Marktplaats betalen en gelijk oversteken, snap er niks van.

Pagina: 1
Acties:
  • 17.933 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 19:57
Ik heb wat gekocht via MP met de optie betalen en gelijk oversteken.

Heb netjes via MP een betaal verzoek ontvangen en dit betaald via dit verzoek via ideal.

De verkoper heeft het pakket verzonden en me een screenshot van de verzendbewijs gestuurd via MP berichten.

Het pakketje is netjes aangekomen en was in orde.

Nu waar ik het niet meer snap.

En nu?

Ik zal toch ergens moeten bevestigen at ik het ontvangen heb (dit vraagt de verkoper) zodat hij zijn geld krijgt.
Waar ik ook kijk in MP website of de APP ik kan dus NERGENS iets vinden om te bevestigen dat ik de goederen ontvangen heb en dat MP het geld mag overmaken naar de verkoper.

Ook de verkoper had nog nooit gewerkt met dit systeem, hij begint zich nu ook zorgen te maken hoe hij zijn geld krijgt. De afhandeling zelf is prima verlopen tussen ons 2 echter hij wil wel graag zijn geld hebben wat ik dus aan de tussen rekening van MP heb overgemaakt. Hij heeft dus ook een bevestiging gehand van MP dat het betaald is.

Heeft iemand ervaring met dit systeem (als koper dus) en kan me vertellen hoe dit nu exact in zijn werk gaat, op de MP website is geen enkele hulp of informatie te vinden hoe dit exact werkt.

Heb ook gegoogled maar ook hier wordt je niks wijzer van, enige wat ik gevonden heb is dat de koper zijn geld automatisch krijgt na 7 dagen als de koper niet uit zich zelf meld dat het binnen is..... Tjsa het is binnen maar hoe meld ik dit dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Marktplaats systeem van gelijk oversteken zit niet goed in elkaar en overal staat wat anders.

In de praktijk moet je gewoon een week wachten en krijgt de verkoper zijn geld.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:33
Stap 1: de verkoper stuurt een Betaalverzoek via Marktplaats en vinkt Gelijk Oversteken Service aan.
Stap 2: de koper betaalt met iDEAL. Het geld wordt gereserveerd op een tussenrekening.
Stap 3: de verkoper verstuurt het pakket mét Track & Trace code. Deze code dient als bewijs van zending en ontvangst.
Stap 4: de verkoper wordt uitbetaald als de koper de ontvangst bevestigt, of automatisch na zeven dagen.
De verkoper zijn geld, de koper zijn pakket!
Heb je vast zelf ook al gevonden maar ik denk dat er ergens een knop moet zijn in '' mijn berichten '' waarmee je het ontvangst kunt bevestigen, zo nee wachten op iemand die het wel weet of MP contacteren.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
ja dat had ik gevonden, maar zoals vermeld in MP kan ik dus echt NERGENS iets vinden waar ik dit zou moeten bevestigen dat ik het ontvangen heb.

Heb eerder ook al een berichtje naar MP gestuurd maar daar nog niks van vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 18:01

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

Hoi,
mijn gedachte: als je de verkoper een bericht stuurt, via MP, dan wordt dat (zowiezo) gemonitord.
Misschien kun je zo de boel versnellen?
Ik zag het van de week , als vaste MP-gluurder, ook al "geadverteerd" worden.
Zoals ik het tot nu toe, met rechtstreekse bankoverschrijving, doe bevalt me denk ik nog het beste... ;)

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:05
De verkoper moet wel gelijk oversteken aangevinkt hebben alvorens het verzoek te doen.
Het kan zomaar wezen dat hij enkel een betaalverzoek gestuurd heeft zonder gelijk oversteken aan te zetten.
Dan zal er waarschijnlijk geen bevestiging knop aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:21
rob3rt schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 01:11:
ja dat had ik gevonden, maar zoals vermeld in MP kan ik dus echt NERGENS iets vinden waar ik dit zou moeten bevestigen dat ik het ontvangen heb.
Er staat vrij duidelijk in de voorwaarden dat jij niet hoeft te bevestigen dat je het pakket hebt ontvangen. Je hoeft alleen iets te doen als je binnen een week na verzendbevestiging van verkoper het pakket niet hebt ontvangen. Dat is alles.
Waar moet ik op letten bij Gelijk Oversteken?
  • Als de koper het pakket niet heeft ontvangen, moet dat binnen zeven dagen gemeld worden bij Online Betaalplatform via Mijn Berichten.
  • Indien de koper niet binnen zeven dagen heeft aangegeven het pakket wel of niet ontvangen te hebben, gaan we ervan uit dat het pakket wel is ontvangen en wordt het bedrag uitbetaald aan de verkoper.
  • Verzend het pakket met Track & Trace code en deel deze informatie met de koper via Mijn Berichten.
  • Voor elke betaling worden servicekosten in rekening gebracht.
  • De koper betaalt de Gelijk Oversteken service en de iDEAL-betaling.
  • Gelijk Oversteken werkt voor elke pakketdienst.
http://help.marktplaats.n...delen/i/gelijk-oversteken

