(DirectX) videokaart crasht.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:11
Vorig jaar augustus een nieuwe pc gekocht met de volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 162,-€ 162,-
1ASRock AB350M Pro4€ 68,-€ 68,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 304,-€ 304,-
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 44,90€ 44,90
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 107,95€ 107,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 736,72

Verder had ik nog een Crucial mx100 ssd die erin zit voor opslag. Als OS draai ik windows 10 pro.

Vanaf het begin heb ik regelmatig last gehad van crashes als ik in een spel zit. Dit gebeurde sporadisch. De reden was onbekend en kan het niet traceren. In december heb ik mijn pc opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds heb ik regelmatig last van een crash. Met name bij COD WW:2 heb ik er last van. Maar ook bij F1 2017, Dirt Rally en Playerunknow's Battlegrounds heb ik er last van. Bij de laatste 3 spellen stopt het spel en wordt ik direct terug gezet naar het bureaublad. Maar bij COD krijg ik vaak deze berichten (foto's van gemaakt met mijn mobiel)

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/rmusters/pc/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/rmusters/pc/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/rmusters/pc/3.jpg

Drivers zijn allemaal up to date. Temperatuur van mijn GPU en CPU is niet bijzonder (GPU was bij een crash 75 graden, niet bijzonder hoog). Memtest laten draaien maar daar kwam ook niks naar voren. GPU heb ik er uit gehaald en opnieuw in het moederbord gedaan.

Ben het spoor een beetje bijster wat ik er nog aan kan doen. Soms gaat het een uur goed en dan wordt ik uit het spel gegooid. Maar soms gebeurd het elke 5 minuten. Ook loopt het ene moment mijn hele pc vast en kan ik niks meer, ander keer is het terug naar mijn bureaublad.

Heeft er iemand nog tips? Of het is het waarschijnlijk een kapot onderdeel voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 18:28
Windows 7, 8 of 10? Lezen is een vak.
Geforceerd DirectX updaten? (dxinstall downloaden, en draaien).

https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=35

[ Voor 92% gewijzigd door FireDrunk op 07-06-2018 13:22 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
FireDrunk schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:21:

Geprobeerd, maar hij geeft aan dat ik al de meest recente versie heb en het niet nodig is om opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FireDrunk schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:21:

DX9??

DirectX kan je niet meer updaten over het algemeen en volgens mijn is CoD:WW2 ook niet meer van DX9 afhankelijk.

@lookslikeyou zijn het Steam-games? Laat je client anders even een verify draaien op je games om zeker te weten "dat er niet een bitje is omgevallen".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Draai eens DDU in veilige modus en herinstalleer dan de nieuwste Nvidia drivers schoon.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
@MAX3400 Een game kan meerdere functies uit meerdere DirectX versies tegelijk gebruiken volgens mij.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:02

SpamLame

niks

Geen eigen ervaring maar links en recht lees ik zo dat de GPU + CPU combo een 400W PSU op het randje zit (afhankelijk van kwaliteit).

Wellicht iemand met een soortgelijke setup zijn ervaring delen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FireDrunk schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:30:
@MAX3400 Een game kan meerdere functies uit meerdere DirectX versies tegelijk gebruiken volgens mij.
Ja & nee :)

DX11 bijvoorbeeld heeft ondersteuning voor alle functies uit DX9. Het lastige is dat een foutmelding dan gaat over "dx9draw.dll" terwijl die DLL niet hoeft te bestaan maar het is een legacy foutcode.

Snap ook niet waarom game-manufacturers hier niet strenger/sneller op controleren/installeren.

@SpamLame mhwoa, de PSU is in zwaardere systemen gebruikt in de BBG dus vooralsnog vermoed ik daar geen problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 07-06-2018 13:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Gisterenavond even mee bezig geweest en paar minuten gespeeld, maar toen geen crashes. Wat ik voorlopig heb gedaan is:

- Gpu drivers gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd
- DirectX opnieuw geïnstalleerd
- Steam laten controleren op fouten
- Alle componenten in de kast gecontroleerd of alles goed zat

Bij de laatste 2 was alles goed. Ik hou jullie op de hoogte of het nu wel draait. Bedankt voor de tips!

edit: Het lijkt opgelost te zijn, vandaag en gisteren gegamed en heb geen crashes meer gehad. Nogmaals bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door lookslikeyou op 09-06-2018 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Flinke schop omhoog. De 1060 is vervangen voor een 580. Maar opnieuw problemen. Nu vooral met Battlefield 5. Het lijken wel dezelfde soort problemen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M3DpprT.png

Nu meerdere keren deze meldingen gekregen. Ook enkele keren gehad dat hij uit het niets naar mijn bureaublad terug gaat, zonder melding. Het geen wat ik steeds terug lees in de foutmeldingen is: DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG.

