Signaal afstandsbediening Ziggo Mediabox XL repeaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Ik heb al jaren Ziggo. Voorheen met de bekende Humax. Ik vind het fijn als mijn apperatuur niet in het zicht staat en heb een oude metalen timmermanskist omgebouwd tot AV meubel.

Om de apparatuur in het meubel te kunnen bedienen heb ik hier een IR-repeater imgebouwd, deze om precies te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/1333091_BB_00_FB/image.jpg?x=600&y=600

Specificaties hier: https://bit.ly/2xQHa8H

Onder het meubel zit een oogje dat braaf alle signalen doorgeeft naar de apparatuur in de kast. Nou ja, doorgeeft... Doorgáf. Sinds enige tijd gebruik ik de Ziggo Mediabox XL. Daar zit een mooie afstandsbediening bij, deze:

Afbeeldingslocatie: https://media.pixocdn.com/4120/web/04-horizon-afstandsbediening-big.png

Daarvan komen de signalen heel slecht door. Navraag bij Ziggo leerde mij dat een deel van de signalen via IR en een deel van de signalen via RF naar de Mediabox XL worden gestuurd. Dat is een probleem. Geen probleem van Ziggo natuurlijk, maar wel voor mij.

Ik heb al wat gegoogled maar kom er niet uit: bestaan er RF repeaters die ik voor dit doeleinde kan gebruiken?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Beste antwoord (via A-Tray op 08-06-2018 12:48)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:49

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@A-Tray Een stuk geleidend draad zou op zich al kunnen werken maar de vraag is of het signaal sterk genoeg is om daar door te verlengen aangezien zowel de ontvanger als zender er niet direct op zit aangesloten.

edit: Zelfde als met een auto, daar moet ook de antenne verlengt worden naar buiten de auto.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 07-06-2018 15:11 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Op zich bestaat het maar niet als je IR repeater. Het is niets anders dan een geleiding om door je 'kooi van Faraday' te komen, wat je ook bij tunnels ziet om radio ontvangst te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
DukeBox schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:04:
Op zich bestaat het maar niet als je IR repeater. Het is niets anders dan een geleiding om door je 'kooi van Faraday' te komen, wat je ook bij tunnels ziet om radio ontvangst te houden.
Kun je me qua product in de juiste richting wijzen?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@A-Tray Een stuk geleidend draad zou op zich al kunnen werken maar de vraag is of het signaal sterk genoeg is om daar door te verlengen aangezien zowel de ontvanger als zender er niet direct op zit aangesloten.

edit: Zelfde als met een auto, daar moet ook de antenne verlengt worden naar buiten de auto.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 07-06-2018 15:11 ]