In jouw situatie hoef je dus niks meer te doen. Betaling gaat vanzelf.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ pc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:57
Ik heb dit zelf ook een keer gedaan alleen was de betaling via een bankverzoek en niet via ideal. Uiteindelijk kon ik in de chat een linkje aanklikken die bevestigde dat ik het pakket ontvangen had. De verkopende partij krijgt dit dan ook direct te zien. Dus misschien de site even openen op je pc en dan kijken naar de berichten die jullie onderling verstuurd hebben. Ik weet niet meer zeker of het dan in het berichten vak stond of er net onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 06:55
Fordius schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 02:29:
De verkoper moet wel gelijk oversteken aangevinkt hebben alvorens het verzoek te doen.
Het kan zomaar wezen dat hij enkel een betaalverzoek gestuurd heeft zonder gelijk oversteken aan te zetten.
Dan zal er waarschijnlijk geen bevestiging knop aanwezig zijn.
Als de verkopende partij alleen een betaalverzoek doet staat het geld er vrijwel meteen op zelfs. Met gelijk oversteken duurt het allemaal wat langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:12

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Je voelt hem misschien al aankomen, ik zou dit aan Marktplaats vragen. Het is duidelijk dat er hier onduidelijkheid over is en dan kan je beter naar de bron.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
RoamingZombie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:30:
Je voelt hem misschien al aankomen, ik zou dit aan Marktplaats vragen. Het is duidelijk dat er hier onduidelijkheid over is en dan kan je beter naar de bron.
Hij heeft het al aan marktplaats gevraagd, maar kreeg geen antwoord. Ten tweede zijn de voorwaarden gewoon helder zoals in mijn post gequote ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:31
Gister gebruikt. Vond het systeem ideaal werken. Ik had het geld over gemaakt. Gister netjes kunnen aangeven dat ik het ontvangen had.

Wel alles via de app gedaan en via berichten. Ik had de verkoper het verzoek laten sturen. Kost wat extra, maar vond het wel een goed systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:12

RoamingZombie

Watching the sheeple...

CurlyMo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Hij heeft het al aan marktplaats gevraagd, maar kreeg geen antwoord. Ten tweede zijn de voorwaarden gewoon helder zoals in mijn post gequote ziet.
Kijken is niet het zelfde als vragen ;)

Maar inderdaad het antwoord is inmiddels gegeven.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:27
CurlyMo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Dan vraag je een andere Medewerker. Of op Facebook/Twitter, Altijd zo makkelijk hoe mensen zich laten afschepen.... En die is niet TS probleem. Die heeft betaalt en gekregen. En daarin heeft hij zijn deel gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
loki504 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:31:
[...]

Dan vraag je een andere Medewerker. Of op Facebook/Twitter, Altijd zo makkelijk hoe mensen zich laten afschepen....
Altijd makkelijk dat men er vanuit gaat dat de hele wereld wel op social media rondhangt ;)
En die is niet TS probleem. Die heeft betaalt en gekregen. En daarin heeft hij zijn deel gedaan.
Eens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ObsidianPrime
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:44
Voor alle duidelijkheid, zoals hierboven al eens is aangegeven kun je in 'Mijn Berichten' aangeven dat je het ontvangen hebt. Volgens mij met dezelfde knop in het bericht als waarmee je het geld hebt overgemaakt.

Beetje flauw van mensen hierboven die aangeven dat 'TS zijn deel gedaan heeft'. Natuurlijk, strikt genomen hoeft TS niks meer te doen en krijgt de verkoper dan zijn geld wel, maar als je afspreekt dat je het aangeeft als je het pakket hebt ontvangen is het wel zo netjes om dat ook even te doen zodat diegene geen week op z'n geld hoeft te wachten.
We weten allemaal hoe veilig marktplaats is, dus kan me voorstellen dat de verkoper het geld ook het liefst zsm binnen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Heb het ook gebruikt en ik moest ook nog aangeven in de berichten dat ik het verstuurd had, toen kon de ontvanger pas aangeven dat het ontvangen was.

