Zo goedkoop mogelijke case

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yasincelebi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-08-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?

Wat is je budget?
Ik denk max zo een €30

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?[/b]
Nope totaal niet

Specificeer het systeem en de omgeving.

Ik wil eigenlijk een case die stevig is, uiterlijk is totaal niet belangrijk, zolang hij redelijk upgrade mogelijkheid heeft en niet binnen een paar jaar in elkaar valt is het prima.

De reden dat ik zo een goedekope case wil is omdat ik het budget wil pompen in een GPU. Daarnaast nog een klein vraagje, wat is de goedkoopste 1x8gb ram stick met 2666m ? Ik zelf vond de hyper x fury voor €100 maar dat was 2x4gb helaas. Als iemand iets weet of advies heeft is het allemaal welkom :)

Beste antwoord (via Yasincelebi op 07-06-2018 15:27)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Yasincelebi schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:31:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ik vroeg me af hoe jouw case je bevalt? zie dat hij maar €60 is bij megekko anders koop ik die namelijk
Define S, beste case die ik ooit gehad heb.
Stil, heul veel ruimte (voor eventuele latere waterkoeling) en makkelijke mounting. Ook is cable management prima en is ie heel stevig. Wel erg zwaar en in verhouding tot mijn vorige case redelijk groot. Maar ach hij staat toch op een verhoging op de grond :P

[ Voor 14% gewijzigd door d22wth op 07-06-2018 15:18 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Alle reacties

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02 10:25
Dat kun je gewoon zelf opzoeken in de pricewatch lijkt mij.

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:52
Zijn idd allemaal zoek vragen, lukt je hendig wel alleen. ;)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:23
Kap eens met het aanmaken van een nieuwe topic voor iedere scheet!
Dit is nu al het 8e topic over (een onderdeel van) je gamesysteem.

En zoals aangegeven kun je prima de Pricewatch gebruiken om een kast uit te zoeken. Je had dit gewoon in een van je andere topics kunnen zetten als onderdeel voor je ganepc..

• stijnb1234
  • Laatst online: 05-02 10:06
Yasincelebi schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 02:30:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?

Wat is je budget?
Ik denk max zo een €30

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?[/b]
Nope totaal niet

Specificeer het systeem en de omgeving.

Ik wil eigenlijk een case die stevig is, uiterlijk is totaal niet belangrijk, zolang hij redelijk upgrade mogelijkheid heeft en niet binnen een paar jaar in elkaar valt is het prima.

De reden dat ik zo een goedekope case wil is omdat ik het budget wil pompen in een GPU. Daarnaast nog een klein vraagje, wat is de goedkoopste 1x8gb ram stick met 2666m ? Ik zelf vond de hyper x fury voor €100 maar dat was 2x4gb helaas. Als iemand iets weet of advies heeft is het allemaal welkom :)
Gebruik gewoon 1 topic die je al hebt voor al je vragen...

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:20
Yasincelebi schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 02:30:
Ik zoek een?
Haal bij de kringloop of aanbiedstation een oud systeem op. Het hoeft niet eens te werken dus gratis moet kunnen.

• Yasincelebi
Ik ben nog nieuw op de forum dus bedankt voor de zeer "aardige" reacties. Ik weet nu hoe het werkt en zal geen 8 topics aanmaken

• d22wth

d22wth

pricewatch: MS-Tech CA-0330

Voor als je nieuw wilt.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• Yasincelebi
Deze had ik ook gevonden ( wist niet hoe je het hierin moest zetten). Ik hoorde van een vriend dat er geen fans inzitten, is dit een probleem of werkt hij gewoon prima?

En als ram heb ik dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 179,-€ 179,-
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 85,05€ 85,05
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 301,-€ 301,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,61€ 39,61
1MS-Tech CA-0330€ 22,01€ 22,01
1Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK€ 85,50€ 85,50
1be quiet! Pure Power 10 500W€ 61,06€ 61,06
1Kingston A400 120GB€ 31,53€ 31,53
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 804,76

Is deze ram goed? Of zal ik beter voor een hyper x fury kunnen gaan?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:41
Geen fans in de behuizing is een probleem. Cpu en videokaart zullen te warm worden en de prestaties worden daardoor veel minder.
Je gaat nu op onderdelen besparen wat je niet moet doen. Dan kan je de aankoop beter even uitstellen om er wat geld bij te sparen.

• Yasincelebi
Uszka schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:37:
Geen fans in de behuizing is een probleem. Cpu en videokaart zullen te warm worden en de prestaties worden daardoor veel minder.
Je gaat nu op onderdelen besparen wat je niet moet doen. Dan kan je de aankoop beter even uitstellen om er wat geld bij te sparen.
Het budget is geen probleem, ik kan best wat meer uitgeven als het nodig is, maar wil wel zoveel mogelijk prestatie voor zo weinig mogelijk. Wat vindt je van deze case uit de bbg?

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Focus G Mini€ 45,-€ 45,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 45,-

• Uszka
Dat is een goede behuizing voor die prijs.

• d22wth

d22wth

Yasincelebi schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:45:
[...]

Het budget is geen probleem, ik kan best wat meer uitgeven als het nodig is, maar wil wel zoveel mogelijk prestatie voor zo weinig mogelijk. Wat vindt je van deze case uit de bbg?

