Toon posts:

Bijna alle cd-rom spelers kl*te met DAE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is het zo verdomde moeilijk om een redelijke cd-rom/dvd speler te vinden die een goede DAE heeft.
De branders worden steeds sneller en hebben wel een goede DAE maar de doorsnee cd-rom speler sucks met DAE.
Je hebt alleen maar de keus uit een Kenwood True X en een SCSI Plex.
Allebei vrij prijzig, ook de plex als je daar nog een SCSI kaartje bij moet kopen.
Wie brand er "on the fly" op minimaal 16 speed?

Verwijderd

hangt dat van je cd-romspeler af?
Ik dacht altijd dat het van je processor af hing!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA-> OM

Verwijderd

Je moet dan de kenwoord 72x hebben die heeft wel een 32x +!! dae ongeveer dacht ik

Verwijderd

Of een LG 52. Die zijn ook wel goed. Ik weet alleen niet zeker of ze ook 16 continu halen.

Verwijderd

jep alleen de kenwood en de scsi plextor zijn goed genoeg voor 16x on the fly.

Maar er is gelukkig zijn er DVD-spelers, die kunnen volgens mij ook vrij goed DAE. Net zoiets als branders d8 ik. In mijn volgende systeem komt ook zeker geen cdrom-speler meer. Alleen een brander+dvd-speler.

bovendien zijn die DVD-spelers nog goedkopern dan die scsi plex en kenwood true X

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk 's naar 16 speed DVD-ROM drives roundup.
De LiteOn doet het erg goed met DAE. :9

Pricewatch: CD-ROM & DVD-ROM drives / Lite On DVD 16/48, bulk

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Cyberdrive 52 speed IDE, veel slechte verhalen over gehoord maar draait hier al maanden zeer goed, DAE van ongeveer 12 a 14 speed tot 30 speed (inner -> outter)...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

een LG 52 haalt het helaas niet bij mij tenminste

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:30
Weet niet wat de snelheden zijn, maar mijn Plextor heeft wel een goeie DAE, 16 brand ik er niet mee (12x is the max) maar dat moet zeker geen problemen geven. Hij kost wat meer, maar ik vind het een wereld aanschaf.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Als je burnproof hebt maakt de DAE speed niet zo gek veel uit lijkt me, de meeste 16 speed fikkers zijn burnproof.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 10:14 schreef SickBastard het volgende:
Je moet dan de kenwoord 72x hebben die heeft wel een 32x +!! dae ongeveer dacht ik
Als je *iets* moet mijden, dan is het wel een Kenwood 72x. Die dingen lezen zo ongehoord slecht, okay, lineaire data wordt snel gelezen, maar dat is álles. Het ding is een regelrechte ramp wat de rest betreft, óók DAE. (Let op: ik bedoel *GOEDE* DAE).

Je bent gewoon goed af met een Afreey 50x (uit Thailand) of een Asus 50x.

Dan heb je de secure-mode van EAC niet eens echt nodig. Die rippen *zo* onvoorstelbaar goed.

EAC (met afstand het beste ripprogramma voor Windows) is trouwens te vinden op www.exactaudiocopy.de . Een tutorial hoe je hem *goed* instelt is te vinden op www.ping.be/satcp .

*fluister* En het coderen doen we met L.A.M.E. heh? *fluister*

Verwijderd

natuurlijk wel, je cd mag dan misschien niet verpest zijn, maar als je een 16x fikker koopt, dan moet hij niet op 8~10 speed aan het branden zijn. Om dat verdorie je 52x cdrom speler het niet bij houd.

(ikkie heeft een 12x plex en een 48x Aopen, ik haal on the fly net 10x)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Ik heb een Plextor 12/10/32A met een SCSI Plextor Ultraplex (12/10/32S was toen nog 230 piek duurder). Kan gewoon alles on the fly fikken op 12x. :P

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:12
Mensen, wat lopen jullie toch allemaal moeilijk te doen zeg :(. DAE IS gewoon een tricky proces wat inderdaad door weinig cd-rom drives 100% goed gedaan wordt. Eigenlijk vertrouw ik alleen de Plex maar op dat gebied, in combinatie met het programma "Exact Audio Copy".

Iedereen zit hier maar over snelle DAE te zeuren en zit dan niet op te letten of de kwaliteit ook nog ergens naar lijkt (of dat je om de zoveel tijd ineens een "tik" of een "plop" hoort).

Noem het een troll of flamebait, maar zelfs met mijn Plex DAE ik gewoon op 8x speed - kost je ongeveer 10 minuten om de hele CD naar een image op je harddisk te rippen en vervolgens gewoon op de snelheid die jij wilt te fikken. Hupsekee, perfecte kopie zonder gezeur over snelheid.

maar goed, that's my humble opinion.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Exact, Emey, helemaal mee eens.

Maar het wil zo zijn dat het toch wel heel raar moet lopen dat je slechte rips krijgt wanneer je EAC in de secure-mode gebruikt, met wat voor CD-ROM-speler dan ook.

Dus is kwaliteit geen issue meer eigenlijk >:)

Verwijderd

Probeer eens een teac cd 540e .
je kan dan bij teac een programma downloaden en je dae instellen van 4 - 40X
werkt bij mij prima!

• Magic666
  • Laatst online: 20:03

Magic666

No one's neighbour!

Kijk eens bij testresults op de site: http://come.to/cdspeed

Daar staat zeer goede info!
Pagina: 1