pc start niet na nieuwe videokaart...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn pc start moet op na een nieuwe videokaart erin te stoppen,
hierbij krijg ik wel beeld van Acer mijn moederbord te zien, waarop volgt een piep en daarna zwart beeld krijg met een lijntje van als je iets type...
Dit met het videokaart msi gt 710, hiervoor heeft een gtx 645 4gb erin gezeten.. die is kapot gegaan.

de videokaart krijgt wel stroom en geeft wel beeld, maar de pc start niet verder naar windows..
na paar keer erin eruit gehaalt om toch te kijken waar het aan lag, gaf de pc met de videokaart erin 1beep en daarna 2korte beeps. hierna niet meer geprobeert, de volgende dag toch maar weer proberen, hiermee kreeg ik weer de acer moederbord logo te zien.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Core i7 (3rd Gen) 3770 / 3.4 GHz (Acer predator g3620)
3.9 GHz
Quad-Core
Intel B75 Express
8gb Ram
DDR3 SDRAM
Graphics Controller

Form Factor
plug-in card
Interface Type
PCI Express x16

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
bios update: dit lukt niet, ik kan de foutmelding ook niet screenshotten gaat veel te snel
pc alles los gekoppelt en alleen hdd en videokaart draaien lukt ook niet,
gt710 drivers gedownload waarop het programma na een videokaart zoekt om te downloaden(lukt natuurlijk niet omdat die er niet in zit)
voeding is 500w daar kan het ook niet aanliggen, heb de video kaart in een andere pc gedaan met een voeding van 360w en daar doet ie het wel op.

ik hoop dat er een oplossing hiervoor gevonden kan worden.

alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Kan je de monitor aansluiten op het moederbord?

Bios reset gedaan?

[ Voor 18% gewijzigd door Uszka op 06-06-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kan, heb ik geprobeert met de videokaart in de slot, maar daarmee start hij ook niet op.
bios reset gister gedaan, batterij van mn moederbord eruit gehaalt voor bijna 24 uur, dat werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Denk dat de bootorder in je bios niet goed staat, of iets met uefi boot, ahci mode in plaats van ide, secure boot... Lijk me gewoon dat je mobo niet snapt dat windows boot manager moet booten om de een of andere reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heeft het moederbord niet gewoon een whitelist? Prebuilds hebben nog weleens een whitelist namelijk. Dan werkt je PC alleen met videokaarten die vooraf goedgekeurd zijn door de fabrikant. Als de fabrikant dus niet wilt dat jij er een GT710 instopt, kun je dit soort problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
hoi1234 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:55:
Heeft het moederbord niet gewoon een whitelist? Prebuilds hebben nog weleens een whitelist namelijk. Dan werkt je PC alleen met videokaarten die vooraf goedgekeurd zijn door de fabrikant. Als de fabrikant dus niet wilt dat jij er een GT710 instopt, kun je dit soort problemen krijgen.
Dit is meer iets voor hp/dell/lenovo.. met een acer machine nog nooit problemen gehad met een andere videokaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
secure boot staat niet in mijn bios, heb ik proberen op te zoeken om het uit te zetten maar ik kan em nergens vinden namelijk... uefi heb ik ook niet, ik heb gelezen dat mensen er ook problemen mee hebben maar die hebben blijkbaar een secure boot wat ik niet heb, of hun kunnen de moederbord update wat mij niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
3e gen i7 mobos moeten volgens mij allemaal uefi hebben! Maar ik ken de acer biossen niet uit mijn hoofd, soms moet je csm uitzetten oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen uefi, ik heb alleen een bios, ik ken nergens vinden waar dat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Even in het algemeen:

>> Heb je de Grafisch Kaart goed aangeduwd? Als 1 van de pinnen niet lekker contact maakt ga je bios piepjes krijgen + POST Halt

>> Indien van toepassing: Heeft de Grafische kaart een extra voedingspunt (4 / 6 / 8 - meestal zwart gele kabel) en is die kabel aangesloten?