Wat heb ik al gedaan:

- Verse Windows installatie
- Laatste drivers geïnstalleerd
- Uitgelezen met hwinfo en gegevens geanalyseerd, maar komen geen bijzonderheden uit qua temperaturen.
- Furmark stress test maar na 30 minuten draait dat rustig zoals het hoort zonder fouten
- OCCT Stress test voor de PSU. Maar ook daar geen fouten
- Beide ram modules apart getest met memtest86 (geen fouten)
- Nogmaals alles in de kast zelf gecontroleerd en aangedrukt.

Op dit moment ben ik uit mijn opties en zou ik niet weten wat ik er nog meer aan kan doen. Iemand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-10 13:31
Even drivers opnieuw installeren? (en weghalen met DDU)

Maar sowieso is BF V nog best buggy, heb je het ook bij andere games?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:21
Ik denk dat de 400W-voeding te licht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@iCore : hij geeft al aan dat Windows en drivers opnieuw geinstalleerd zijn.

Ik denk zelf ook dat je even een andere (krachtigere) voeding moet proberen, denk dat je met die 580 sowieso aan het randje of al eroverheen zit. Heb even een aantal PSU calculators ingevuld en met een paar fans en hdd's zit je toch al aan die 400W.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCore
h3ll schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:31:
@iCore : hij geeft al aan dat Windows en drivers opnieuw geinstalleerd zijn.
Maar hij zegt niet dat ze met DDU verwijderd zijn, dat is soms nog een dingetje hoor.

Maar inderdaad (toch) andere voeding testen (goede voeding) is wellicht ook nog handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
De voeding nog niet getest. Mijn verwachting is dan dat mijn hele pc dan zou uitschakelen en niet dat deze terug gaat naar het bureaublad. Van de week even een voeding van iemand lenen en het dan voor alle zekerheid uit testen.

Bedankt!

Met andere GPU intensieve spellen heb ik er ook last van. Spellen als Overwatch en football manager juist weer niet.

[ Voor 20% gewijzigd door lookslikeyou op 03-12-2018 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
lookslikeyou schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:04:
De voeding nog niet getest. Mijn verwachting is dan dat mijn hele pc dan zou uitschakelen en niet dat deze terug gaat naar het bureaublad. Van de week even een voeding van iemand lenen en het dan voor alle zekerheid uit testen.
Het zou kunnen dat de GPU zichzelf dan afsluit, om te voorkomen dat het hele systeem crasht (misschien krijgt de GPU niet genoeg spanning / wattaghe)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 17:44

Esumontere

Floep, banaan.

h3ll schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:31:
Ik denk zelf ook dat je even een andere (krachtigere) voeding moet proberen, denk dat je met die 580 sowieso aan het randje of al eroverheen zit. Heb even een aantal PSU calculators ingevuld en met een paar fans en hdd's zit je toch al aan die 400W.
Wat een onzin. Het kan zeker zijn dat de voeding de boosdoener is, maar PSU calculators zijn echt waardeloos. Die dingen rekenen met stabiele belasting, en dat is iets dat niet bestaat in een computer :)

[ Voor 20% gewijzigd door Esumontere op 03-12-2018 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Esumontere schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:36:
[...]

Wat een onzin. Het kan zeker zijn dat de voeding de boosdoener is, maar PSU calculators zijn echt waardeloos. Die dingen rekenen met stabiele belasting, en dat is iets dat niet bestaat in een computer :)
Mijn reactie was niet puur op die PSU calculators gebaseerd, ook op dat het zo'n beetje het enige is wat 'ie nog niet geprobeerd had en recommended voor rx580 een 500W psu is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Het lek lijkt boven water.

Voeding veranderd en de foutmeldingen leken weg. Alleen waren er nog random crashes in BF5. In COD WW2 waren er geen foutmeldingen weer.
Toen het ram geheugen van iemand geleend en erin gezet en sindsdien een stabiel systeem. Dit terwijl er met memtest86 geen foutmeldingen naar voren kwamen. Nu dus op zoek naar een setje die op de QVL lijst staat van mijn moederbord.

Ook nog getest weer met mijn eigen 400watt voeding en dit draait ook probleemloos.

Wel bedankt voor jullie tips!
Pagina: 1