Gamen met WIFI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:58
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Netwerkadapter om mee te kunnen gamen op WIFI

Wat is je budget?
Max 50 euro

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil graag op wifi gaan gamen, omdat ik geen zin meer heb om een kabel in de woonkamer te hebben liggen. Heb zo'n TP Link accespoint van Ziggo. Deze wil ik sowieso aansluiten op het modem ivm beter wifi bereik. Welke netwerkadapter is het meest geschikt hiervoor? (Weet dat een kabel het beste is, maar dat wil ik dus niet)

Beste antwoord (via Beavbusi op 08-06-2018 11:06)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

reb3lzrr schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:35:
Of je kiest voor deze kaart, iets goedkoper en je kan de antenne verplaatsen naar een plek waar je beter bereik hebt:

pricewatch: Gigabyte WB867D-I
Deze is mogelijk nog wat beter al vermoed ik wel dat aangezien het een laptop kaartje op een pci-e adapter is dat hij minder zendvermogen heeft. De onderstaande kaart is een nog betere optie, maar zou mogelijk nog een voordeel hebben bij andere antennes.

pricewatch: TP-Link Archer T9E

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:34
Naast wifi zou je ook kunnen kijken naar Ethernet over Power.
categorie: Powerline

Zolang je binnen zelfde groep van stoppenkast blijft heb je geen verlies en denk wat stabieler dan Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

Of anders wat @Bats13 aanraadt.

We weten natuurlijk niet wat voor systeem je hebt...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
d22wth schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:14:
pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

Of anders wat @Bats13 aanraadt.

We weten natuurlijk niet wat voor systeem je hebt...
Wat wil je weten over het systeem? Het is gewoon een standaard game systeem van 2 jaar oud ofzo. Zonder WIFI mogelijkheden want hij was eerst altijd op een draad aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:34
dingen zoals wat voor mobo heb je? wat voor soort netwerkkaart erop zou kunnen, of ga je een usb dongle nemen.

maar ik zou liever een powerline nemen, geen fan van wireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Bats13 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:35:
dingen zoals wat voor mobo heb je? wat voor soort netwerkkaart erop zou kunnen, of ga je een usb dongle nemen.

maar ik zou liever een powerline nemen, geen fan van wireless
Dit bedoel ik^

Wss heeft ts prebuilt

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Heb een self build met een pricewatch: Asus Z97-A Wil dus gewoon een PCI kaartje. Dongels werken voor mijn gevoel altijd minder. Heb een keer powerline gehad maar dat werkte erg slecht bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-07 09:36
Ik game zelf via een Wifi verbinding en het valt me erg goed mee. Hiervoor heb ik altijd via een netwerk kabel gespeeld. Games die ik momenteel speel zijn Battlefield One, Sea of Thieves, PUBG en Rainbow Six Siege.

Belangrijk om te weten is hoe ver je van de router zit, of er veel dikke muren/verdiepingen tussen zitten en of je router/adapter 5GHz ondersteund.

Zelf heb ik een D-Link DIR-868L als router en een Netgear AC1200 A6210 Adapter die met elkaar verbonden zijn via het 5GHz netwerk. In games heb ik geen last van lag, mijn ping zit meestal rond de 11ms.

Ik zit wel vrij dicht bij de router, er zit maar één muurtje tussen, dus de verbinding is erg sterk. De adapter heb ik op mijn bureau staan. Ik merk dat als ik hem achter in de PC steek de verbinding minder is.

Ik ben trouwens geen competitieve gamer, ik speel voor mijn plezier en kan goed tegen mijn verlies. Als ik dood ga wijt ik dat aan mijn eigen onkunde, volgens mij heeft het netwerk er weinig mee te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door hubhib op 07-06-2018 12:43 ]

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
Iemand hier nog meer ideeen over ? Ik denk dat de pci kaart pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 die itswillem aanraadt de beste optie is in mijn geval? Dit werkt beter dan met een dongle of is dat tegenwoordig niet meer zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:39
In principe werkt een pci vaak beter dan een dongel. Maar let wel op, want als de antene aan de achterkant van je PC zit kan het zo maar zijn dat deze slecht bereik heeft omdat er een grote metalen kast met electronica tussen je antene en router/ap staat. Ik heb een dongel voor in mijn PC want als ik heb achterin stak kreeg ik vrijwel geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Beavbusi schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:25:
Iemand hier nog meer ideeen over ? Ik denk dat de pci kaart pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 die itswillem aanraadt de beste optie is in mijn geval? Dit werkt beter dan met een dongle of is dat tegenwoordig niet meer zo?
Dat is zeker een goede optie, het voordeel van een dongle is alleen dat die met een verlengkabel eventueel op een plek met beter ontvangst kan worden gezet. Het ligt er aan hoe je pc staat en hoe de antennes worden belemmerd. Het beste zou zijn om een antenne met een kabel op de PCI-E kaart te zetten. Verlengkabels voor antennes zijn redelijk voordelig te krijgen op bijvoorbeeld ebay.

Edit: zoiets: https://www.ebay.com/itm/...4822cd:g:RtIAAOSw-jhUF6kT

[ Voor 10% gewijzigd door HKS-Skyline op 08-06-2018 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reb3lzrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 16:38
Of je kiest voor deze kaart, iets goedkoper en je kan de antenne verplaatsen naar een plek waar je beter bereik hebt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Ook een goede ^

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Deze is mogelijk nog wat beter al vermoed ik wel dat aangezien het een laptop kaartje op een pci-e adapter is dat hij minder zendvermogen heeft. De onderstaande kaart is een nog betere optie, maar zou mogelijk nog een voordeel hebben bij andere antennes.

pricewatch: TP-Link Archer T9E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Toch maar voor de Archer gegaan. Thanks voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertjee
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-05 08:18
Beavbusi schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:06:
Toch maar voor de Archer gegaan. Thanks voor het meedenken.
Ik gebruik deze zelf ook. Erg tevreden mee!
Pagina: 1