Vraag

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Ik zoek een?
Goede budget-smartphone voor mijn moeder :)

Wat is je budget?
Het budget van mijn moeder is ongeveer 250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn moeder gebruikt haar telefoon vooral voor de standaard dingetjes. Whatsappen, Facebook, browsen, filmpjes kijken. Zelf wilt ze wel een goede camera waarmee ze prima foto's en video's kan maken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf had ik al een beetje research gedaan naar deze toestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Huawei P smart Zwart€ 184,-€ 184,-
1Motorola Moto G6 Plus Blauw€ 253,-€ 253,-
1Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart€ 244,-€ 244,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,-

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van deze drie toestellen raden jullie aan voor het gebruik van mijn moeder? Of zijn er nog andere toestellen die jullie beter lijken? Ik hoor het graag! Alvast bedankt.

Alle reacties

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Als je íets meer wil uitgeven: Nokia 8
product: Nokia 8 (4GB ram)

Da's een van de betere budget telefoons van het moment.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-11 06:51
Tele2 heeft nu de A5 in de aanbieding. Als je daar een (maandelijks opzegbaar) abonnement bij neemt, komt ie rond de 150 EUR uit. Weet alleen niet of het toestel dan unlocked is (was in mijn tijd niet zo namelijk, maar ik ben al wat ouder ;-)) Voor die prijs helemaal een goeie deal.

• unezra

unezra

Flitz76 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:08:
Tele2 heeft nu de A5 in de aanbieding. Als je daar een (maandelijks opzegbaar) abonnement bij neemt, komt ie rond de 150 EUR uit. Weet alleen niet of het toestel dan unlocked is (was in mijn tijd niet zo namelijk, maar ik ben al wat ouder ;-)) Voor die prijs helemaal een goeie deal.
Ik zou wel even héél goed kijken of daar geen adder onder het gras zit. Dat ding kost nieuw €245,- en de kans is aanwezig dat als je binnen 12 maanden op zegt, je dat ding alsnog volledig kunt betalen.

A5 is ook wel een ouder toestel, ik zou d'r niet meer voor gaan. Ga dan voor de A6.
Iets duurder, maar net als de Nokia 8 een prima budgetbewuste telefoon. (De A6 is te krijgen vanaf ongeveer €290,-)

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
unezra schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:18:
[...]

Ik zou wel even héél goed kijken of daar geen adder onder het gras zit. Dat ding kost nieuw €245,- en de kans is aanwezig dat als je binnen 12 maanden op zegt, je dat ding alsnog volledig kunt betalen.

A5 is ook wel een ouder toestel, ik zou d'r niet meer voor gaan. Ga dan voor de A6.
Iets duurder, maar net als de Nokia 8 een prima budgetbewuste telefoon. (De A6 is te krijgen vanaf ongeveer €290,-)
En wat is jullie mening over de Motorola en Huawei?

• unezra

unezra

Motorola en Huawei heb ik geen ervaring mee.
Zelf heb ik de A6 voor mijn werk en de S8 privé. Mijn vrouw heeft de Nokia 8.

Qua bloatware zit je bij Nokia *erg* goed, relatief weinig meegeleverde en niet te deinstalleren software er op. Samsung is daarin niet heel geweldig.

Privé ben ik voor de S8 gegaan vanwege zijn betere waterdichte eigenschappen. De A6 is voor mijn werk eigenlijk al overkill maar mijn HTC One M7 én M8 waren op. (De S9 vond ik veel en veel te duur.)

Qua camera zit je juist met de Nokia 8 wat beter.

Allemaal draaien ze de laatste Android versie. Vanwege de veiligheidsupdates is dat prettig. Features zijn voor je moeder misschien niet zo belangrijk maar security updates wel en dan kun je beter voor een wat recenter toestel gaan.

• Flitz76
De G6 Plus heeft mijn vriendin en is groot. Als je dat fijn vindt, is dat prima. Krijgt ook goed cijfer hier op Tweakers. Updatebeleid van Motorola/Lenovo is wel wat twijfelachtig.. P Smart geen ervaring mee, schijnt prima budgettoestel te zijn (ook door Tweakers goed beoordeeld). Security updates voor laatstgenoemde zitten wel goed, ben alleen zelf geen fan van de software schil die Huawei gebruikt (EMUI).

De prijs van de A5 (inderdaad wat ouder toestel met wat minder lang software ondersteuning) geldt bij in 1 x afbetalen van het toestel. Ik heb me niet eerder beziggehouden met dergelijke 'constructies' maar zou het voor dat geld bijna willen avonturen.

De Nokia 8 een budget toestel noemen gaat mij dan weer iets te ver ;-)
Maar het is - zeker voor die prijs - inderdaad echt een topper.

Nokia is denk ik wel the way to go voor een goed toestel dat lang ondersteuning krijgt.
(kijk ook eens naar de 6.1 - iets boven budget weliswaar)

succes!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Flitz76 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:08:
Wat zijn daar de voorwaarden van, opzeggen na 12mnd zonder boete of

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Flitz76
Denk dat we al te laat zijn: nu enkel nog met 24 maanden Abo verkrijgbaar (voor dezelfde prijs) waar je m eerst met 1 maand Abo kon krijgen (die dus na 1 maand opgezegd kon worden)..

Verwijderd

*knip*. Mogelijke referral verwijderd. product: Sony Xperia XA1.

toptoestel in alle facetten en rete goede camera voor dat geld

[ Voor 52% gewijzigd door rens-br op 11-06-2018 14:17 ]

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:37:
*knip*

toptoestel in alle facetten en rete goede camera voor dat geld
Minder scherm (1280x720), mindere processor, slechts android 7. Mischien dat de camera goed is maar verder gewoon niet vergelijkbaar met de bovengenoemde toestellen.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 11-06-2018 14:17 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Philip Ross schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:49:
[...]

Minder scherm (1280x720), mindere processor, slechts android 7. Mischien dat de camera goed is maar verder gewoon niet vergelijkbaar met de bovengenoemde toestellen.
De XA1 gaat gewoon naar Oreo
(vanaf feb/mrt)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:03
Hackus schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:47:
[...]

De XA1 gaat gewoon naar Oreo
(vanaf feb/mrt)
Maar alle andere hebben al Oreo en gaan ook allemaal naar P + langer beveiliginsupdates.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Xiaomi Mi A1 is ook nog een leuk alternatief
product: Xiaomi Mi A1

• tommie de kat
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-11 11:28
De Xiaomi mi 8se is ook een hele goede. De prijs is 1800 yuan en dat komt neer op ongeveer 240 euro. nieuws: Xiaomi Mi 8-variant heeft 3d-gezichtsherkenning en vingerafdrukscanne...

• dre-nl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 09:34
Xiaomi redmi note 5?
Pagina: 1