Tips voor betaalbaar mooier maken van de badkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:15
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik een huis gekocht in een hele mooie staat en ik ben er erg blij mee. Er wordt een nieuwe vloer gelegd, muren gesausd, keuken is nog erg nieuw. Alleen de badkamer is.. foeilelijk. Alsnog bewust voor het huis gekozen hoor omdat de rest meer dan voldoet aan de wensen en een badkamer altijd nog op te knappen is.

Helaas zijn de kosten van een nieuwe badkamer niet mis. Ik hou zelf rekening met ongeveer 15k en dat geld heb ik simpelweg even niet makkelijk over, na het betalen van de kosten koper, nieuwe meubels, vloer, bed en een bruiloft die er ook nog aan komt. Plan is om goed te sparen en over een jaar of twee de badkamer aan te pakken.

Mijn vraag is of jullie misschien tips hebben om onderstaande badkamer betaalbaar op te leuken voor die twee jaar? Ik dacht zelf aan de tegels verven (de gele kleur stoort me vooral) en misschien badkamer-bestendig laminaat te leggen. Ik heb twee linkerhanden dus zelf de hele badkamer rigoreus aanpakken (tegels, sanitair) durf ik niet zo. Daarbij zijn de wasbak, wc en bad niet kapot/versleten en kunnen die ~twee jaar zeker nog wel mee.

Bad1

Bad2

Beste antwoord (via Piet_Piraat7 op 06-06-2018 14:21)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 11:05
Dit valt nog reuze mee. Zoek eens op een jaren 70 woning met 'karakteristieke details'. Dan heb je gevlamde tegels met pisgeel, kotsgroen of diarreebruin sanitair. In jouw geval is het wit, schoon en alleen de kleur van de tegels is minder. Lekker zo laten, wat accessoires ophangen en over 2 jaar de sloopkogel erdoorheen om de badkamer naar wens te gaan maken.

Tegels verven ziet er vaak beroerder uit (soort studentenflat idee) en vloer op vloer zorgt alleen maar voor water op plekken waar je niet wilt in een badkamer.

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 06-06-2018 12:01 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Een echte beauty is het niet :)

Tegels verven zou ik niet zo snel doen, ik heb het ooit gedaan maar het resultaat was erg slecht maar misschien is dat tegenwoordig beter.

Als je het over een jaar of 2 wil aanpakken zou ik het persoonlijk gewoon gaan gebruiken. Leuk het op met was accessoires en een ander douche gordijn en ik denk dat je over een week of 3 er niet eens meer bij stil staat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:00
De goedkoopste manier om niet meer te zien dat t lelijk is is het raam afplakken en t licht demonteren...

Maar zonder gekheid: tegels verven is een optie, maar waarschijnlijk wel best een behoorlijke bult werk om goed te doen. schoonmaken, ontvetten, alles afplakken, zorgen dat je t er netjes op hebt enzovoort. Ik weet niet of dat voor twee jaar echt de moeite is.

Alternatief: kijk of er voor weinâg een nieuwe spoelknop leverbaar is, en zoek iets hippere kranen voor je wasbakken. maar dan ben je ook een paar honderd euro verder.

pvc-laminaat zou badkamerbestendig moeten zijn. t spul is echter vrij duur, en ik ben bang dat je de badkamer er alleen maar drukker mee maakt. je gaat dan snel extra kleurvlakken toevoegen.

wat ook mogelijk is: zoek bij de action ofzo een bult plastic planten, vogels en andere versiering, en maak er een badkamer in komisch jungle-thema (ofzo)van. Dan hoef je iig niet meer te ontkennen dat t lelijk is, en kun je dr wellicht zelfs nog een beetje om lachen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:46
Wij hebben ook precies zo'n badkamer; geloof me, na een half jaar zie je het echt niet meer. Gewoon lekker 2 jaar zo laten en daarna vernieuwen. (precies ons plan, maar dan 4-5 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
T_knoop schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:31:
wat ook mogelijk is: zoek bij de action ofzo een bult plastic planten, vogels en andere versiering, en maak er een badkamer in komisch jungle-thema (ofzo)van. Dan hoef je iig niet meer te ontkennen dat t lelijk is, en kun je dr wellicht zelfs nog een beetje om lachen.
Haha dit zou mijn vriendin fantastisch vinden alleen denk ik dat bij mij de tranen in de ogen springen elke keer als ik de badkamerdeur dan open doe. Ik had alleen niet verwacht dat tegels verven zo'n k*tklus was gezien het geen hele grote ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndroom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 09:10
wij zitten in dezelfde situatie en hebben gekozen om de tegels te schilderen, goedkoop ikea meubeltje er in en paar m² linoleum vloer er in.

ziet de badkamer er beter uit? ja hoor..
Maar na 1j begint de verf van de tegels te lossen; en dat ziet er dan weer niet uit.
Langer als 2j is daar dus echt niet relevant bij.

