe andere bedrijven te werk gaan? In de meeste gevallen is dat ook niet meer dan een mailtje, met een disclaimer dat er niet altijd op exact het gewenste moment kan worden gebeld. Je kan dus ook voorstellen om geen tijd aan te geven, maar een tijdsvak, bijvoorbeeld 'in de ochtend' of 'in de middag'. Is wat algemener en kan jouw klant alsnog de gesprekken inplannen.
Dat snap ik. Maar met wat jij wil gaan maken voor jouw klant, kun je die overspoelen met afspraken. Waar jouw klant wel op aangekeken wordt en waar jij extra werk uit krijgt. Ik hou de klant liever blij, dat hij goed geïnformeerd is voordat bepaalde zaken erbij komen, wat de gevolgen kunnen zijn. Ik heb liever dat een klant terugkomt omdat hij tevreden over mij is, dan dat ik blindelings exact doe wat me gevraagd is en vervolgens de klant minder tevreden over mij is, omdat ik exact geleverd heb wat mij gevraagd was en nu met extra werk opgescheept zit.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:42:
[...]
Dat snap ik. Maar met wat jij wil gaan maken voor jouw klant, kun je die overspoelen met afspraken. Waar jouw klant wel op aangekeken wordt en waar jij extra werk uit krijgt. Ik hou de klant liever blij, dat hij goed geïnformeerd is voordat bepaalde zaken erbij komen, wat de gevolgen kunnen zijn. Ik heb liever dat een klant terugkomt omdat hij tevreden over mij is, dan dat ik blindelings exact doe wat me gevraagd is en vervolgens de klant minder tevreden over mij is, omdat ik exact geleverd heb wat mij gevraagd was en nu met extra werk opgescheept zit.
Daar heb je zeker gelijk in. Ik heb even alles genoteerd, de nadelen/voordelen en wat er mogelijk is. Wat hij wil zit er echter niet in.
Zal even met hem gaan overleggen, bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact gehad en wat de klant nu wil is duidelijk.

Er moet dus een contactformulier komen waarbij de klant een datum en tijd in kan vullen, de tijd gaat per kwartier.
Zodra dit is gedaan is het belangrijk dat de beheerder van de website dus een email krijgt met daarin een verzoek voor afspraak die na accepteren in de agenda wordt gedaan. Dit hoeft niet perse een google agenda te zijn, ze gaan gebruik maken van outlook.
Ze hebben me ook een aantal voorbeelden laten zien waarbij dit ook gebeurt, je accepteert de afspraak. of er wordt een document meegestuurd en zodra je erop klikt wordt deze in de agenda gegooid.

Verder willen ze inderdaad dat er 3 afspraken per kwartier in de agenda kunnen omdat ze met z'n 3en zijn.

Ik loop hier nu aardig op vast dus zou iemand mij op weg kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:13

André

Analytics dude

De oplossing die ik aangegeven had al geprobeerd (Salonized)? Dat doet precies wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Anders (als ze Office 365 gebruiken) zou je kunnen kijken naar Microsoft Bookings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:26:
De oplossing die ik aangegeven had al geprobeerd (Salonized)? Dat doet precies wat je zoekt.
Ik heb even gekeken, de klant die de afspraak maakt krijgt inderdaad een mailtje met een afspraak die in zijn agenda komt. maar de beheerders van de website, hun moeten dan een online agenda gebruiken van Salonized zelf? en hun krijgen ook geen afspraak die geaccepteerd moet worden? dit is opzich geen probleem omdat je wel kunt aangeven welke tijden ze beschikbaar zijn toch.

Wel moeten die afspraken in verbinding staan met hun eigen agenda met de andere afspraken die ze hebben, niet dat ze hiervoor een aparte agenda hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met timetrade.com ?
Dit zou precies moeten doen wat ik zoek.

In contact staan met de 3 e-mailadressen, en de afspraak inplannen op de eigen desktop mail. Ook kan die kijken welke persoon beschikbaar is en je kunt aangeven wanneer je niet beschikbaar bent etc.
Daarnaast kunnen ze de style maken zoals ik het wil en hoef je dus geen iframe te nemen met daarin al een agenda die dan op je website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Uit vorige posts kwam naar voren dat jij als junior developer werkt bij een it bedrijf zonder andere developers.

Ik kan je exact een juiste oplossing geven als je baas even zijn inkomsten aan tweakers.net schenkt voor bewezen diensten.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1