Macbook + Mobiele Hotspot laadt bepaalde sites niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SylvainVII
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-08 15:15
Mijn vraag:
Ik zit sinds een kleine week in Frankrijk en ben aan het werk op een camping, waarbij ik mijn 25GB mobiele data abonnement gebruik om te internetten op mijn Macbook Pro via mobiele hotspot.
Samsung S7 -> Macbook Pro 2017. Het 4G bereik is uitstekend hier, dus alles is vrij vlot.

Nou loop ik echter sinds vandaag tegen een enorm maf probleem aan en dat is dat het overgrote deel van de sites simpelweg niet geladen worden wanneer ik deze wil openen op mijn laptop die is verbonden met de mobiele hotspot.

Voorbeeld: tweakers.net vertikt het om te laden en na een tijdje is het: ERR_TIMED_OUT
Wanneer ik deze echter op mijn mobiel open is er niets aan de hand, alle websites zijn gewoon bereikbaar op mijn mobiel.
Op mijn laptop daarentegen met gebruik van de mobiele hotspot kan ik alleen maar de volgende websites laden zover ik weet: Facebook, Google, Gmail, Google Drive, Youtube, Vimeo en de online bankieren site van de ASN.

Daarnaast is het idiote dat als ik in plaats van een mobiele hotspot een bluetooth-tethering gebruik, dan werken alle sites opeens weer wél gewoon en ik zit dus nu gewoon met een wat slome bluetooth verbinding hier op Tweakers dit bericht te typen vanaf mijn laptop.

En om het verwarrende geheel nog mooier te maken: het probleem is sinds vanmiddag ineens spontaan gebeurd, ik dacht dat mijn 4G er even uit lag of dat de website die ik bezocht offline was, maar bleek dus dat bepaalde sites gewoon niet meer geladen worden. Na veel klooien, tig keer opnieuw opstarten/instellen en de "vernieuw DHCP-lease" knop spammen deed het het spontaan weer eventjes, alleen na een kleine 30 min gebeurde er weer precies hetzelfde en kon ik alleen die bepaalde paginas laden.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Samsung Galaxy S7 - Android 7.0
Macbook Pro 2017 - High Sierra 10.13.3
Google Chrome - 66.0.3359.181

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Het enige wat ik als suggestie kan vinden voor het probleem is het veranderen van DNS instellingen naar 8.8.8.8 of 8.8.4.4, heb dit geprobeerd maar het probleem blijft exact hetzelfde.
- Alles tig keer opnieuw opstarten
- Hotspot opnieuw instellen
- USB tethering, kreeg ik niet aan de praat, Macbook ziet Android telefoon niet.
- Blue-tooth tethering, hiermee werkt alles wel maar redelijk traag door de bluetooth verbinding gok ik.
- Firewall van m'n macbook aan/uit - geen verschil
- Vernieuw DHCP-lease knop spammen, hierdoor leek het dat het vanmiddag het weer eventjes werkte, maar na 30min klapte de connectie er weer uit.
- KPN helpdesk via de chat benaderd, die wisten uiteraard van niks
-VPN installeren op mijn mobiel en dus doen 'alsof ik gewoon in NL zit' - geen verschil

Ik snap er echt helemaal niets van dus... :/
Suggesties/ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat je 25GB data heb in het buitenland en niet 10GB (en je dus gewoon door je bundel heen bent)? :)

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 06-06-2018 22:06 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SylvainVII
???
Waarom zou dit 10GB zijn als mijn KPN abonnement gewoon 25GB is? Frankrijk is nog altijd binnen de EU toch. Edit: ik heb het volgende KPN zorgeloos - Onbeperkt min/sms en 25GB in NL en EU dus dat is zeker het probleem niet.

Daarnaast:
-Ik zit nu op 2446mb deze maand, dus ik ben er sowieso niet doorheen in het idiote geval dat er een limiet van 10GB zou zijn.
-waarom werkt alles dan wel via bluetooth tethering
-waarom werkt die lijst van sites dan normaal via de mobiele hotspot
-waarom werkt alles normaal op mijn mobiel

[ Voor 16% gewijzigd door SylvainVII op 06-06-2018 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SylvainVII aangezien dit om tethering gaat, past dit beter thuis in TPL, schopje dus die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SylvainVII
Probleem is nog altijd gaande...
Tethering via Bluetooth werkt nu ineens ook niet meer. Ik blijf dingen lezen als DNS veranderen en flushen. Beide geprobeerd, maar haalt niets.

Klopt het dat alle websites die ik wel kan bezoeken op IPv6 werken en dat er iets fout kan zijn in de Ipv4 instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:01
SylvainVII schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 06:23:
Probleem is nog altijd gaande...
Tethering via Bluetooth werkt nu ineens ook niet meer. Ik blijf dingen lezen als DNS veranderen en flushen. Beide geprobeerd, maar haalt niets.

Klopt het dat alle websites die ik wel kan bezoeken op IPv6 werken en dat er iets fout kan zijn in de Ipv4 instellingen?
Check eens:
- Staat onder de foutmelding dat er teveel redirects zijn?
- Kan het zijn dat de websites die je probeert te bezoeken met oude certificaten werken? Er is het nodige veranderd mbt TLS 1.0 (= obsolete) en nieuwe browsers hebben de neiging die sites te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SylvainVII
pa2ra schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:23:
[...]

Check eens:
- Staat onder de foutmelding dat er teveel redirects zijn?
- Kan het zijn dat de websites die je probeert te bezoeken met oude certificaten werken? Er is het nodige veranderd mbt TLS 1.0 (= obsolete) en nieuwe browsers hebben de neiging die sites te blokkeren.
-De enige foutmelding die ik krijg in Chrome is de ERR_TIMED_OUT, nergens iets over redirects.
-Ik kan eigenlijk alleen Facebook, Google gerelateerde sites, Youtube, Vimeo en m'n bank laden... verder niks. Neem aan dat bijv Tweakers.net wel redelijk up to date is qua certificaten?

Ik ben inmiddels via het KPN forum ietsjes verder... het lijkt echt met IPv4 en IPv6 te maken en ik kan dus alleen IPv6 sites laden lijkt het. Ik heb geprobeerd om mijn IPv6 geforceerd uit te zetten zodat alles wel over IPv4 moet lopen en dat dan de andere sites ook weer werken, maar dit werkte helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:36
KPN biedt (zo ver ik weet) nog geen IPv6 aan via hun 4G netwerk. Welke APN gebruik je voor je mobiele dataverbinding en welke voor je hotspot?
Pagina: 1