Onze badkamer is wel een pak kleiner, want die tegelverf tikt best op!

ik zou in jou geval er niet aan beginnen.

Wat je zelf doet, heb je toch maar mooi zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

Ben het met @emnich eens, koop accessoires om het een beetje op te leuken. Mooi douchegordijn ipv zo'n standaard wit ding, mooie badmat, tot en met de kleuren van je handdoeken.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:52

Polycom

Poes van goud

Mijn advies is om een ergens een partij badkamertegels te scoren naar wens (actie van een bouwmarkt of misschien wel via marktplaats) en simpelweg die 'pisgele' tegels te vervangen.Tegels verven zou ik niet aan beginnen. Verder kan je met wat leuke spullen zoals hier boven al aangegeven de badkamer opleuken.
Succes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:33
Goedkoop? Warmtebestendige tegelverf. Ziet er gelijk een stuk moderner uit. Let op. Dat spul stinkt enorm bij het verven.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Alles wat je nu gaat doen is denk ik weggegooid geld. Want echt veel beter ga je het niet maken met beetje verf. Zou het zo laten, want wat sommigen ook zeiden, op een gegeven moment let je er niet eens meer op. Kan je beter dat geld wat je nu denkt te besteden alvast in een badkamer potje doen en over 2 jaar echt een mooie badkamer te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shazjia
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Wij zaten bij de koop van ons huis twee en half jaar geleden in hetzelfde schuitje.
De badkamer was 'prima' maar zag er gewoonweg niet uit.
We hebben er voor gekozen om te sparen en over 2 maand gaan we hem eindelijk verbouwen.

Gelukkig heb ik een heel handige schoonvader en een loodgieter als kennis dus dat helpt wel bij het drukken van de kosten.

Mijn advies is dus om een paar jaar te sparen en hem daarna goed aan te pakken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Het ziet er schoon uit. Gewoon lekker 2 jaar zo laten. Dan wordt je alleen maar nog vrolijker als het eenmaal gedaan is :)

Alles wat je er nu aan doet is weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdetenk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb een flink gedeelte van onze tegels in de badkamer geverft (want: Roze). Ziet er bij ons nog steeds erg netjes uit! We gebruikten een 2-componenten primer met daarover standaard lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik zou het voor 2 jaar "accepteren" dat het zo is.
Zoals je zelf al aangeeft, alles werkt en is nog functioneel...

Dat het niet je smaak is, dat is lastig, maar hoeveel tijd breng je nou echt door in de badkamer?
Je komt er 2-3 keer per dag en vaak niet langer dan een half uur (tenzij je uitgebreid in bad gaat).

Alles wat je er nu aan gaat doen, sloop je er over 2 jaar met de renovatie weer uit...
Mocht je dus echt wat willen doen, moet je je afvragen hoeveel euro's je ertegen aan wilt gooien en of je dat het waard gaat vinden voor twee jaar...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +20 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dit valt nog reuze mee. Zoek eens op een jaren 70 woning met 'karakteristieke details'. Dan heb je gevlamde tegels met pisgeel, kotsgroen of diarreebruin sanitair. In jouw geval is het wit, schoon en alleen de kleur van de tegels is minder. Lekker zo laten, wat accessoires ophangen en over 2 jaar de sloopkogel erdoorheen om de badkamer naar wens te gaan maken.

Tegels verven ziet er vaak beroerder uit (soort studentenflat idee) en vloer op vloer zorgt alleen maar voor water op plekken waar je niet wilt in een badkamer.