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rob3rt schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 01:11:

Heb eerder ook al een berichtje naar MP gestuurd maar daar nog niks van vernomen.
Je kunt gewoon in bericht op MP,(dus in je communicatie) melden aan de verkoper dat het netjes ontvangen is.
Jij hebt betaald en je waar ontvangen, en daar is het mee afgedaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb wel eens wat verkocht zo, koper heeft niks hoeven aangegeven en ik kreeg het geld netjes een weekje later binnen.
Verkoper hoeft zich dus geen zorgen te maken, het komt er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

Als jij niets doet duurt het max. een week.
Als jij inlogt op jouw account zou je bij de conversatie-geschiedenis een knop moeten hebben waarbij je kunt bevestigen dat je het ontvangen hebt; de verkoper heeft dan de volgende dag zijn geld al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Behalve social media en mailen kun je natuurlijk ook gewoon marktplaats even bellen hoe het zit. Ze hebben gewoon een telefonische helpdesk via: 020-8087469. Dan heb je direct antwoord op hoe en wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
ObsidianPrime schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:44:
Voor alle duidelijkheid, zoals hierboven al eens is aangegeven kun je in 'Mijn Berichten' aangeven dat je het ontvangen hebt. Volgens mij met dezelfde knop in het bericht als waarmee je het geld hebt overgemaakt.
Hier ook het zelfde, ik kon via de MP-app de knop niet vinden, moest even inloggen op de site zelf en de "betaal" knop was zowaar veranderd in een knop welke de betaling doorzette.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
nou is volgens mij een BUG, ik zie niets in mijn berichten, ook de betaal link/verzoek is nu zelfs gewoon verdwenen.

Vanavond echter logde ik in via de ipad van mijn vriendin en warempel toen zie ik ineens een optie staan om het te bevestigen.
Dit heb ik uiteraard direct gedaan en een screenshot gemaakt, de verkoper ontving ook een bevestiging.

Kijk ik echter op de laptop en op mijn (android) telefoon (via app) dan zie ik die optie dus NIET, enkel via de ipad was deze dus wel zichtbaar.

Voor de zekerheid nog eens ingelogd met edge, chrome en firefox en op alle 3 de browsers is er in mijn berichten dus NIETS te vinden.

Gelukkig is het dus uiteindelijk gelukt om te bevestigen, maar absoluut niet zoals het zou horen vind ik.

MP had vandaag ook gereageerd maar meer dan een standaard antwoord dat ik in mijn berichten op de link moest klikken was het niet, dit terwijl ik duidelijk vermeld had dat ik die link NIET zag en zelfs een screenshot had meegestuurd....
Heb dit ook gemeld en gevraagd hoe nu verder, daarop heb ik wederom niets gehoord, maar voor mij is het inmiddels dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamlion
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-06 16:58
@rob3rt

Zie een antwoord van Marktplaats op een vraag van mij waar mijn geld blijft. De koper is in actie nadat het artikel is ontvangen..

"..........Ik zie dat de koper nog dient aan te geven het product ontvangen te hebben. Het is van belang dat de koper binnen de chat waar de betaling plaatsgevonden heeft een vermelding maakt dat deze het product ontvangen heeft.

Dit doet hij/zij door naar de chat te gaan en vervolgens binnen de chat waar de transactie heeft plaatsgevonden op de blauwe knop met de tekst 'Check status van je verzending'. Deze knop staat onder de prijs.

Vervolgens kan de koper op een knop drukken om aan te geven het product ontvangen te hebben. Op dat moment wordt uw betaling vrijgegeven en kunnen wij u de eerstvolgende werkdag uitbetalen.

Mocht de koper dit vergeten te doen, dan wordt uw geld 7 dagen na betaling vrijgegeven. Vervolgens betalen wij u op de eerstvolgende werkdag uit.

Met vriendelijke groet,
Leon........"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1150813

Oplossing: gebruik Safari ipv Google Chrome. Of een andere browser. Had hetzelfde probleem, kon de betaal button niet vinden, toen ik switchte naar een andere browser lukte het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een oude, afgeronde, discussie weer omhoog halen is niet de bedoeling. Gezien alles, wat mij betreft, wel is gezegd in deze discussie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.