Meerdere Wordpress websites beheren vanaf 1 plek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proconsoles
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik repareer spelcomputers en ben bezig met een Wordpress website *knip spam*

Op deze website wil ik diensten (als product toegevoegd) aanbieden.

Ik heb meerdere websites zoals *niet relevant voor je vraag*

Op zich wil ik op elke website diensten aanbieden van verschillende consoles (ps3, ps4, xbox 360, wii etc.etc.). Alleen de volgorde van de menu's wil ik per website anders hebben.

Dus bij : *snip* a.nl worden eerst de a-dingen getoond.
Bij: *snip* b.nl worden eerst de b-dingen getoond.

Nu weet ik dat ik met een zeer handige plugin genaamd Duplicator (Snap Creek), de site kan clonen naar een andere domeinnaam.

Maar wat ik dus niet wil, is dat wanneer ik een nieuw product aanmaak, ik deze per website moet aanmaken.

Welke tips hebben jullie voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken ? Ik dacht aan iets als Multisite (MU).

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 07-06-2018 12:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Waarschijnlijk kun je iets met WP Multisite, lees deze handleiding eens en maak dan een keuze voor een platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proconsoles
Geweldig dankjewel voor je supersnelle antwoord, ik ga zo meteen lezen !

Moderator, thanks voor het aanpassen.

Ik dacht, misschien wordt het duidelijker als ik de sites vermeldt, maar ik twijfelde ook al over het vermelden van de websites. Zal niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proconsoles
Ik heb vandaag veel gelezen over WP multisite en het grootste gevaar is echter de duplicate content.
Zodra google merkt, dat bepaalde pagina's voor meer dan 70% overeenkomen, dan wordt dit gemarkeerd als duplicate content en valt in het nadeel van de website die het laatst is geupdate.

De grote vraag nu voor mij is:

- Wat is handiger, 1 website met alle diensten van alle spelcomputers, tablets en laptops , of :

- Meerdere website bij gaan houden (bv. 3 stuks en 3 tabbladen open).

Denk dat WP Multisite toch gewoonweg teveel nadelen voor mij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

proconsoles schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:59:
Ik heb vandaag veel gelezen over WP multisite en het grootste gevaar is echter de duplicate content.
Zodra google merkt, dat bepaalde pagina's voor meer dan 70% overeenkomen, dan wordt dit gemarkeerd als duplicate content en valt in het nadeel van de website die het laatst is geupdate.
Dat staat los van of je een multisite draait of niet. Duplicate content geeft gewoon penalties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proconsoles
Nog een vraag, is het mogelijk om met multisite WP vanaf 1 beheeromgeving, telkens producten aan te maken en zelf te bepalen naar welke website ik hem laat zien ? Bv. product 1 naar a.com en product 2 naar b.com ?

Kan maar geen antwoord vinden op die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Je zou zoiets kunnen proberen, afhankelijk van je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Klinkt alsof WordPress niet is wat je nodig hebt. WordPress (WooCommerce) en multi-site zijn gewoon geen gelukkige combinatie.

In Magento kun je dit eenvoudig realiseren, maar het opzetten van een Magento 2 shop is niet eenvoudig en daar zul je waarschijnlijk professionele hulp bij nodig hebben.

Wellicht zijn er nog andere Webshop-systemen waarin dit eenvoudiger te realiseren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proconsoles
Ik denk mijn mainfocus gewoon op 1 site moet komen te liggen.

Ik heb heel erg lang Magento overwogen, zelfs thuis op een apart systeem geinstalleerd. Maar je moet zo verschrikkelijk veel leren, dat ik er uiteindelijk mee gestopt ben. Learning curve was veel te stijl.
Daarna bedrijven benaderd voor Magento design voor nieuwe website, en telkens het gevoel gehad dat en de bedragen veel te hoog waren en ze misleidend waren over de hoeveelheid werkzaanheden. Ook bleek bedrijf te zeggen dat ze meer websites hadden gemaakt, dan ze in werkelijkheid hadden gemaakt.
Of uitspraken als : Alles is bij ons custom made, maar dat ze dan gebruik maken van het Ultimo template, tja, dat zeggen ze dan niet.

Dus, om niet misleid te worden en ook geen grote bedragen te willen betalen, ben ik zelf maar aan de slag gegaan met Wordpress en denk dat ik daar wel uit kom.

Thanks voor al jullie bijdragen, is en blijft het beste forum van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrswgtr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-08 12:03
Wellicht kun je wat met deze plugin. Producten zijn gewoon posts van een custom post type (product).

https://wordpress.org/plugins/multisite-post-duplicator/

De duplicate content issues met WP multisites kun je aanpakken met canonicalizatie.

https://moz.com/learn/seo/canonicalization

Wij hebben een klant met een multisite in meer dan 15 verschillende talen met allemaal dezelfde producten. Wij hebben het SEO probleem bij hun opgelost met canonieke URLs en dat werkt perfect.

[ Voor 53% gewijzigd door jrswgtr op 12-06-2018 18:40 ]

Pagina: 1