Vraag

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar een smartphone voor mijn oma van 80. Op dit moment heeft ze een hele oude samsung die van mij is geweest. De telefoon is inmiddels al een jaar of vier oud en is echt aan vervanging toe.

Ik zoek een gebruiksvriendelijke smartphone voor ongeveer 150 tot max 200 euro, voorkeur gaat uit naar samsung maar ik ben bang dat ze dan over een paar jaar weer een nieuwe moet wegens het update beleid.

Oma is geen heavy user, wel zou het handig zijn als het geheugen uitbreidbaar is. Verder wordt de telefoon gebruikt om appjes mee te sturen, te bellen en soms een spelletje. Het zou fijn zijn als de telefoon nog een poos updates mee krijgt.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze informatie en mee kunnen denken in de goeie richting.

Groetjes,,

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Als je nu een nieuwe Samsung koopt met genoeg geheugen en Android 8 moet die wel weer 4 jaar mee kunnen met dit gebruik, alleen die zijn er niet voor die prijs.
Kijk ik wat er wel is, zou ik gaan voor de Nokia 6 van vorig jaar voor174 Euro. Met 32GB opslag hoef je met een beetje geluk niet eens een SD kaart er in te stoppen (al kan het wel).
pricewatch: Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:10

P_Tingen

omdat het KAN

Even wat invullen in de PW levert me een overzichtelijk lijstje op. De goedkoopste Samsung met vergelijkbare specs is wel een stukje duurder dus ik zou nog eens goed kijken naar bv de product: Asus Zenfone 3 (ZE520KL) of de product: Xiaomi Mi A1 die beide een 625 cpu hebben.

De A1 heeft daarnaast nog 4GB geheugen, dus dat gaat met dit gebruik lachend vier jaar volhouden.

... en gaat over tot de orde van de dag

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Hoi, bedankt voor jullie antwoorden en het meedenken. Ik ga de toestellen voorleggen aan oma. Ik heb zelf trouwens een nokia 6.1 dus misschien is de overstap naar Nokia ook wel het overwegen waard.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 11:57
Qua updatebeleid kun je, vooral met een lager budget, nu echt niet om Nokia heen. Alle telefoons van dat merk krijgen nog braaf alle updates en ze hebben ook al beloofd dat ál hun toestellen, inclusief de instappertjes, Android P krijgen.

Koop een Nokia 6 (2018) en wees er drie jaartjes zoet mee, zou ik zeggen.

Of wacht anders even totdat de Nokia 5.1 en 3.1 uit zijn, als je naar een wat lager budget zoekt.

[ Voor 17% gewijzigd door faraga op 06-06-2018 14:33 ]

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
Wat vind je van Motorola. mijn vader gebruikt er al lange tijd met veel plezier een.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:01
Ik zou voor Nokia gaan, gezien het updatebeleid van ze. Android One is heel waardevol op dit gebied. Alternatief is een Xiaomi A1, ook met Android One.

Wat je ook kan doen, is een sub-100 euro telefoon kopen en hopen dat 'ie het nog even volhoud....

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1