Tele2 meldt dat KPN kastje op straat vol is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
Hi tweakers,

Net na verhuizing een abonnement afgesloten bij tele2, levering zou 1 juni zijn. Ik bel ze maandag 4 juni: "mijn internet is er niet, kunnen jullie zien wanneer het wel geleverd wordt?" Wordt aan gewerkt.
6 juni ( Vanochtend was het er nog steeds niet), kwam wel de aap uit de mouw: de lijnen van het kastje op straat van KPN zouden vol zijn. Of ik even wil wachten tot er plaats vrij komt, hetgeen "dagen, weken of zelfs maanden zou kunnen duren."

Horse hockey toch? Ik woon hartje Rotterdam boven grote bedrijven, dus lijkt me dat KPN het goed heeft geregeld? In ieder geval, Tele2 biedt aan om gratis de bestelling te stoppen en over te gaan naar een andere provider.

Nu een paar vragen aan jullie: mocht ik overstappen, heb ik dan;
- ten eerste, niet exact hetzelfde probleem bij KPN, maar wordt ik dan ook nog eens achter aan de rij gezet en begint het circus opnieuw?
- Ten tweede, wat weten jullie van een "volle KPN kast", en in hoeverre kan Tele2 hier wel wat aan doen, maar zeggen ze dit niet?
- Ten derde, raden jullie mij aan om naar een andere provider omdat dit nog wel even kan gaan duren?

Groet,

Kluis

[ Voor 1% gewijzigd door Kluis op 06-06-2018 14:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:58
Een andere optie is kijken naar Ziggo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
Er zijn 3 producten die je kan afnemen.
- Via de telefoonlijn
- Via de coax kabel
- Via de lucht

Via de coax:
Ziggo. Indien je dit wenst kun je dit product gewoon nemen bij hun.

Via de lucht:
- Tele2 heeft dit product meende ik ook (buitengebieden). Dit gaat via 4G en je haalt meen ik rond de 20Mbit)

Via telefoonlijn:
- KPN is de hoofdprovider. Alle andere providers huren de lijn van KPN. Als een kast vol is dan moet KPN dus aan het werk.
A - je accepteert het antwoord en je gaat naar optie lucht of coax kijken.
B - je accepteert het antwoord niet en je gaat hiertegen in/ je gaat een abbo bij KPN zelf nemen (als je bij KPN zelf zit is soms iets meer mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
Dank voor jullie antwoord. Heb nu alvast maar een abonnement besteld bij Ziggo. Afwachten of binnen de opzegtermijn Tele2 het kan regelen (abo kosten verschillen ongeveer 15 euro per maand).

Vind het wel een vreemd verhaal. Tele2 hoort mij hierover toch uit zichzelf over in te lichten in plaats van mij te laten wachten voor onbepaalde tijd? Zijn inmiddels twee weken verder. Not amused

Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:02
Welke opzegtermijn bij Tele2? Ik neem aan dat je nog niets betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Kluis Als je Glasvezel hebt, kun je ook naar T-Mobile https://www.t-mobile.nl/thuis

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
Nee, geen glasvezel @Hackus

@jeroen3 Ik bedoel de opzegtermijn van Ziggo (14 dagen na levering pakket). Ziggo is fors duurder. Mocht Tele2 de verbinding wel kunnen regelen binnen de opzegtermijn van Ziggo, dan ga ik alsnog met Tele2 in zee. Een spagaat als Jean Claude van Damme.

[ Voor 1% gewijzigd door Kluis op 06-06-2018 12:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:04
Waarom T-Mobile niet proberen? Zij hebben op verschillende plaatsen eigen apparatuur ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:07
Randleman schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:03:
Waarom T-Mobile niet proberen? Zij hebben op verschillende plaatsen eigen apparatuur ;)
Nope. T-Mobile huurt voor ADSL ook gewoon netwerk van KPN. Dus als daar alles vol is (nooit gehoord dat dat voorkomt, maar het zou wel kunnen natuurlijk).
Wél heeft T-Mobile ook nog eens 4G voor thuis, als echt geen andere mogelijkheid is dan kun je een 4G modem nemen bij hen en dan heb je tenminste WiFi op nette snelheden. Weliswaar lastig ivm. vaste telefonie en TV, maar dat wordt steeds minder belangrijk.

Zelf zou ik eens contact opnemen met Telfort, is (dacht ik) een KPN dochter en zal dus ws. iets betere info hebben dan Tele2. En dan gewoon het verhaal doen dat Tele2 gebracht heeft, kunnen ze zich onderscheiden van de concurrent en doen ze vaak nét even iets meer moeite.

