Private browsen op Android / Chrome

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 13:10
Hoi allen,

Ik heb getwijfeld of dit topic het beste past onder Android-telefoons, Software of toch Privacy. Ik vraag em het volgende af: ik gebruik normaal Chrome op mijn desktop en Android telefoon. Nu zijn er voor de desktopversie van Chrome plugins zoals Ghostery te vinden. De Android versie van Chrome ondersteund echter geen extensies https://developer.chrome.com/multidevice/faq. Ik zie wel dat de makers van Ghostery een eigen browser hebben, Ik ben echter al een tijd tamelijk tevreden over Chrome, dus twijfel nogal om dan weer een andere browser te gaan gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen / tips om bijvoorbeeld tracking cookies te blocken op je android device?

Ik weet dat Android icm privacy sowieso een mooi discussieonderwerp is want: Google. Gaat mij nu vooral even om de tracking van browsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tja... je geeft eigenlijk al aan dat je de oplossing waar je zelf (elders) het meeste vertrouwen in hebt (Ghostery) hier niet kan gebruiken, en dat je de door de maker aangeboden workaround niet wilt gebruiken. Dan ben ik eigenlijk ook snel klaar met adviseren...

Ik gebruik om te beginnen FF in plaats van Chrome, en een adblocker. Daarnaast gebruik ik mijn telefoon eigenlijk vooral om mee te bellen / appen, een muziekje te luisteren via Plex en af en toe een spelletje. Daarnaast heb ik (toen ik mijn FB verwijderde) zo ongeveer alle Google-handigheidjes UITgezet. Ik doe niet heel veel met mijn telefoon... en wat ik niet doe, hoef ik ook niet te verbergen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Je zou in je netwerk ook Pi-Hole kunnen installeren, dan kan je gewoon blijven browsen in Chrome maar heb je toch een aantal trackers/ads minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 13:10
Jester-NL schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:22:
Tja... je geeft eigenlijk al aan dat je de oplossing waar je zelf (elders) het meeste vertrouwen in hebt (Ghostery) hier niet kan gebruiken, en dat je de door de maker aangeboden workaround niet wilt gebruiken. Dan ben ik eigenlijk ook snel klaar met adviseren...

Ik gebruik om te beginnen FF in plaats van Chrome, en een adblocker. Daarnaast gebruik ik mijn telefoon eigenlijk vooral om mee te bellen / appen, een muziekje te luisteren via Plex en af en toe een spelletje. Daarnaast heb ik (toen ik mijn FB verwijderde) zo ongeveer alle Google-handigheidjes UITgezet. Ik doe niet heel veel met mijn telefoon... en wat ik niet doe, hoef ik ook niet te verbergen ;)
Beetje kort door de bocht vind ik. Ik geef zelf aan erover te twijfelen, lijkt me wat anders dan niet willen gebruiken . Als blijkt dat met Chrome het eigenlijk niet op de telefoon op te lossen is dan ben ik ook niet te beroerd om een andere browser te gebruiken hoor :).
daupie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:48:
Je zou in je netwerk ook Pi-Hole kunnen installeren, dan kan je gewoon blijven browsen in Chrome maar heb je toch een aantal trackers/ads minder!
Sowieso wel een goede tip! Echter werkt dat alleen als je dan op je wifi netwerk zit (en dus niet via het mobiele netwerk browsed), of er moet ook gelijk een VPN linkje naar mijn eigen netwerk bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ivos schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:34:
dan ben ik ook niet te beroerd om een andere browser te gebruiken hoor :).
Gebruik Firefox Focus

[ Voor 55% gewijzigd door DJMaze op 07-06-2018 14:25 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:27

Gilotto

Paint Skillz

Ik gebruik zelf Fennec, dit is een firefox browser waar ublock ook gewoon op werkt.
Pagina: 1