Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop gebruiken om op te werken. Aangezien het meeste van mijn werkzaamheden online gebeurd heb ik aan een internetbrowser over het algemeen voldoende. De laptop wordt ook meegenomen naar afspraken om aantekeningen te kunnen maken met behulp van Word. Verder is het e-mail beantwoording en wat werken aan websites.
Ik heb een normale desktop PC waar het meeste op gebeurd, dit is dan ook puur een laptop voor s'avonds nog even op de bank en onderweg op vakantie/weekendjes weg en dergelijke zodat ik in geval van nood toch even het een en ander kan doen
Wat is je budget?
Mijn budget ligt op 500 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, in hoofdzaak is de laptop bedoeld voor s'avonds nog even op de bank en onderweg op vakantie/weekendjes weg en dergelijke.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil graag een laptop die het lang volhoudt op de accu, minimaal 8 uur. Meer is mooi meegenomen.
Toelichting
In eerste instantie zat ik te denken aan een Chromebook. Aangezien ik het meeste toch online doe. Een licht apparaat, waarbij ik niets meer van updates e.d met een lange accuduur.
Een vriend van mij blijft echter maar hameren op Windows en heeft me nu toch wat aan het twijfelen gebracht. Goed onderbouwen waarom kan ik alleen niet. Wellicht omdat mijn Desktop ook "gewoon" Windows is.
Wat heb ik zelf gevonden?
Zijn er redenen die ik wellicht mis om expliciet voor Windows te kiezen? Of is het in mijn geval gewoon goede een keuze om voor een Chromebook te gaan?
Ik ga de laptop gebruiken om op te werken. Aangezien het meeste van mijn werkzaamheden online gebeurd heb ik aan een internetbrowser over het algemeen voldoende. De laptop wordt ook meegenomen naar afspraken om aantekeningen te kunnen maken met behulp van Word. Verder is het e-mail beantwoording en wat werken aan websites.
Ik heb een normale desktop PC waar het meeste op gebeurd, dit is dan ook puur een laptop voor s'avonds nog even op de bank en onderweg op vakantie/weekendjes weg en dergelijke zodat ik in geval van nood toch even het een en ander kan doen
Wat is je budget?
Mijn budget ligt op 500 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, in hoofdzaak is de laptop bedoeld voor s'avonds nog even op de bank en onderweg op vakantie/weekendjes weg en dergelijke.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Ik heb niet specifieke merkvoorkeuren, het moet echter geen budgetmerk zijn zoals Medion of Leap.
- 4 GB is een minimum.
- Het kunnen omklappen van de laptop zodat je als het ware een tablet hebt of dat hij als tent kan worden gebruikt lijkt mij ook handig. Niet echt een dealbreaker, maar erg fijn als de mogelijkheid er is. In elk ander geval is een touchscreen niet nodig.
- Omdat de laptop ook meegenomen moet worden gaat de voorkeur uit naar een 13.3, waarbij een 14" ook nog doable is.
Ik wil graag een laptop die het lang volhoudt op de accu, minimaal 8 uur. Meer is mooi meegenomen.
Toelichting
In eerste instantie zat ik te denken aan een Chromebook. Aangezien ik het meeste toch online doe. Een licht apparaat, waarbij ik niets meer van updates e.d met een lange accuduur.
Een vriend van mij blijft echter maar hameren op Windows en heeft me nu toch wat aan het twijfelen gebracht. Goed onderbouwen waarom kan ik alleen niet. Wellicht omdat mijn Desktop ook "gewoon" Windows is.
Wat heb ik zelf gevonden?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Acer Chromebook R 13 CB5-312T-K5G1 | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Acer Chromebook R 13 CB5-312T-K7SP | € 469,- | € 469,- |
| 1 | Acer Swift 1 SF113-31-C9SJ | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Acer Swift 1 SF113-31-P6R7 | € 479,- | € 479,- |
| 1 | Asus Chromebook C301SA-FC032 | € 369,- | € 369,- |
| 1 | HP 14-bp021nd | € 425,- | € 425,- |
| 1 | HP 14-bs010nd | € 336,38 | € 336,38 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.876,38 | |
Zijn er redenen die ik wellicht mis om expliciet voor Windows te kiezen? Of is het in mijn geval gewoon goede een keuze om voor een Chromebook te gaan?