Upgrade Game computer met rare vast loop issues

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• itsthekraken
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-04-2025
Mijn oude game computer is al wat jaartjes oud en geeft steeds meer issues (programma's blijven random hangen of windows Settings start niet op) Dus ik wil graag wat onderdelen vervangen om hem weer up to date te maken zodat ik er weer wat jaar mee voor uit kan.

Ik zoek een?
Mobo, ram en CPU en eventueel een videokaart

Wat is je budget?
Ik wil ongeveer tussen de 600 en 800 euro uitgeven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 80,01€ 80,01
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon R9 290X Gaming 4G€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 105,95€ 105,95
1Cooler Master Nepton 240M€ 96,86€ 96,86
2Kingston HyperX Fury black HX318C10FB/4€ 38,43€ 76,86
1Cooler Master VS V650S€ 0,-€ 0,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,68

Graag hoor ik wat jullie aanbevelingen zijn. Alvast dank! _/-\o_

Beste antwoord (via itsthekraken op 08-06-2018 14:39)

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
heel simpel... deze CPU combo met dit moederbord blijft gezeur geven.
De vrm's blijven te heet worden, misschien als je een fan recht op de vrm's richt dat het iets beter gaat maar dan nog is het een slechte combo die gezeur blijft geven.

Verkopen en andere set halen... wat je al van plan was is een goed idee

Alle reacties

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:00

SpamLame

niks

Als je systeem issues heeft, kan het de moeite waard zijn een schoonmaak te houden.
Koelblokken/fans stofvrij maken met perslucht (uit spuitbus te halen bij action), koelpasta vervangen op CPU etc, evnt een verse install van het OS.

Mogelijk is de voeding aan het stuk gaan, de CM VS series heeft een slechte naam hier wbt kwaliteit.
Misschien die eens vervangen.

Als je direct wilt vervangen dan zijn de CPU/mobo/RAM uit de mei 2018 BBG highend een leuk startpunt voor ~665 ex verzending.

Afhankelijk van je OS licentie, moet je dat er nog bij op tellen, blijft er alleen geen budget over GPU.

• itsthekraken
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-04-2025
Dank je wel voor je reactie! Het schoonmaken van alle onderdelen heb ik al 2 keer gedaan zonder resultaat. Misschien toch eens gaan kijken naar de voeding.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
itsthekraken schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:53:
Dank je wel voor je reactie! Het schoonmaken van alle onderdelen heb ik al 2 keer gedaan zonder resultaat. Misschien toch eens gaan kijken naar de voeding.
Voeding is idd een aandachtspunt, zeker in combi met de gpu (vreet stroom) en de cpu (vreet ook stroom)
Je processor in combinatie met je moederbord is ook een slechte combi. Als je processor hard moet werken, dan gaan de VRM's op je moederbord het niet trekken en valt je cpu terug in snelheid. Maar dat kun je misschien nog wat verlichten door je VRM's te koeler door er een fan op te zetten.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:16
Lijkt mij sterk dat het de voeding is. Het is van goede kwaliteit die je zeker niet moet verwarren met een Corsair VS.
Het zal eerder een combinatie van cpu/mobo/waterkoeling zijn. Door de wc krijgt de stroomvoorziening op het moederbord geen airflow waardoor de cpu gaat throttelen met alle gevolgen vandien.

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-02 23:06
Mocht het een optie zijn: verse installatie van Windows al geprobeerd? Kan soms wonderen verrichten.

Acties:
  • Beste antwoord

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
heel simpel... deze CPU combo met dit moederbord blijft gezeur geven.
De vrm's blijven te heet worden, misschien als je een fan recht op de vrm's richt dat het iets beter gaat maar dan nog is het een slechte combo die gezeur blijft geven.

Verkopen en andere set halen... wat je al van plan was is een goed idee
Pagina: 1