Rechten bij garantie op 2e hands laptop / SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 10:12
Ik heb een tweedehands laptop gekocht waar de orginele ssd niet meer in zat maar een Apacer ssd m2. Nu is deze kapot gegaan en heb ik contact gezocht met Apacer. Die gaven aan dat de ssd vorige jaar september aan Dell is geleverd als OEM product. Zou de garantie bij Dell moeten claimen die op hun beurt weer bij Apacer moeten aankloppen. Dell geeft aan dat ze niets voor me kunnen doen.

Mag ik niet rechtstreeks garantie claimen bij de fabrikant ondanks dat het een OEM product is. Staat gewoon Apacer op nergens is de naam Dell te bekeken en gegevens van Apacer Nederland staat ook gewoon op de ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Contact met de winkel waar je hebt gekocht. oa hier vind je veel info mbt Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:09
[verwijderd]

[ Voor 111% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Garantie moet je claimen bij je leverancier, niet bij de fabrikant. De fabrikant heeft geen enkele verplichting naar jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een fabrikant hoeft geen garantie claims te accepteren van een consument. Er zijn fabrikanten die dit wel doen, maar dat is meer een service, warbij zij niet aan bepalende wetgeving zijn gebonden. De enige waar jij als consument daadwerkelijk recht hebt ene garantie claim in te dienen is bij de daadwerkelijke leverancier.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 06-06-2018 14:16 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:49
Heb je überhaupt wel het aankoopbewijs erbij? Zonder gaat Dell je niet helpen.

Er was hier laatst ook een topic i.v.m. garantie over Dell waarbij ze niet wouden helpen, zou me niets verbazen dat jij op de zelfde manier behandeld wordt.
Sowieso, hoe oud is de laptop / ssd ?
Ssd's gaan niet zomaar kapot alhoewel het gewoon unlucky kan zijn zou ik Ssd's van B merken als Apacer niet in mijn systeem willen hebben, de volgende keer gaat het je data kosten als dat het nu al niet heeft gedaan.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel wat duidelijker verwoord.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:50

Theo

moederbord

Waar heb je de laptop MET ssd gekocht? Deze partij moet namelijk jouw garantie regelen, en dat moet niet de fabrikant doen.
Mocht je van een particulier hebben gekocht, of van een partij in het buitenland (bijv. via Ebay) dan is garantie gewoon lastig en kun je beter zelf een andere SSD kopen. In alle andere gevallen; neem contact op met het bedrijf waar je je laptop hebt gekocht.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 10:12
Garantie claimen wordt lastig dus maar een nieuwe ssd gekocht.
Pagina: 1