>> Zit de Grafische kaart in het juiste slot?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D_Jeff schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:52:
Even in het algemeen:

>> Heb je de Grafisch Kaart goed aangeduwd? Als 1 van de pinnen niet lekker contact maakt ga je bios piepjes krijgen + POST Halt

Ja ik heb em vrij stevig aangeduwd, ook geprobeert te duwen en aan te zetten en dit gaf het zelfde probleem

>> Indien van toepassing: Heeft de Grafische kaart een extra voedingspunt (4 / 6 / 8 - meestal zwart gele kabel) en is die kabel aangesloten?

Nee die zit er niet op.

>> Zit de Grafische kaart in het juiste slot?

Ja heb maar 1 slot voor mijn videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Als je de mogelijkheid hebt, kan je een foto maken en laten zien?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Heb je al geprobeerd in safe mode te booten (en lukt dit dan wel?). Aan te nemen dat je dan de monitor op de GPU aansluit in safe mode.

In safe mode even met DDU (http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html) de oudere drivers verwijderen.

Kun je daarna weer in Windows booten? Probeer dan de nieuwe drivers via nvidia website te installeren (eventueel via GeForce Experience)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
d22wth schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:51:
Heb je al geprobeerd in safe mode te booten (en lukt dit dan wel?). Aan te nemen dat je dan de monitor op de GPU aansluit in safe mode.

In safe mode even met DDU (http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html) de oudere drivers verwijderen.

Kun je daarna weer in Windows booten? Probeer dan de nieuwe drivers via nvidia website te installeren (eventueel via GeForce Experience)
Ik ga dit proberen als ik thuis ben, dit doen met of zonder de nieuwe videokaart erin?

Soms heb ik ook als ik de pc start met de nieuwe videokaart dat de pc helemaal niet wilt starten, hiebij krijg ik 1langere beep en daarna 2 normale beeps achter elkaar, zodra dit gebeurt start de pc helemaal niet, ook niet met de onboard... zodra de videokaart eruit is start hij weer normaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Zorg er in ieder geval voor dat je beeld hebt, dus liefst met oude gpu of de onboard gpu naar safe mode.

Dan in safe mode met ddu de oude drivers verwijderen en opnieuw opstarten. Na opnieuw opstarten pc uitzetten en de nieuwe gpu erin.

[ Voor 48% gewijzigd door d22wth op 07-06-2018 10:15 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik even uitproberen dan!, en wat kan ik zou ik daarna kunnen doen als dit niet werkt?.
En weet je misschien ook waarom mijn pc soms beept en niet aangaat met de nieuwe gpu?.

Iedereen alvast bedanky voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:16:
Dat ga ik even uitproberen dan!, en wat kan ik zou ik daarna kunnen doen als dit niet werkt?.
En weet je misschien ook waarom mijn pc soms beept en niet aangaat met de nieuwe gpu?.

Iedereen alvast bedanky voor het mee denken!
Zoek die beeps op op internet, dan weet je precies wat ze betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zit er niet gewoon een vendor lock op het mobo? Het lijkt mij een OEM systeem namelijk.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Blaat schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:48:
Zit er niet gewoon een vendor lock op het mobo? Het lijkt mij een OEM systeem namelijk.
Zit inderdaad een vendor lock op. Om dit te laten werken zal je ook ergens een 2de hands moederbord moeten scoren. Ik heb een Acer Predator G7760. Zelfde verhaal, als ik de GTX580 wil upgraden zal ik ook aan een ander moederbord moeten geloven. Internet staat er vol mee. Gelukkig voldoet de GTX580 nog prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hanswfje schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:58:
[...]

Zit inderdaad een vendor lock op. Om dit te laten werken zal je ook ergens een 2de hands moederbord moeten scoren. Ik heb een Acer Predator G7760. Zelfde verhaal, als ik de GTX580 wil upgraden zal ik ook aan een ander moederbord moeten geloven. Internet staat er vol mee. Gelukkig voldoet de GTX580 nog prima voor mij.
Dus zo te lezen wordt het em helemaal niet?..
Dan toch geloven aan nieuwe pc. Deze laat ik in elkaar zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Verwijderd schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:08:
[...]

