Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• MrDrako
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:10
Ik zoek een?
Eenvoudige NAS, voornamelijk voor afspelen van films vanaf een sony android tv, en evt media pc. Daarnaast maken van wat backups & mailserver, beetje downloaden van nieuwsservers Daarbij 2 6tb disks

Wat is je budget?
zou mooi zijn max 600 incl disks

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sowieso synology, denk ik, tenzij er echt iets beters is

Heb zelf al even zitten googlen, en kwam uit op de Synology DS218 Play.
Kost 228 euro.

Disk:179 euro (azerty) p/s
pricewatch: Toshiba X300 (retail), 6TB
Totaal 586

Goedkopere disks zijn natuurlijk mooi meegenomen,maar moet nog wel een paar jaar mee kunnen zonder ellende.

Tips? Of is dit prima?

Alle reacties

• HKS-Skyline
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16-05 08:44

HKS-Skyline

Vroooom ?

Voor normaal video streamen is de play prima, voor transcoding heb je de DS218+ nodig aangezien daar een Intel chip in zit. De Play heeft een realtec chip en kan niet goed met apps als plex overweg. Ik ga er van uit dat er ook nog wel andere zaken zijn die beter op de DS218+ draaien dan op de play maar als het echt alleen film opslag en streaming is dan is de play naar mijn idee prima.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True