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 06-06-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Señor Sjon schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:58:
Dan heb je gevlamde tegels met pisgeel, kotsgroen of diarreebruin sanitair.
:') _O-

Wellicht toch maar zo laten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn keuken had die kleur. Met tegelverf aan de slag gegaan en nu 2 jaar later ziet het er nog prima uit. Het kost wel even wat werk, maar is prima te doen. In het geval van de TS zou ik er voor kiezen om van de muren alleen de gele tegels te doen en de vloer te laten zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:23

Theo

moederbord

Ik had hetzelfde toen ik 3 jaar geleden mijn huis kocht. Goede en grote badkamer van 11 m2 van net 10 jaar oud met gewoon goed spul erin (pas erachter gekomen dat enkel de wcbril al 200 euro was :X ) , echter was de kleurstelling niet helemaal mijn smaak. Om nu gelijk een goede badkamer eruit te slopen en te vervangen voor een andere goede badkamer (kosten 15K) vond ik wat zonde. Dat is een beetje en nieuwe auto nar de sloop rengen omdat je de kleur niet mooie vindt....

Ik heb het dus maar zo gelaten en daadwerkelijk niets aan de badkamer veranderd. Ik zie nu enkel *toilet* of *douche* als ik de badkamer inloop, en zie gewoon niet meer de kleurstelling. IN het begin zag ik als ik de badamer inliep ook *sierstip* en *tegelkleur* maar nu, na een paar jaar, zie ik dat niet eens meer.

Ander punt wat voor mij ook heel erg meewoog om het niet te vervangen. Ik ben per dag nog geen 30 minuten in de badkamer. En die tijd dat ik er wel ben is ook nog enkel functioneel. Dus waarom zou ik dan gelijk zoveel geld uitgeven om een functionele ruimte waar ik amper ben iets op te fleuren?
Een slaapkamer of een huiskamer is een ander verhaal, daar verblijf je meer en die ruimtes gebruik je ook om te ontspannen. Dus die moeten qua kleur en sfeer wel op orde zijn.

Edit: Ik ben ooit bij de Hornbach kunststof tegelzeil tegengekomen die je in de badkamer over je huidige tegels heen kunt plakken om gemakkelijk een badkamerrenovatie te kunnen doen. Dit leek erg veel op PVC van een paar mm dik en zag er na montage uit als een gewone tegelwand. wellicht is dit ook iets voor je. Ik kan het alleen zo snel niet vinden op de site van de Hornbach.

[ Voor 13% gewijzigd door Theo op 06-06-2018 12:21 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:12
15k is een hoop geld om tegen een zo goed als nieuwe badkamer aan te gooien!
Een paar mooie grote vakantiefoto's op pvc/forex ophangen om de aandacht af te leiden en er aan wennen, en tweemaal daags bij het tandenpoetsen genieten van 15k in je zak om mooie reizen en nog mooiere foto's te maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Laatst online: 08:14
Als quick-and-dirty methode zou je ook nog vrolijk zelf met (goedkope) witte tegels over de bestaande tegels heen kunnen tegelen, en dan tegen de tijd dat je de hele boel gaat aanpakken beide lagen er in 1 keer uitbeitelen. Eenvoudige tegels hoeven niet duur te zijn en bestaande tegels zijn wel een vlakke ondergrond, zo te zien :+

Zou wel eens net zo duur kunnen uitvallen als primer+tegelverf, als je het zelf aandurft.

Also: Haarlem, toevallig? Heb het gevoel dat ik die badkamer, of iets dat er sterk op lijkt, op Funda heb gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Twam schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:31:
Also: Haarlem, toevallig? Heb het gevoel dat ik die badkamer, of iets dat er sterk op lijkt, op Funda heb gezien...
Nein, Doesburg ;) precies de andere kant van het land.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twam
  • Laatst online: 08:14
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:36:
[...]

Nein, Doesburg ;) precies de andere kant van het land.
Ergens is dat zorgwekkender, dan zijn er dus meer mensen geweest die dat soort dingen een goed idee vonden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Tegels verven...niet doen, ik heb dat werkelijk nog nooit goed zien uitpakken.

Persoonlijk denk ik dat als je de alleen de vloer zou bedekken/vervangen dat de badkamer al een heel ander aangezicht krijgt... want vooral die vloer maakt het mijn inziens zo verschrikkelijk. De muren zo laten en een meer neutrale vloer zou ik een prima badkamer vinden. De muren vind ik eigenlijk zelfs nog wel netjes zo, het is echt die vloer die het verknalt met die afwijkende kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Geen handige bekenden die je kunnen en willen helpen

Qua materiaal kan je het zelf zo gek maken als je wil, maar van die 15k betaal je voornamelijk de arbeidsuren
Ik heb zelf samen met een vriend bij mij de douche en badkamer gemaakt, waardoor de kosten nog te overzien waren

Het sloopwerk kan je bijvoorbeeld zelf al wel doen neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:16:
Alleen de badkamer is.. foeilelijk.
Neuh.

