Silent buitenbioscoop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skywalker1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 20:58
Hello Tweakers!

Over een aantal weken gaan wij weer met 30 a 40 scouts op zomerkamp, dit is toch wel het hoogte punt van hun scouting jaar!

Nu wil ik een buitenbioscoop pionieren (met houten palen en touw een frame maken, en daarin een doek hangen). Er zijn er ook andere groepen aanwezig, dus we mogen na 22.00 uur niet meer veel geluid maken.

Daarom leek het mij leuk om er een silent bioscoop van te maken! Dus iedereen oordopjes of koptelefoons meenenen, en lekker inpluggen.

Nu is alleen de vraag, kan ik zomaar 40 splinters op elkaar prikken? Ik neem aan dat een aux aansluiting geen 40 koptelefoons/oordopjes kan versterken?

Zijn hier kant en klare, of Doe-Het-Zelf oplossingen voor? Ben best handig en creatief!

(Gezien het scouting betreft is het budget Minimaal, (lees: word betaald uit eigen zak!)

ASUS ROG Strix SCAR 17 G733QS | 5900HX | RTX 3080 16GB | 32GB RAM | QHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 10:02
40 koptelefoons op één koptelefoonversterker gaat niet lukken. Bij een verdubbeling van het aantal koptelefoons halveert de impedantie. Als de impedantie te laag wordt, gaat er teveel stroom lopen en overbelast je je koptelefoonversterker. De impedantie van veel koptelefoons is redelijk hoog, maar alsnog lijkt 40 me veel te veel. Een bijkomend probleem is dat je denk ik onvoldoende vermogen hebt om er 40 tegelijk aan te sturen.

Ik zou kijken naar een of twee goedkope distributieversterkers. Kijk eens of je goedkoop ergens een Behringer HA-8000 op de kop kunt tikken. Die heeft van zichzelf al aansluitingen voor 16 koptelefoons en die kun je best nog wel een keertje splitten. Met een zo'n versterker kom je dus al een heel eind.

Een andere optie is een stuk of 3 Behringer HA-400 microamps. Dit zijn kleine, hele goedkope (+/- 22€ nieuw) 4-kanaals koptelefoonversterkers.

offtopic:
* Ik heb zelf nog een HA 4000 op zolder liggen die je wel voor weinig over kunt nemen. Maar, 4 kanalen lijkt me wel wat weinig voor 40 koptelefoons.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:25

Echt niet.

Gewoon niet.

Kijk eens naar een FM zender, zoals je ze bijvoorbeeld hebt voor in de auto. Dan kan iedereen met een radio ontvanger meeluisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:14
Supertof idee. Los van het audio gedeelte, houd je er rekening mee dat het tot laat licht blijft, en je dus waarschijnlijk ook pas laat kan beginnen met de film? Dat is misschien wel waar je idee van de silent cinema vandaan komt, maar toch, just saying.
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Echt niet. schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:29:
Kijk eens naar een FM zender, zoals je ze bijvoorbeeld hebt voor in de auto. Dan kan iedereen met een radio ontvanger meeluisteren.
of 90 % van de GSM telefoons... ;)

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
Dit misschien optie? (als er budget is)
https://www.silentdiscodj...hoofdtelefoons-huren.html
(De apparatuur is daar ook te koop maar misschien beste 1e keer proberen methuren?)

[ Voor 28% gewijzigd door Cave_Boy op 07-06-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:29
Je kunt een schakeling maken waarbij ze deels serieel en deels paralel geschakeld zijn, zodat de totale impedantie gelijk blijft. Je hebt dan wel een zwaardere versterker nodig want het geluidsniveau per hoofdtelefoon gaat omlaag. Een hoofdtelefoon is typisch 32 ohm. Je kunt ze ook zo verbinden dat je in totaal op 8 ohm uitkomt en ze op de luidsprekeruitgang vd versterker aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:28
Kitano schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:29:
Je kunt een schakeling maken waarbij ze deels serieel en deels paralel geschakeld zijn, zodat de totale impedantie gelijk blijft. Je hebt dan wel een zwaardere versterker nodig want het geluidsniveau per hoofdtelefoon gaat omlaag. Een hoofdtelefoon is typisch 32 ohm. Je kunt ze ook zo verbinden dat je in totaal op 8 ohm uitkomt en ze op de luidsprekeruitgang vd versterker aansluiten.
Denk dat je dan ook nog met het probleem zit dat je meters en meters kabels nodig hebt. Dat zal de weerstand ook geen goed doen. Met een groep van 40 man kan niet iedereen vlak bij de versterker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:33
Zit er niet toevallig een bedrijf dat silent disco spullen verhuurt in de buurt die dit wil sponsoren? Voor het goede doel ;-) Met een heel eenvoudig setje zouden jullie al uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 16:22
Kitano schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:29:
Serieel? Als dan iemand brakke oortjes heeft of z'n stekker eruit trekt, dan hoort de hele rij dus niks meer.

Volgens mij red je dit makkelijk met een normale stereoversterker van de kringloop. Gewoon al die oordopjes parallel aan de luidsprekeraansluitingen. Je gaat dat geluid tenslotte niet keihard zetten toch? Moet je alleen nog wat verlengsnoeren en splitters kopen of maken, maar dat kost je ook de kop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-10 11:46
Iedereen heeft waarschijnlijk een smartphone, kan dit niet via een app over wifi? En als iemand geen smartphone heeft kun je alsnog een splitter op de telefoon gebruiken...
Misschien met zoiets:
http://techwithlove.com/h...ur-smartphone-wirelessly/
of zo
http://chrislivengood.net...it-yourself-silent-disco/
Lijkt me wel wat laggy en storingsgevoelig, btw... maar leuk om te proberen.

Verder denk ik dat FM-zenden makkelijker te doen is.

[ Voor 16% gewijzigd door Bulldock op 08-06-2018 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:26

TheBorg

Resistance is futile.

Sluw schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:32:
Zit er niet toevallig een bedrijf dat silent disco spullen verhuurt in de buurt die dit wil sponsoren? Voor het goede doel ;-) Met een heel eenvoudig setje zouden jullie al uit de voeten kunnen.
Wel een goed idee maar hier kom ik op 260 Euro voor 3 dagen (minimum). Volgensmij is dat nogal veel geld voor een scouting.

https://www.silentdiscobo...e-silent-disco-box-samen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 11:49
PC/laptop waarop de film draait > Lokale teamspeak server ( audio film ) > via lokale wifi hotspot/router telefoons verbinden naar lokale teamspeak server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Leuk bedacht!

Op eBay / Ali koop je voor een paar euro een cm zender bouwkitje a la deze:
https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F302736529926
Of deze
https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F311738501075

De meeste padzoekers hebben wel een smartphone....en die hebben vaak wel een fm radio.
Evt een paar splittertjes van de action erbij doen, dan kunnen 2 personen op 1 telefoon .

Als die zender een beetje bereik heeft dan ben je klaar.

[ Voor 18% gewijzigd door ronnie vd op 10-06-2018 13:33 ]

Pagina: 1