Radeon rx 480 8gb gddr5 nitro defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie1K91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-12-2024
Hi!

Ik heb 6 april 2017 een Radeon RX 480 8gb gddr5 nitro besteld via MAXICT. Dit product ging defect rond 6 april 2018, precies een jaar later. Buiten mijn schuld, ik heb deze niet laten overclocken dus exact zo gebruikt zoals geleverd.

Nu ben ik 8 weken verder in deze procedure (ongekend lang) en na zes mails update vragen krijg ik nu een mail binnen dat AMD besloten heeft om deze te crediteren voor de rest waarde, wat volgens hen nog 125 euro is. Ze hebben hier toe besloten want de kaart was niet repareerbaar.

Meerdere vragen die ik heb:

1. Ik wil gewoon een vervangende kaart, van even goede kwaliteit/kracht, lijkt me logisch. Sta ik in mijn recht?
2. Mag AMD/MAXICT dat zo maar bepalen? Ik ben niet een keer op de hoogte gesteld van het defect / niet repareerbaar zijn van de kaart en krijg dit koud op mijn dak na 8 weken.
3. Garantie op producten is standaard 2 jaar toch?
4. Ik heb deze bedrijfsmatig gekocht en gebruikt. Maakt dat verschil voor deze procedure?
5. Door deze ongekend lange procedure, wat volgens hen 3 weken max ging duren, heb ik niet kunnen werken (design). Kan ik hier iets mee?
6. Welke partij is rechtmatig de partij die mij garantie moet geven, AMD of MAXICT? Ik neem aan dat de fabrikant een verplichting heeft om goede producten te leveren en aangezien ik het gekocht heb bij MAXICT zijn zij mijn enige contact punt waar ik contact mee kan opnemen..

MAXICT trekt overal zijn handen vanaf en stellen dat ik blij moet zijn met die creditatie, wat ik dus niet wil (ik wil vervanging). Na 25 minuten lang aan de telefoon gehangen te hebben, is er uit gekomen dat ik mijn vragen moet mailen. Voor ik dat ga doen wil ik meer informatie verzamelen over waar ik sta als klant/consument.

Ik weet niet of dit het juiste sub-fora is, kon geen garantie topic vinden. Excuses daarvoor. Ik hoop dat jullie me kunnen bijstaan,

Stevie1K91