Misschien niet helemaal je smaak, eenvoudig en niet bijzonder functioneel (douchen in bad, douchegordijn, etc), maar dit is echt nog niet categorisch (foei)lelijk.

Dit kitrand bij het bad is wel lelijk aangebracht door iemand met weinig ervaring :P En waarom je een creme spoelknop zou gebruiken bij wit sanitair is me ook een raadsel :+

Hier kun je nog jaren prima gebruik van maken. Vroegtijdig vervangen komt waarschijnlijk neer op geld wegpissen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 06-06-2018 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:40
Ik heb niet alle reacties doorgelezen, maar ik kan tegelverf juist van harte aanraden. Wij hebben het in de keuken en het toilet gedaan en resultaat was echt heel goed. Veel mensen en bouwlui die over de vloer kwamen dacht zelfs dat het opnieuw betegeld was. De tegels zijn van de jaren 80, donkerbruin met motiefjes erop en ze zijn nu halfglans gebroken wit.

[ Voor 16% gewijzigd door vinom op 06-06-2018 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-06 20:35
Hier zat ik in hetzelfde schuitje, alleen bij mij waren de muren nog wel oke (blauw + wit retro tegels, maar leuk retro). De vloer was lek (tegels zaten los) en de goedkoopste ikea badkamer meubel + spiegel, Lillangen serie zwart hout (afschuwelijk) stond erin, was echt een ramp.

Zelf gedaan:

- Oude vloertegels eruit gehaald (kon ik er zo uitwippen LOL)
- Nieuw PVC laminaat marmerlook Quickstep - 285 euro erin gebeunt (best duur, had maar 2 pakken nodig)
- 1 meter breed ondiep hoogglans wit badmeubel (2 personen) + kranen (550 euro) - online besteld top kwaliteit !
- 1 meter breed fancy spiegelkast - online 285 euro
- Gamma spul etc. (diverse materiaal 100 euro)
- Nieuw IKEA badkamerlamp - 60 euro

Het kan er nu weer 5-10 jaar tegen aan wat mij betreft en dan gaat de echte sloopkegel erdoor. Ben echt blij dat ik nu voor iets meer dan 1k klaar ben ipv dat ik 8k heb uitgegeven 8)

Mijn tip: doe niks en pak het goed aan, of leuk het op voor <1k.

[ Voor 3% gewijzigd door Lollercopter op 06-06-2018 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:46

vhal

ಠ_ಠ

Smaken verschillen maar ik zie eigenlijk niet een reden om dit te 'pimpen'. Weggegooid geld.

Ik kijk regelmatig op Funda en daar zie je de meest beroerde badkamers waarbij de genoemde badkamer in dit topic gewoon netjes is. Ik zou gewoon even verder sparen en het later goed opknappen.

Andere tip: het geld wat je mogelijk gaat uitgeven voor de bruiloft, gebruiken voor een nieuwe badkamer. Heb je mogelijk meer aan dan 1 dag 'feest'. :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:49
Vind het nog meevallen. Ik zou bij de Action en Xenos kijken voor accessoires met een beach tint erin. Wat scherpen, iets van een schilderij met zee etc.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Twam schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:31:
Als quick-and-dirty methode zou je ook nog vrolijk zelf met (goedkope) witte tegels over de bestaande tegels heen kunnen tegelen, en dan tegen de tijd dat je de hele boel gaat aanpakken beide lagen er in 1 keer uitbeitelen. Eenvoudige tegels hoeven niet duur te zijn en bestaande tegels zijn wel een vlakke ondergrond, zo te zien :+

Zou wel eens net zo duur kunnen uitvallen als primer+tegelverf, als je het zelf aandurft.