Dus zo te lezen wordt het em helemaal niet?..
Dan toch geloven aan nieuwe pc. Deze laat ik in elkaar zetten..
Ik ben bang van niet. Mocht het je lukken hoor ik uiteraard graag hoe.
Ik lees overal op internet dat je bepaalde settings in de BIOS moet aanpassen die in de BIOS van die Acer moederborden gewoon niet aanwezig zijn.

Ik ben overigens wel van plan mijn socket 1155 Acer moederbord een keer uit te wisselen voor een tweedehands moederbordje. Gezien ook de i7 2600 voor alsnog prima voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is erg jammer indd!..
Klopt die dingen in de bios heb ik indd ook niet, dit is erg vervelend...

Mijn i7 3770 is zeker nog wel goed!, maar als ik toch ga upgrade koop ik liever nu een nieuwe up to date die ik 5jaar lang niks aan hoef te vervangen, daarna rustig gewoon stuk voor stuk kan upgrade. Deze i7 is ook al rond een jaartje of 6 á 7jaartjes uit.

Dan vervang ik mn game pc maar gelijk goed!.

Iedereen bedankt voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Wat wil je nu dan met de 710 doen wat je met de onboard niet kunt? Wil je performance: vergeet het, wil je dan aansluitingen?

Games is zowel met onboard als 710 cr*p, aanzienlijk slechter dan de 645, wat al geen hoogvlieger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 23:19:
Wat wil je nu dan met de 710 doen wat je met de onboard niet kunt? Wil je performance: vergeet het, wil je dan aansluitingen?

Games is zowel met onboard als 710 cr*p, aanzienlijk slechter dan de 645, wat al geen hoogvlieger was.
Onboard is die helemaal crap!, en met een videokaart zal die het wat beter doen.. ik heb nu een videokaart erin zitten die ook slecht is, en alsnog beter dan mn onboard.

Dit topic is al klaar omdat ik toch geen nieuwe gpu kan plaatsen, dus waar slaat jou reactie op?.

Fijne dag;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:05

DirtyBird

Praktiserend denker

@Verwijderd Als je topic klaar is kun je dat aangeven met een 'beste antwoord' markering. Ook handig voor iedereen die vergelijkbare problemen tegenkomt want dat antwoord komt dan bovenaan te staan. Succes met je upgrade :)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:09:
[...]

Onboard is die helemaal crap!, en met een videokaart zal die het wat beter doen.. ik heb nu een videokaart erin zitten die ook slecht is, en alsnog beter dan mn onboard.

Dit topic is al klaar omdat ik toch geen nieuwe gpu kan plaatsen, dus waar slaat jou reactie op?.

Fijne dag;)
''Dus waar slaat jou reactie op'' ah grappig, wellicht omdat hij hoogst waarschijnlijk gelijk heeft, maar gezien jouw berichten al zeer lastig te ontcijferen zijn, kan het natuurlijk voorkomen dat jij op driver gebied iets mist waardoor je CPU minder mooie beelden weet te vertonen op je beeldscherm.

Je verteld niet eens welke desktop je hebt, ja je hebt een acer maar dat kunnen wel duizenden acers zijn. Hoog waarschijnlijk bestaat er gewoon een lijstje op internet waarop alle GPU's vermeld staan die wél werken. In het verleden heb ik ook weleens een Acer gehad en die kon ik mooi op bijna elk gebied upgraden met de nieuwste hardware :D Je moet alleen eerst even een minuut op Google kijken om te zien wat je kan kopen en gebruiken.
Indien je moederbord niet naar de piep is, verwacht ik dat jij wel lekker je GPU kan upgraden :D

Je geeft aan dat je oude GPU kapot is, wat is hieraan kapot? Toevallig exact hetzelfde als wat je nu ervaart met je nieuwe GPU?

