Intel gebruikte extreme koeling en 1000W-voeding voor demo m

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Topicstarter
nieuws: Intel gebruikte extreme koeling en 1000W-voeding voor demo met 28 cor...
De koeler is een extreme waterkoeler met een vermogen van 1pk
Ik neem aan dat "pk" voor paardenkracht staat. Ik dacht dat tweakers geen ouderwetse, niet SI eenheid voor vermogen gebruikte.....

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Xtuv
Het is trouwens een waterchiller, de het water tot net boven het vriespunt koelt, vandaar al de isolatie.

De CPU is geen Xeon Platinum 8810, maar een 8180.

Gebruikte moederbord was een demo bord van Intel met een VRM met 32 fases.

De voeding was een Corsair AX1600i en dat is zoals de naam doet vermoeden een 1600W voeding en geen 1000W voeding. 1000W zal eerder het verbruik zijn van de CPU, mobo en geheugen samen. Waarbij je dan ook nog het verbruik hebt van de extreme koeling en een videokaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 10:24
@Shark.Bait Paardenkracht inderdaad; dat gebruikt omdat dit is wat de fabrikant opgeeft, maar het is inderdaad niet een eenheid die we normaal gebruiken.

@-The_Mask- Dat is een goede omschrijving, dat zal ik wat uitbreiden. Zocht naar een mooi Nederlands woord voor zo'n apparaat, waterchiller is ook niet echt bekend denk ik :) Uiteraard is het de 8180, tikfoutje in laatste alinea aangepast.

Tom's Hardware had het over een 1000W-psu, maar ik zie nu ook dat Anand specifieker is en idd de Corsair noemt. Pas ik aan.

Dank voor de feedback :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Xtuv schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:16:

@-The_Mask- Dat is een goede omschrijving, dat zal ik wat uitbreiden. Zocht naar een mooi Nederlands woord voor zo'n apparaat, waterchiller is ook niet echt bekend denk ik :)
Nou ja het is iig geen waterkoeler al wordt het water wel gekoeld. Waterchiller was iig wel vrij bekend toen er nog een DOC subforum was. In de topics daar is er genoeg over te vinden.

Overigens staat er nog steeds Xeon 8810 ipv 8180.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 10:24
@-The_Mask- Ok, waterchiller it is :) Tikfoutje nogmaals gefikst. Iets fout gegaan blijkbaar :X