Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

pc upgraden voor gopro filmpjes te bewerken

Pagina: 1
Acties:

• timotimo
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07-08 21:59
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben er door mijn vorige post achter gekomen dat mijn huidige systeem geen filmpjes van 4k kan afspelen of bewerken. ik ben van plan 2 a 4 keer per jaar een een leuk filmpje te maken van mijn vakantie of motorrijden dat ik maak met de gopro hero 6. in de kwaliteit 4k of 2.7k 60 fps of 120 voor de leuke slomo om dit hierna te kunnen afspelen op een 4k tv. Het programma dat ik wil gebruiken is gewoon het programma van gopro zelf. Wil gewoon simpel wat plakken, knippen, muziek er onder en leuke animatie. Ook wil ik mijn pc gebruiken om een beetje te game af en toe pubg te spelen wat ik nu ook doe (op lage kwaliteit maar dat maakt mijn niet veel uit). Daarnaast gewoon wat studenten dingen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er niet zo veel voor uitgeven en hoop dat ik wat van mijn onderdelen die ik nu heb kan hergebruiken. zelf zat ik rond de 400 euro te denken. Als het goedkoper kan graag.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik hoop dat ik wat kan hergebruiken
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 58,50€ 58,50
1ASRock 970 Extreme4€ 0,-€ 0,-
1Club 3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 60,98€ 60,98
1Zalman Z11 Plus€ 63,10€ 63,10
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 182,58

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een nieuwe videokaart en processor nodig te hebben en daarom denk ook een nieuwe moederbord.
aan deze processor zat ik te denken. omdat i5 waarschijnlijk wel nodig is.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 179,-€ 179,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 179,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee alles mag

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee geen wensen

Ga je overklokken?
niet als het niet nodig is

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie kunnen helpen met het zoeken van de juiste onderdelen en me kunnen vertellen of het haalbaar is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even denken; als je weinig spellen speelt, kan je dan niet uit de voeten met een Ryzen 2400? Als het bijbehorende moederbord HDMI2.0 heeft, kan je, dacht ik:

4K decoden door de CPU/IGP
4K output naar een monitor
1080p gamen op medium/high settings

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• timotimo
ik heb niet heel veel kennis over computers. Maar bedoel je dan dat ik het beeldscherm niet via de videokaart moet aansluiten maar via het moederbord? Ik speel idd niet heel veel spellen af en toe pubg vind ik wel leuk.

• Glamourt
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:11
Mwah nee dat houd in dat je video kan bewerken op de processor Ryzen 2400. De HDMI kabel moet dan inderdaad via het moederbord lopen. Maar waarom zou je 4K willen decoden via je CPU/IGP als je een krachtigere deticated videokaart heb?

De pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler heb je veel meer aan. Dit moederbord kan je nemen, pricewatch: Asus Prime A320M-K

• KingTenteehje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-08 10:26

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik weet niet welk programma je wil gebruiken voor de bewerking, maar als je naar de minimum specs. kijkt van gopro studio is een quad core i7 or higher recommended. Dan zou ik voor het zekere gaan en een i7 nemen, maar dat ben ik.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Glamourt
quote:
KingTenteehje schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:00:
Ik weet niet welk programma je wil gebruiken voor de bewerking, maar als je naar de minimum specs. kijkt van gopro studio is een quad core i7 or higher recommended. Dan zou ik voor het zekere gaan en een i7 nemen, maar dat ben ik.
Hoe kom je daarbij? https://gopro.com/help/ar...irements-for-GoPro-Studio

Ze bevelen een I7 quadcore aan misschien bedoelen ze er wel de 2de generatie mee? Daar gaat de ryzen 5 1600 sixcore ruimschoots overheen.

Glamourt wijzigde deze reactie 07-06-2018 15:08 (12%)

• timotimo
Als ik dus een andere processor neem bijv die Glamourt aangeeft. Hoef ik voor de rest niet mijn videokaart te vervangen maar wel het moederbord. Klopt het wat ik denk of moet ik ook de videokaart vervangen.

• Glamourt
Klopt, je hebt alleen nog geheugen nodig omdat alles tegenwoordig DDR 4 is. pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSB

Een andere voeding is ook geen overbodige luxe, maar hoeft niet persee.
pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W

Edit: Misschien kan je ook een andere videokaart nemen i.p.v een voeding, omdat deze aardig wat stroom gebruikt. Een GTX 1050 is wel oke

Glamourt wijzigde deze reactie 07-06-2018 15:18 (14%)

• timotimo
Dankje dan is dit het lijstje. nou zit er nog wat ruimte in kwa prijs wat raden jullie mij aan er bij te doen of toch te investeren in een videokaart. of een upgrade van 1 van deze onderdelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 162,-€ 162,-
1Asus Prime A320M-K€ 51,-€ 51,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSB€ 81,-€ 81,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,-

• timotimo
oh sorry zie net dat je een videokaart aanraad. Welke versie van een gtx 1050 is aan te raden voor mijn doeleinde.

• Glamourt
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 AERO ITX 2G OCV1 of pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G. De eerste videokaart is een stuk kleiner, die past ook in een kleine computer kast voor op het bureau.

Glamourt wijzigde deze reactie 07-06-2018 15:38 (6%)

• timotimo
Ik kan via een familie lid een gtx 1050 krijgen waar ik heel blij mee ben. Waardoor ik rond de 400 euro over hou voor een moederbord, processor en werkgeheugen. Na een beetje in andere post gelezen te hebben zie ik dat veel mensen idd de Ryzen processors aanraden doordat ze goed presteren en netjes geprijsd zijn. Alleen kwa moederbord kom ik er niet uit. Is het beter een iets betere te nemen dan nu in me lijstjes staat of deze houden en dan een beter Ryzen processor nemen?

