Elsa of Diamond?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Axe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06-2008
Hoi,

Ik heb nu in mijn coputer een Diamond Stealth s540 pci, 32 mb zitten, nu kan mijn vader mijn kaart ruilen tegen een Elsa Erazor III agp (weet niet of het de Pro of de LT versie is)

Ik heb zelf bar en bar weinig verstand van vga kaarten en nu is mijn vraag aan jullie ..
Wat zouden jullie doen .. zouden jullie de kaart ruilen of zouden jullie de oude kaart gewoon houden???

Greetings en alvast bedankt, MrAxe

Verwijderd

Ik zou eerst even kijken of er wel een AGP poort in je computer zit. Wat voor computer heb je?

• Mr.Axe
Ik heb nu een Pentium 3 50 Mhz. 288 Mb ram, totaal 58 gb hdd, cdrw, creative soudblaster 128 legacy, 10 mbit nic (van @home) en dan die diamond stealth s540 32 mb pci ....

Is het zo voldoende of moet je nog meer weten ...

edit:
ojah ... er zit een agp slot op mijn mainbord :)

Verwijderd

Is het een pentium 3? van hoeveel Mhz?

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Er staat toch P3 50 Mhz, zal wel 500 of 550 wezen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Ik dacht dat er in die diamond stealth s540 een savage4 chipset zat en in die elsa erazor 3 een TNT2 chipset

De TNT2 chipset is ongeveer 2x zo snel als een Savage4 en bovendien is het AGP

Het ligt er dus aan hoeveel geheugen er op die Elsa Erazor 3 zit. Als er 32 MB op zit en het is TNT2 (weet ik namelijk niet zeker) dan zou ik hem ruilen.

Maar zit er iets achter waarom hij geruild kan worden?

• Mr.Axe
oops ,..... iets verkeerd getypet .. het is dus een pentium 3 500 Mega hertz :) sorry ...

• Mr.Axe
Maar zit er iets achter waarom hij geruild kan worden?
Nou mijn vader werk dus op een accountens bureau zo van half boekhouden en half systeembeheerder. Ook bij klanten van mijn vader bouwt ie computers.. Er was dus een een bedrijf dat een elsa erazor III in zijn computer had zitten om alleen exact en exel (office pakket dus). Mijn vader heeft dus gewoon een andere vga kaart eringezet en ik kan dus weer mijn vga kaart weer ruilen tegen die elsa erazor III..

Verwijderd

Als die elsa erazor 3 dus een tnt2 chipset heeft (volgens mij wel) is ie 2x zo snel als de diamond stealth s540 en AGP is dus beter dan PCI...

Als die elsa dus 32 MB geheugen heeft zou ik hem omruilen want die videokaart is beter. De savage4 is ongeveer even snel als een riva TNT.

Verwijderd

Het is overigens wel even slim om te kijken of het de PRO of de LT versie is:

De PRO versie heeft de TNT2-pro chipset (waar die pro voor staat weet ik niet)
De LT versie heeft de TNT2-M64 chipset, die is dus veel langzamer.

Maar ook al zou het de M64 versie zijn, dan nog is ie waarschijnlijk sneller dan die diamond-videokaart.

• Mr.Axe
OK thnx voor de repleys,

Ik heb dat boekje van die elsa erazor 3
daar staat dus in dat in: New NVIDIA TNT Pro graphics proccesor..
Dit betekend dus dat er een TNT2 chipset opzit .. :?

Verwijderd

Dan is het de PRO versie lijkt me.
Hoeveel geheugen zit er op?
Is het trouwens TNT pro of TNT2 pro?

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:30 schreef Mr.Axe het volgende:

[..]

Nou mijn vader werk dus op een accountens bureau zo van half boekhouden en half systeembeheerder. Ook bij klanten van mijn vader bouwt ie computers.. Er was dus een een bedrijf dat een elsa erazor III in zijn computer had zitten om alleen exact en exel (office pakket dus). Mijn vader heeft dus gewoon een andere vga kaart eringezet en ik kan dus weer mijn vga kaart weer ruilen tegen die elsa erazor III..
Nou , Ik zou het doen als ik jou was, een TNT2 is altijd mooi meegenomen, ze geven veel stabielere beeld weergaves. en ze zijn inderdaad 2x zo snel als die S3 SAVAGE 4 kaarten ja. De Elsa Erazor IIIPro is een AGP x2/x4 NVIDIA RIVA TNT2 Pro met 32mb SDRAM.

hier heb je wat info er over, oke de taal is een beetje lastig, maar de grafiekjes zijn wel te volgen.
http://www.tet.com.tr/Grafik/Specs/ERAZOR/Erazor3Pro_tr.htm

Verwijderd

Als er 32 MB geheugen op zit zou ik hem zeker omruilen.

Verwijderd

De PRO is ten opzichte van een normale TNT2 iets sneller. Ik geloof dat een gewone tnt2 een core speed heeft van 125 en een mem speed van 150MHz. De pro heeft 166MHz memory speed en ik geloof een core speed van 133MHz.

• Mr.Axe
Jullie hoeven niet meer te reageren .. hij zit al erin ... :)

NU nog ff testen met quake 3...

De mzzl, en allemaal bedankt voor jullie repleys

Ik zou eigenlijk wel nog wat meer willen weten over die bril ... voor de elzar... of moet ik dan een nieuw topic beginnen ?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
gewoon hier posten, is wel zow makkelijk denk ik.

| I've got permission to color outside the lines |

• Mr.Axe
Ja .. nu heb ik dus de elsa Erazor 3 32 mb agp.. en nu zie ik dat er ook een bril bestaat voor (voor spelletjes te spelen en zow) bij die erazor 3... heeft iemand ook zo'n bril .. of weet ie hier meer vanaf.
Ik zou best wel eens willen weten hoe dat speelt. Ik zag de bril al staan in de tweakers.net pricewatch .. kost maar 100 gulden...

Kan iemand mij meer informatie over die bril geven ...

bij voorbaat Thnx, MrAxe

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
FF vragen aan GambitRS, die had er goede ervaringen mee dacht ik.

| I've got permission to color outside the lines |

Pagina: 1