Toon posts:

FAQ vraag Userrechten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
deze post is niet negatief bedoelt

Ik vraag me af he ? net als in het wetboek
en de grondwet worden rechten voor de staat bekent gemaakt en rechten voor de bevolking.

Zoals vrijheids van meningsuiting, wat zijn eigenlijk de rechten van de user op dit board :? ( het aarecht :? ) of hebben ze hier geen recht kan er namelijk niets over in de FAQ terug vinden.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je mag hier uiteraard je eigen mening verkondigen /kenbaar maken mits je dit op een normale /duidelijke en niet flamende manier doet. Wat bedoel je verder eigelijk precies?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zou je het nog ff willen verduidelijken, want ik snap je absoluut niet :? :? :?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:03
Op maandag 16 juli 2001 23:20 schreef GODZILLA2001 het volgende:
deze post is niet negatief bedoelt

Ik vraag me af he ? net als in het wetboek
en de grondwet worden rechten voor de staat bekent gemaakt en rechten voor de bevolking.

Zoals vrijheids van meningsuiting, wat zijn eigenlijk de rechten van de user op dit board :? ( het aarecht :? ) of hebben ze hier geen recht kan er namelijk niets over in de FAQ terug vinden.
De rechten zoals vermeld in de diverse wetboeken zijn ook van toepassing op het forum en staan daar ook altijd boven.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 23:23 schreef Bulldog het volgende:
Je mag hier uiteraard je eigen mening verkondigen /kenbaar maken mits je dit op een normale /duidelijke en niet flamende manier doet. Wat bedoel je verder eigelijk precies?
ik heb het er hier al een keer over gehad ik kan het helaas niet meer terug vinden :(

ik had een discussie met een mod ( weet niet meer wie ) het ging over een topic dat volgens hem opslot ging omdat het onzin was terwijl er een goede discussie over gevoerd kon worden.
Op een gegeven moment poste ik het hier om het hier uit te praten waarop die mod op een gegeven moment zegt ( in de trent van):

Ja users hebben het maar met de regels te doen en anders gaan ze maar weg.

waarop ik dus zei is er dan geen democratsie op dit board :? is het de modjes zijn god en wij moeten het maar accepteren?

daar ging het over daarom vraag ik hebben de users oook iets in te brengen tegen een mod etc etc.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 16 juli 2001 23:30 schreef GODZILLA2001 het volgende:
waarop ik dus zei is er dan geen democratsie op dit board :?
Wat dat betreft zie ook: -> [topic=156993] :).

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik heb het laatst naar een crew lid gemailed. Grondrechten (vrijheid van meningsuiting, non-discriminatie, vrijheid van vereniging) gelden in beginsel alleen tussen Staat en Burger. De relatie burger/burger wordt nauwelijks beheerst door de grondrechten. Het discriminatie verbod is eigenlijk het enige grondrecht dat een verregaande horizontale werking (burger naar burger)heeft. Zo mag je onder bepaalde omstandingheden niet iemand ontslaan omdat hij op een moslimfeestdag vrij wil hebben.

De vrijheid van meningsuiting is niet zo absoluut als iedereen denkt. Om 4 uur 's ochtends je mening verkondigen door met een geluidswagen door een woonwijk te rijden zal op weinig compassie van politie en rechter kunnen rekenen. Zo is het ook een beetje bij tweakers: als jij een mening wil verkondigen waar de waard niet blij mee is doe je dat maar fijn op een eigen op te richten forum.

Welke rechten gelden er dan wel? Er komen wel steeds meer rechten voor internetgebruikers. Wet Bescherming Persoonsgegevens die in september ingaat is daar een van. Verder liggen er bij de europeese unie stapels richtlijnen die nederland nog om moet zetten over bijvoorbeeld de elektronische handtekening, richtlijn elektronische handel, richtlijn verkoop op afstand

Maar in beginsel ben je op tweakers rechteloos. Je bent idd overgeleverd aan de willekeur van de adjes. Strafrecht is wat tweakers het meest beheerst, geen links naar verboden waar, geen discriminarende opmerkingen, geen users cyberstalken etc etc.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 17 juli 2001 07:19 schreef cutter een stukje:
Net stukje tekst. Wat ik over recht weet (das niet veel zal ik meteen zeggen) heb je gelijk.
Oh, ik ben geen god en ik voel me er net zo min een net als de rest van de crew.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

:?

* Engineer zou niet weten waarom er op een site over wetten gesproken word
Pagina: 1