[ Voor 33% gewijzigd door Ramon 73 op 06-06-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

Je zou ook nog contact op kunnen nemen met KPN Netwerk, dat is de tak van KPN die verantwoordelijk is voor het koper. Eventueel kunnen zij kijken over het hoe en wat mbt de straatkast en ruimte en wanneer er mogelijk meer plek komt.
Ze hebben wat leuke feitjes op de website staan:
- grote straatkast kan maximaal 768 huishoudens verbinden
- kleine straatkast kan maximaal 192 huishoudens verbinden
Bron: https://www.kpnnetwerk.nl...et-netwerk-van-nederland/

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Probleem is gewoon dat de lijnkaarten vol zitten, en die even bij geplaatst moeten worden (mits plek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:04
Ramon 73 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Nope. T-Mobile huurt voor ADSL ook gewoon netwerk van KPN. Dus als daar alles vol is (nooit gehoord dat dat voorkomt, maar het zou wel kunnen natuurlijk).
Dat klopt. Maar ik heb het over glasvezel :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Bij wie neem je nou een dienst af, bij KPN of Tele2? Leuk dat Tele2 het probleem van hun levering op de schoenen van KPN schuift, maar wat kan jij als klant van Tele2 daar mee?

Laat Tele2 maar gewoon binnen de gestelde termijn leveren. Hoe ze dat doen is niet jouw probleem toch?

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:14
dat dus ^^^^

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Er bestaat ook nog zoiets als overmacht. Het probleem had ook kunnen zijn "We willen een keuken komen inbouwen, maar de fabrikant heeft geen keukens meer." Dan kan je hoog of laag springen, maar die keuken komt er dan toch echt niet.

Tele2 biedt hierbij netjes aan om de overeenkomst te ontbinden, zodat TS zonder gehannes andere opties kan uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:56
Ramon 73 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Wél heeft T-Mobile ook nog eens 4G voor thuis, als echt geen andere mogelijkheid is dan kun je een 4G modem nemen bij hen en dan heb je tenminste WiFi op nette snelheden. Weliswaar lastig ivm. vaste telefonie en TV, maar dat wordt steeds minder belangrijk.
Zou deze optie toch echt overslaan, zit je dan weer een tijd vast aan een contract waarbij T-Mobile een verbruik van 100 GB per maand aan wilt houden; daarna wordt de data beperkt. Dit staat er op de site:

Bij Unlimited 4G voor Thuis start je iedere maand met een tegoed van 100 GB om vrij te gebruiken. Ben je door de 100 GB heen, dan krijg je een dagtegoed van 5 GB. Zijn deze GB’s op? Dan activeer je de rest van de dag zo vaak je wilt gratis 2 GB-aanvullers. We proberen op deze manier oneerlijk en/of commercieel gebruik te voorkomen. Zo heeft iedereen Unlimited internet, en wordt het netwerk niet onnodig belast. Natuurlijk sturen we je sms’jes wanneer je GB’s (bijna) op zijn.

Ik denk dat je daar al snel doorheen zit.

[ Voor 32% gewijzigd door Panini op 06-06-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
@Stoelpoot Om even jouw keuken allogorie te gebruiken. Ik ben het daar niet helemaal mee eens; zo een keukenhandel zou mij tenminste even bellen als het niet geleverd zou kunnen worden? Niet dat ik daar zelf achter moet komen wanneer de levertijd verstreken is met onbepaalde tijd.

Daarnaast zou het toch makkelijk moeten zijn voor Tele2 om te zien of ze een lijn beschikbaar hebben in dat kastje? Daarmee had ik met een postcode en huisnummer check gewoon moeten kunnen zien dat het niet beschikbaar is. Had ik meteen een andere provider genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Kluis schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:27:
@Stoelpoot Om even jouw keuken allogorie te gebruiken. Ik ben het daar niet helemaal mee eens; zo een keukenhandel zou mij tenminste even bellen als het niet geleverd zou kunnen worden? Niet dat ik daar zelf achter moet komen wanneer de levertijd verstreken is met onbepaalde tijd.

Daarnaast zou het toch makkelijk moeten zijn voor Tele2 om te zien of ze een lijn beschikbaar hebben in dat kastje? Daarmee had ik met een postcode en huisnummer check gewoon moeten kunnen zien dat het niet beschikbaar is. Had ik meteen een andere provider genomen.
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Ik had het vooral geschreven in reactie op de "Tele2 moet gewoon maar leveren!" berichten die binnen kwamen. In de praktijk heb je daar in dit geval alleen maar meer ellende van.
Pagina: 1