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Focus G Mini€ 45,-€ 45,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 45,-
Prima case, is die extra 15/20€ wel waard.

• Yasincelebi
d22wth schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:07:
[...]

Prima case, is die extra 15/20€ wel waard.
Bedankt voor je antwoord! Ik vroeg me af hoe jouw case je bevalt? zie dat hij maar €60 is bij megekko anders koop ik die namelijk

Verwijderd

ga naar de gamma en haal 6 planken. maak wat gaten op de plaatsen waar dat nodig is.... kost wat tijd maar je bent geheid onder de EUR10,-

• Uszka
Een Define S is wel een paar slagen beter dan de Focus G Mini.

Acties:
  • Beste antwoord

• d22wth

d22wth

Yasincelebi schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:31:
[...]

Stil, heul veel ruimte (voor eventuele latere waterkoeling) en makkelijke mounting. Ook is cable management prima en is ie heel stevig. Wel erg zwaar en in verhouding tot mijn vorige case redelijk groot. Maar ach hij staat toch op een verhoging op de grond :P

[ Voor 14% gewijzigd door d22wth op 07-06-2018 15:18 ]

• Yasincelebi
d22wth schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:17:
[...]

Mooi om te horen :) dan heb ik nog een laatste vraagje, passen de bovenstaande onderdelen in mijn build in de die behuizing? Ik heb namelijk totaal geen verstand van atx of micro atx. Alvast bedankt :P

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:01
Kijken we naar de specificaties van je gekozen moederbord:

De Form Factor wordt gebruikt om de fysieke specificaties van het moederbord aan te geven, bijvoorbeeld de grootte, locatie van de gaten voor het bevestigen ervan of het aantal poorten op het achterste paneel. De Form Factor van het moederbord moet gelijk zijn aan de Form Factor van de behuizing.
Micro-ATX (Β΅ATX)

en de kast
Micro-ATX (Β΅ATX), Mini-ITX dan moet het passen

• Yasincelebi
D-dark schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:04:
Kijken we naar de specificaties van je gekozen moederbord:

De Form Factor wordt gebruikt om de fysieke specificaties van het moederbord aan te geven, bijvoorbeeld de grootte, locatie van de gaten voor het bevestigen ervan of het aantal poorten op het achterste paneel. De Form Factor van het moederbord moet gelijk zijn aan de Form Factor van de behuizing.
Micro-ATX (Β΅ATX)

en de kast
Micro-ATX (Β΅ATX), Mini-ITX dan moet het passen
Ik wil niet weer een nieuwe topic aanmaken dus vandaar zeg ik het hier. Ik heb twee monitoren gevonden en kan niet kiezen tussen deze twee. Ik hoop dat jullie wat meer verstand hebben en mij hier advies over kunnen geven
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Nitro VG240Y Zwart€ 168,19€ 168,19
1Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart€ 138,50€ 138,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 306,69

De blackhawk is €139 bij coolblue en de Acer is bij mediamarkt €150

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:01
Ik zie waar je heen wilt gaan qua gamingmonitor

Freesync is met je amd videokaart een goede keus
Grootte ook met tussen de 23,8 en 25 inch
Je wil een zo kort mogelijke reactietijd.

Alleen vergelijk je nu twee verschillende beeldschermen met elkaar.
TN scherm welke voor gaming snelheid en schermopbouw vaak sneller is met een conventionele verlichting erachter

IPS scherm met betere kleurweergave en led verlichting vanaf de zijkant.

Voor jezelf moet je de keuze maken wat echt prioriteit heeft.
Beide 75 Hz maximaal. Voor mijzelf snel zat. Hoef niet zo nodig 144 Hz voor de max fps rage van de laatste tijd. Zou dan voor IPS gaan.

• Yasincelebi
D-dark schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:06:
Ik zie waar je heen wilt gaan qua gamingmonitor

Freesync is met je amd videokaart een goede keus
Grootte ook met tussen de 23,8 en 25 inch
Je wil een zo kort mogelijke reactietijd.

Alleen vergelijk je nu twee verschillende beeldschermen met elkaar.
TN scherm welke voor gaming snelheid en schermopbouw vaak sneller is met een conventionele verlichting erachter

IPS scherm met betere kleurweergave en led verlichting vanaf de zijkant.

Voor jezelf moet je de keuze maken wat echt prioriteit heeft.
Beide 75 Hz maximaal. Voor mijzelf snel zat. Hoef niet zo nodig 144 Hz voor de max fps rage van de laatste tijd. Zou dan voor IPS gaan.
Bedankt voor de info :) ik vroeg me af wat handiger is: 75 herts 1ms freesync TN
Of : 75 herts 5ms freesync ips? Veel monitoren hebben deze gecombineerde kenmerken voor ongeveer dezelfde prijs vandaar

• Saabi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-11-2025
IPS heeft mooiere vibrant kleuren en betere kijkhoeken, TN heeft beide een stuk minder. TN heeft minder display lag (tijd van dat het signaal bij je scherm aankomt en het op het display verschijnt) dan IPS, jij moet de keuze maken wat voor jou belangrijker is.

Kijk ook zeker wat reviews van de monitoren op YouTube, of ga naar bijvoorbeeld de Mediamarkt en vergelijk een IPS scherm met een TN, monitoren zijn toch echt iets wat je moet zien om een goede keuze te maken.
Pagina: 1