• MarnickS
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 12-08 11:03
quote:
MAX3400 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:33:
Even denken; als je weinig spellen speelt, kan je dan niet uit de voeten met een Ryzen 2400? Als het bijbehorende moederbord HDMI2.0 heeft, kan je, dacht ik:
Ik heb een Ryzen 5 2400G, en heb ook wel eens een 4K @30fps video geprobeerd te maken/bewerken (in VSDC dan). En dat wil je niet als je het vaker doet. Het afspelen in de editor gaat met zo vreselijk veel haperingen (ik heb een 1440p monitor, dat wel) dat het bijna onmogelijk is om het goed te doen.
Processor is prima trouwens, maar voor GoPro video editor is een i7 (of Ryzen 7 natuurlijk) of hoger vereist, wat @KingTenteehje ook al zegt.

Maar nu voor de topicstarter:
Je zegt net dat je een 1050 hebt, en GoPro raad minimaal 1GB videoram aan voor Quick, dus dat zit wel goed.

GoPro zegt dit over de CPU:
quote:
Windows: Intel Core i3 (Recommended: Intel Quad Core i7 or better)
MacOS: Intel® Core i5 (Recommended: Intel Quad Core i7 or better)
GoPro heeft het alleen over Intel, maar in het geval van Ryzen is het dus minimaal een Ryzen 7.

Maar als je dan naar je budget gaan kijken is zelfs de goedkoopste Ryzen 7 (pricewatch: AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed of Core i7 te duur.
Dat word dus een pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed, die erg dicht in de buurt komt.

Voor het moederbord is jouw ASUS bordje prima. Ik kan een pricewatch: ASRock AB350M Pro4 aanraden.

En als ik jouw was zou ik iets sneller RAM nemen. Deze pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 bijvoorbeeld.

Nokia 8 · NVIDIA SHIELD TV - Pixel C - m'n PC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:45
Waarom denk je nog een CPU upgrade nodig te hebben na de GPU "upgrade"?

Een FX6300 is (multithreaded) bijvoorbeeld 1,5x zo snel als de minimum aanbevolen i3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20:29
Zoals hier boven. Waarom kan je op je huidige systeem geen 4k afspelen/bewerken, probleem zit hem in je videokaart?

JappieR wijzigde deze reactie 10-06-2018 10:33 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 12-08 11:03
quote:
mitsumark schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:04:
Waarom denk je nog een CPU upgrade nodig te hebben na de GPU "upgrade"?

Een FX6300 is (multithreaded) bijvoorbeeld 1,5x zo snel als de minimum aanbevolen i3.
Niet goed gelezen, ik dacht dat er bij de kloksnelheid 2,5GHz-3,1GHz stond ;)

Nokia 8 · NVIDIA SHIELD TV - Pixel C - m'n PC

• timotimo
iedereen heel erg bedankt voor de hulp. ben er achter gekomen dat het met dit budget erg lastig gaat worden en later dan weer een upgrade moet uitvoeren. Ik heb via een mede tweaker een leuke moeder bord kunnen krijgen de maximus iv code met werkgeheugen. Ben nu aan het wachten op een leuke deal met een i7 8700k omdat ik dan gewoon weet dat ik de komende tijd even goed zit.

Enige wat ik afvraag is: kan ik me moeder bord gewoon makkelijk vervangen door alles op het nieuwe moederbord te prikken en klaar. Ga wel me win10 activatie op me account zetten zodat de activatie geen probleem kan zijn.

• mitsumark
Uhhh, als je de IX code (Z270) bedoelt is die niet compatibel met een 8th gen intel processor...

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1117995;700153/

• timotimo
Ik ben echt blind ahahah dankje voor het melden anders had ik straks een 8700 gekocht. Ik denk dat dan de beste is die ik kan halen een i7 7700

• mitsumark
De vraag is dan of een IX wel een goede keus is... Zeer waarschijnlijk niet.

• timotimo
Kon hem voor een mooie prijs krijgen. En ik hoef toch niet het beste van het beste. Gaat alleen om een vakantie filmpje te bewerken van 15 min. Voor de rest zit ik er bijna nooit achter.

• timotimo
me pc is klaar. i7 7700k zit er in en 8gb ram. ik kan de filmpjes nu gewoon bekijken via de pc. Alleen hij blijft aangeven in de Quick app van gopro dat het systeem niet voldoe. Wat ik er raar vind want volgens mij voldoe ik hier nu aan. Heb alle drivers als het goed is ook geinstaleerd en me pc goed in elkaar gezet. Ik heb er even een speccy link bijgezet voor de info, zover ik zie is alles goed geinstaleerd . http://speccy.piriform.com/results/RNzUsh61XP16axTT7vEK2Ph

• mitsumark
quote:
timotimo schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:38:
Alleen hij blijft aangeven in de Quick app van gopro dat het systeem niet voldoe.
Hoe geeft de app dat aan? Staat er niks specifieks bij?

• timotimo
Heel raar wou het bericht wat hij aangaf kopiėren alleen nu geeft hij geen probleem meer aan. Snap echt helemaal niks meer van de app. Het afspelen lukt alleen ik zie alleen flitsen van het filmpje.

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
flitsen? Je kunt ook die gpu er eens uitrekken en met de gpu in de cpu proberen te werken? Misschien dat die wat oudere gpu wat problemen veroorzaakt?

specs

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True