Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies chromebook voor studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Reutel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-12-2023
Wat ga je met je Chromebook doen?
Mijn dochter moet voor het nieuwe schooljaar een Chromebook aanschaffen. Naast tekstverwerken zal de Chromebook vooral gebruikt worden voor social media, surfen, Netflix, Youtube en diverse andere apps.

Wat is je budget?
Maximaal 300 tot 350 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de Chromebook moet elke dag mee naar school. Hij moet dus in de eerste plaats stevig zijn en niet te zwaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke merk voorkeur. Het scherm moet bij voorkeur 12,5 tot 14 inch zjin, touchscreen lijkt mij niet essentieel ips heeft voorkeur. Intern geheugen minimaal 4 GB en opslag minimaal 32 GB. Natuurlijk moet de Chromebook apps kunnen downloaden en toekomstproof zijn.

Ik ben zelf bij deze uitgekomen: pricewatch: Acer Chromebook 14 CB3-431-C5K7

Dit model is fors qua afmetingen, maar voldoet verder goed aan mijn eisen. Het enige waar ik mee zit is dat dit model al ruim twee jaar op de markt is. Ik vraag me af of er geen betere alternatieven verkrijgbaar zijn?

Alvast bedankt voor de reacties! _/-\o_

Beste antwoord (via Reutel op 22-06-2018 22:43)

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Belangrijk punt wellicht om mee te nemen: Hoe lang moet de laptop gebruikt worden? Is het enkel voor dit schooljaar, dan zou ik zo goedkoop mogelijk kijken. Moet het meerdere jaren meegaan dan loont wellicht een grotere investering.

Overigens vind ik zelf de verschillen tussen diverse Chromebooks nogal klein.

Heb je de HP Chromebooks al eens bekeken? Deze zijn sinds januari dit jaar verkrijgbaar, hebben een iets nieuwere processor, wat meer geheugen en zijn iets lichter dan de Acer die je zelf al gevonden hebt.

https://tweakers.net/pric.../1151223;1151229;1151225/

Gezien het geringe prijsverschil zou ik voor de versie met 8GB geheugen gaan. pricewatch: HP Chromebook 14 G5 3GJ74EA

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Belangrijk punt wellicht om mee te nemen: Hoe lang moet de laptop gebruikt worden? Is het enkel voor dit schooljaar, dan zou ik zo goedkoop mogelijk kijken. Moet het meerdere jaren meegaan dan loont wellicht een grotere investering.

Overigens vind ik zelf de verschillen tussen diverse Chromebooks nogal klein.

Heb je de HP Chromebooks al eens bekeken? Deze zijn sinds januari dit jaar verkrijgbaar, hebben een iets nieuwere processor, wat meer geheugen en zijn iets lichter dan de Acer die je zelf al gevonden hebt.

https://tweakers.net/pric.../1151223;1151229;1151225/

Gezien het geringe prijsverschil zou ik voor de versie met 8GB geheugen gaan. pricewatch: HP Chromebook 14 G5 3GJ74EA

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Reutel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-12-2023
De laptop zou toch wel enkele schooljaren mee moeten gaan, tenminste dat hoop ik! Een duurdere laptop is geen optie, dit is meer dan voldoende voor een 12-13 jarige.

Deze nieuwe HP's had ik nog niet mee genomen, dank je voor de tip! Zien er, op de foto, degelijk uit. Alleen jammer dat er nog geen reviews van bekend zijn.

• jonkmanrj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik gebruik al ruim dire jaar verschillende chromebooks, en kan uit de eerste hand vertellen dat het in het gebruik erg weinig uitmaakt op welke chromebook je werkt. Waar het echt om gaat is hoe goed het toetsenbord en het beeldscherm zijn, hoe lang de batterij het volhoudt en hoe licht en stevig het apparaat is. Dat neemt niet weg dat ik altijd zou kiezen voor minimaal 4 GB memory en 32 GB storage.
Mijn eigen ervaring met de Acer 14 is dat het apparaat prima werkt, lang met zijn batterij doet en een scherp scherm heeft, maar de kleuren zijn wat vaal. En ik heb hem een keer laten vallen (open rugzak), met als gevolg deuken in het (dunne) plaatwerk. Een aluminium buitenkant lijkt stevig maar blijft niet netter dan een kunststof buitenkant. Hij werkt nog prima overigens.
Nog iets praktisch: een matzwarte laptop zal snel smoezelig worden.
En let op hoe lang het apparaat al op de markt is, want 5 jaar na op de markt komen worden de updates niet meer gegarandeerd.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:06
Ik werk zelf al 2,5 jaar met een Toshiba Chromebook 2, niet het nieuwste model meer, maar nog altijd een prima scherm en batterijduur. Het is nog altijd een van mijn beste aankopen geweest de afgelopen jaren, want hij is nog altijd snel en lekker compact. Het scherm van de Acer 14 er laatste naast gehad, en vond die zelf iets minder prettig, maar de body van de Acer, de mogelijkheid voor Apps en iets meer opslag (want die 16Gb van de CB2 is snel vol) brachten mij toch weer aan het denken. Zelf zou ik overigens voor de HP gaan, gezien de meer up-to-date specs, de Acer is ook al ruim 2 jaar op de markt.

Strava & Untappd - Do not combine!