Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1081405

Topicstarter
Ik wil mijn oude LG Flatron monitor aansluiten op mijn nieuwe HP Envy laptop. De enige geschikte poort lijkt de USB-C. Heb adapterkabeltje VGA - USB-C gekocht, maar het enige dat de laptop doet is protesteren met een continue geluidssignaal.
In de review van deze laptop (Envy 13) op Tweakers.net wordt al gemeld dat alleen de rechter USB-C poort werkt met een extern scherm. Bij mij geen van beide dus.
De HP helpdesk heeft geen idee (!), mompelt wat over dat 'digitaal naar analoog vaak problemen geeft' en that's it.
Wat kan ik doen? Moet ik maar een modernere monitor gaan kopen?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1081405 op 06-06-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:46
Welke LG Flatron is het? En heeft die geen normale video-ingang DVI/HDMI/DisplayPort en niet uit het stenen tijdperk(vga)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is de Flatron E2241S-BN.
Ik zie alleen een VGA-aansluiting (waar D-SUB boven staat).

Hij is wel oud inderdaad, had ik zelf niet zo door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat voor USB C naar VGA adapter heb je precies? Eentje die iets met Thuderbolt 3 doet, eentje die werkt met DisplayPort alternate mode of een met een USB chipset die het beeld genereert?

Is allemaal USB-C > VGA maar wel verschillend qua gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben blij dat je meekijkt!

Ik heb een kabeltje van het merk Scanpart. Adapter cable USB C (M) to VGA (F) staat op het doosje, en 'Audio/video', 'ideal for hi-fi, dvd en video'. Niks over Thundertbolt, DisplayPort alt mode of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hopelijk ligt het niet aan de (gloednieuwe) laptop...
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten. Heb je iets toe te voegen voor een ander reageert, gebruik dan de 'wijzig'-knop.

[ Voor 57% gewijzigd door dion_b op 06-06-2018 15:28 ]

Pagina: 1