Is de logitech Z906 hedendaags een nog steeds aan te raden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joyrider3774
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10-2024
Beste,

Ik ben op zoek naar een (5.1) surround speaker set, waar ik men pc, tv , ps4, xbox one etc op kan aansluiten. Mijn oog was gevallen op deze logitech z906 maar ik vraag me af of deze hedendaags nog steeds aan te raden gezien de ouderdom van het product of zijn er ondertussen betere alternatieven waarbij bvb true hd ook ondersteund wordt ?

De reviews van dit product lijken over het algemeen toch mee te vallen, maar ik twijfel nog een beetje.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

joyrider3774 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:20:
....waar ik men pc, tv , ps4, xbox one etc op kan aansluiten.
Mijn....
Maar dan zit je met een Z906 al aan de krappe kant. De Playstation 4 en XBox pakken beide een optische aansluiting waarmee je die al geheel vol het zitten bij de Z906. Houd je slechts één input over om digitaal 5.1 naar de set te krijgen. Nu zijn er TV's die digitale coax als uitgang hebben, anders wordt het converteren of werken met een switch. PC zou nog kunnen via 3 x 3,5 mm jack. Analoog, dus dan heb je ook niet verplicht iets als DTS Connect of Dolby Digital Live nodig.
Mijn oog was gevallen op deze logitech z906 maar ik vraag me af of deze hedendaags nog steeds aan te raden gezien de ouderdom van het product of zijn er ondertussen betere alternatieven waarbij bvb true hd ook ondersteund wordt ?
HD Audio gaat digitaal alleen over HDMI en dat heb ik nog niet gezien op dit soort pc setjes. Dan zal je eerder de stap moeten maken naar een home cinema set met HDMI. Vraag is wel of je met dergelijke setjes de meerwaarde van HD Audio benut of dat het meer een gimmick is. Voor 250 euro een complete 5.1 is heel goedkoop en in dit segment is er volgens mij weinig andere keuze. Ik ben zelf nooit fan geweest van deze Logitech of de voorganger. Te aanwezige subwoofer. Al komt dat deels door de opzet van de set en zal je dit veelal houden met setjes bestaande uit kleine speakers en een subwoofer om alles vanaf het midden(laag) al op te vangen en over te nemen. Ik geloof dat Edifier ook een 5.1 set had, maar die ging wel fiks over de prijs van de Logitech heen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

MazeWing

The plot thickens...

Helaas is het nog steeds 1 van de betere pc sets die niet extreem duur zijn. Ik heb zelf al 13 jaar de Z5500 (de voorganger die mijns inziens een stuk mooier is) en voor gaming is het eigenlijk nog steeds voldoende.

13 jaar later ben ik inmiddels behoorlijk verwend en is mijn standaard aanzienlijk hoger komen te liggen (inmiddels speakers van €1200 per stuk) waardoor ik natuurlijk heel anders naar dit soort setjes kijk.
Wil je echter relatief goedkoop een heel aardig 5.1 geluid met de nadelen van dit soort sets (satelliet speakers met geen laag/midden en een subwoofer die alles weer in balans mag trekken en hier niet altijd even goed in slaagt) dan is er denk ik geen waardig alternatief.

De 5.1 sets van merken zoals Sony, Samsung, etc. halen het voor die prijs niet qua geluid en power en op pc gebied is er enkel nog wat spul van Edifier te krijgen, alhoewel dat ook snel weer wat duurder wordt. Vroegah had je ook nog leuke sets van creative, echter zijn die ook al jaren geleden gestopt met fatsoenlijke 5.1 sets.

edit: pricewatch: Onkyo HT-S3800
dit is misschien ook nog wel leuk. Iets duurder dan de z906, maar volgens mij een stuk completer en beter. Ook heb je iets meer ruimte om later e.e.a. te upgraden qua speakers.
Je zou echter wel even wat reviews moeten raadplegen, aangezien ik dat niet heb gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door MazeWing op 06-06-2018 22:23 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joyrider3774
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10-2024
beste,

beide bedankt voor de informatie, ik heb na dit gelezen te hebben toch maar besloten om eens een grotere aankoop te doen en te gaan voor een receiver + speakers set.

De onkyo HT-S3800 leek op het eerste zicht wel goed te zijn maar ik vond in veel reviews van mensen bij winkels terug dat deze het na enkele maanden opgegeven had om nog geluid af te spelen. Dus daar heb ik voor gepast.

ik heb de keuze gemaakt voor de denon-avr-x2400h als receiver deze heeft veel hdmi ingangen en men pc kan ik wel via optische kabel aansluiten.

als speaker set heb ik een harman-kardon-hkts-16-bq 5.1 set gekocht, ik vermoed dat als ik ooit gebruik wil maken van de extra kanalen voor 7.2 te krijgen ik wel eens een paar speakers ergens bij kan kopen, waar ik momenteel woon kan ik dat toch niet zo direct op die manier gebruik van maken en de receiver lijkt me future proof voor moment

pricewatch: Denon AVR-X2400H
pricewatch: Harman Kardon HKTS 16 BQ (Zwart)

Het probleem is dat jullie me beide erg geholpen hebben en ik ni zo direct kan kiezen tussen wie me nu het beste antwoord heeft gegeven, beiden waren handig en informatief. Het voorstel van mazewing voor de onkyo HT-S3800 heeft me wel in de richting van receivers geduwd.

Ik weet eveneens niet of ik beide antwoorden kan aanduiden als beste antwoord.. kan er echt ni tussen kiezen