Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 12:28
Hi,

Ik heb een set Teufel Stereo M speakers gekocht. Dit zijn actieve speakers welke ik wil toevoegen op mijn streaming systeem. Deze komen te staan bij mijn PC waar momenteel een 5.1 set staat.

Verder wil ik deze boekenplank speakers ook aansluiten op de subwoofer van het huidige geluidssysteem zodat het geluid van de PC via de sub en speakers loopt. Hiermee zullen de boekenplank speakers dus de huidige satelliet speakers vervangen

Probleem is dat ik vermoed dat dit niet zomaar gaat. Ik vermoed dat ik 'rood-wit out' nodig heb om de boekenplank speakers aan te sluiten op de subwoofer.

Aansluiting Teufel Stereo M:
Teufel M aansluiting

Achterkant E450 Digital:
E450 connectie

Weet iemand hoe ik deze twee producten op elkaar kan aansluiten?
Is deze accessoire een oplossing:
https://www.teufelaudio.n...er-ac-5011-ap-p10088.html ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat gebruik je als input? Als dit alleen de PC is dan zou ik de sub gewoon direct op de analoge sub-out van de PC aansluiten en de Teufel kan dan op de analoge Front out. Aanname is dan dat je een (onboard) 5.1 geluidskaart hebt.

[ Voor 92% gewijzigd door Sethro op 06-06-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
Sethro schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:34:
Wat gebruik je als input? Als dit alleen de PC is dan zou ik de sub gewoon direct op de sub-out van de PC aansluiten. De Teufel kan dan op de Front out. Aanname is dan dat je een (onboard) 5.1 geluidskaart hebt.
Dat klopt, hier heb ik ook aan gedacht. Echter moet ik dan de subwoofer en de speakers los bedienen (lijkt me). Ik heb een afstandbediening (een puck) die het geluid van de subwoofer en gekoppelde speakers beheert. Het zou mooi zijn als de nieuwe speakers met de subwoofer tegelijk bestuurd kunnen worden (via de subwoofer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Robertobananas schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:40:
[...]

Dat klopt, hier heb ik ook aan gedacht. Echter moet ik dan de subwoofer en de speakers los bedienen (lijkt me). Ik heb een afstandbediening (een puck) die het geluid van de subwoofer en gekoppelde speakers beheert. Het zou mooi zijn als de nieuwe speakers met de subwoofer tegelijk bestuurd kunnen worden (via de subwoofer).
Volume kun je dan (grotendeels) via de PC regelen. Wat voor Sub heb je? Heeft deze geen high-level input?

[ Voor 4% gewijzigd door Sethro op 06-06-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
Sethro schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:41:
[...]

Volume kun je dan (grotendeels) via de PC regelen. Wat voor Sub heb je? Heeft deze geen high-level input?
Het gaat om deze set:
https://www.teufelaudio.n...gital-5.1-set-p15407.html

Dit zijn de aansluitingen:

Achterkant E450 Digital:
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Sethro schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:34:
Wat gebruik je als input? Als dit alleen de PC is dan zou ik de sub gewoon direct op de analoge sub-out van de PC aansluiten en de Teufel kan dan op de analoge Front out. Aanname is dan dat je een (onboard) 5.1 geluidskaart hebt.
Dit lijkt mij ook.
Echter dan moet je de boel een keer goed instellen qua volume op de 2 verschillende apparaten en dan met het Windows Volume het volume regelen en niet middels de afstandbediening van die e450 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
NL_Scratch schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:00:
[...]

Dit lijkt mij ook.
Echter dan moet je de boel een keer goed instellen qua volume op de 2 verschillende apparaten en dan met het Windows Volume het volume regelen en niet middels de afstandbediening van die e450 set.
Dat klopt inderdaad. Echter moet je dan alles beheren via Windows volume en dat vind ik wat minder fijn dan met de afstandbediening. Als dit algeheel niet mogelijk is doe ik misschien liever de e450 weg. door de sub en speakers los te verbinden kan ik natuurlijk wel testen of het niet een beetje bass overkill is.

Als iemand nog een suggestie heeft, hoor ik het graag!
Pagina: 1