Maar goed, misschien is het inderdaad beter indien je ergens je PC laat upgraden ja, waarom ik je überhaupt nog zou willen helpen begint mij nu ook een raadsel te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 08-06-2018 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
[...]

Je geeft in je topic niet aan wat je er mee wilt doen, dat moeten wij maar raden!? Als je advies wilt, dan moet je alle relevante info geven.

Het enige dat zo'n basiskaart doet is beeld geven, dat kan een onboard ook. Jij gaat er vanuit dat dat ding ook daadwerkelijk beter zou doen.

http://gpu.userbenchmark....ktop-115-GHz/m77649vs2169

Niet de beste benchmark, maar het geeft wel aan dat het verschil bijzonder klein is, nog geen 10%.
Dus qua performance heeft het weinig zin om er een 710 in te stoppen.

De 645 was tenminste nog 200-300% sneller dan de onboard.

[q]
[...]

Fijne dag;)
PS: man man, je post hier in je 1e topic en dan al zulke reactie. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LopendeVogel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:34:
[...]

''Dus waar slaat jou reactie op'' ah grappig, wellicht omdat hij hoogst waarschijnlijk gelijk heeft, maar gezien jouw berichten al zeer lastig te ontcijferen zijn, kan het natuurlijk voorkomen dat jij op driver gebied iets mist waardoor je CPU minder mooie beelden weet te vertonen op je beeldscherm.

Je verteld niet eens welke desktop je hebt, ja je hebt een acer maar dat kunnen wel duizenden acers zijn. Hoog waarschijnlijk bestaat er gewoon een lijstje op internet waarop alle GPU's vermeld staan die wél werken. In het verleden heb ik ook weleens een Acer gehad en die kon ik mooi op bijna elk gebied upgraden met de nieuwste hardware :D Je moet alleen eerst even een minuut op Google kijken om te zien wat je kan kopen en gebruiken.
Indien je moederbord niet naar de piep is, verwacht ik dat jij wel lekker je GPU kan upgraden :D

Je geeft aan dat je oude GPU kapot is, wat is hieraan kapot? Toevallig exact hetzelfde als wat je nu ervaart met je nieuwe GPU?

Maar goed, misschien is het inderdaad beter indien je ergens je PC laat upgraden ja, waarom ik je überhaupt nog zou willen helpen begint mij nu ook een raadsel te worden.
Als je eventjes verder leest zie je dat er acer predator g3620 bij staat?. Dan daarbij als iedereen eventjes leest en niet alleen de laatste reacties dan komt iedereen er zelf wel uit.

En nee mijn oude cpu is kapot en daarmee start mij pc helemaal niet meer op met die gpu. Vandaar een andere;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Je geeft in je topic niet aan wat je er mee wilt doen, dat moeten wij maar raden!? Als je advies wilt, dan moet je alle relevante info geven.

Het enige dat zo'n basiskaart doet is beeld geven, dat kan een onboard ook. Jij gaat er vanuit dat dat ding ook daadwerkelijk beter zou doen.

http://gpu.userbenchmark....ktop-115-GHz/m77649vs2169

Niet de beste benchmark, maar het geeft wel aan dat het verschil bijzonder klein is, nog geen 10%.
Dus qua performance heeft het weinig zin om er een 710 in te stoppen.

De 645 was tenminste nog 200-300% sneller dan de onboard.

[q]
[...]

PS: man man, je post hier in je 1e topic en dan al zulke reactie. |:(
Sorry hoor.
Maar deze gpu zou indd beter zijn dan mij onboard, de gpu die ik nu gebruik is ook slecht maar wel beter dan mn onboard.. vandaar dat ik deze wou upgrade naar gt 710.

En ik dacht dat ik alles had gegeven!, als iemand meer had moeten weten, dan had ik ook verwacht dat ik dat te horen kreeg, aangezien ik dachy dat ik alles wel gegeven had, dit kan indd ook zijn dat ik dingen vergeten ben of niet weet of jullie er wat aan hebben, mij excuses daar voor!.
Pagina: 1