Dan moet je over 2 jaar nog meer tegels wegsjouwen? Dat zou ik dus nooit doen. Eer je door het hele huis bent geweest, dan zijn die 2 jaar ook alweer voorbij.
vinom schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:47:
Ik heb niet alle reacties doorgelezen, maar ik kan tegelverf juist van harte aanraden. Wij hebben het in de keuken en het toilet gedaan en resultaat was echt heel goed. Veel mensen en bouwlui die over de vloer kwamen dacht zelfs dat het opnieuw betegeld was. De tegels zijn van de jaren 80, donkerbruin met motiefjes erop en ze zijn nu halfglans gebroken wit.
Een toilet en keuken zijn peanuts vergeleken met een badkamer qua vocht en luchtvochtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:36
Wat een aantal ook al aan geven, niet vervangen. Het is je kleur niet, maar de badkamer zelf is verder gewoon netjes.

Je had onze badkamer moeten zien toen we het huis in gingen.
We hebben zeg maar 2x het toilet qua ruimte om een idee te geven.
Ze hadden de badkamer nog in originele beetje groen/gelige/bruinige kleur.
Daarnaast hadden ze de wasbak in het douchgedeelte hangen and I kid you not, de afvoer daarvan was gewoon een slang naar beneden zodat het water in de douche weg liep. Dat merkte je erg snel toen er een emmer in de wasbak gedumpt werd en je schoenen nat worden...
We hebben wel die granietenbak laten zitten tegen lekkage en alles er verder vanaf gehaald en de tegels op de muur en de bak getegeld. Toen kwamen we er ook nog achter dat ze de stang voor de douchekop in de zij muur hebben gedaan waardoor de schroef dwars door de afvoer vanaf zolder hebben gemaakt. Awesome work! :(

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 06-06-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:36
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Tegelverf niet doen. gaat loslaten en dat ziet er helemaal niet meer uit.
tegels over tegels kan wel mist ze goed vast zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Beetje out-of-the box.. maar iets als houten lambrisering over het onderste gedeelde ?
Afbeeldingslocatie: http://www.markblowers.com/wp-content/uploads/awesome-lambrisering-in-badkamer-s-matkinfo-matkinfo-lambrisering-badkamer-afbeeldingen.jpg

Of de vloer en (gedeeltelijk) muren stucen ?
Afbeeldingslocatie: https://teakada.com/c/ruim-prachtige-decoratie-badkamer-plafond-stucen-voor-tegelwerk-beton-cir-in-badkamer-laagste-prijs-stucwerk-stukadoors.jpg

Hoe dan ook een nieuwe toilet knop ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 06-06-2018 13:58 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 22:24
Wij hebben ook een badkamer in die "stijl" alleen is de onze iets meer richting het oranje. De wandtegels zijn wit met een smalle oranje band erin, de vloertegels en het stuk waar de wc tegenaan hangt is ook oranje, badkamer is uit 2003. Maar het grootste gedeelte is gelukkig gewoon wit met nette tegels. Wij laten het voorlopig ook zo, het is ook niet onze smaak maar ja. Onze badkamer is dan wel weer best groot er is genoeg plaats voor een bad maar dat is er niet. Dat moet er in de toekomst dan wel komen. Omdat er dan sowieso flink gebroken moet worden gaan wij het pas over een aantal jaar doen.

Tegelverf zou ik ook niet aan beginnen. Als je iets gaat doen zou ik het in één keer goed doen. Anders erger je je straks dat het resultaat nog niet is wat je gehoopt had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@DukeBox die lambrisering vind ik erg mooi, maar dat is meer iets om mee te nemen over 2 jaar als we de badkamer echt gaan aanpakken. Ik spaar maar even door denk ik. Al heeft dit topic mij ook doen realiseren dat ik straks naar schatting € 15.000 neerleg voor een ruimte waar ik een half uur per dag kom, ook bizar eigenlijk. Maar goed dat is denkvoer voor een andere keer. Bedankt voor het meedenken iedereen :) hopelijk valt het gele mij inderdaad al snel niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Ik zou er niks aan doen en het gewoon lekker laten zoals het is, verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs maar over 1 of 2 weken zie je het niet meer.

Je hebt er overigens al een zweefplee in zitten ook. Dat is al een hele dikke plus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 17:51
Ik wacht nog altijd op de reactie: 'maar dit is toch super mooi ik heb net 15k neergeteld op mijn badkamer er zo uit te laten zien.' Bottom line smaken verschillen en die badkamer is gewoon netjes en goed afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

blauwester schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:18:
Ik wacht nog altijd op de reactie: 'maar dit is toch super mooi ik heb net 15k neergeteld op mijn badkamer er zo uit te laten zien.' Bottom line smaken verschillen en die badkamer is gewoon netjes en goed afgewerkt.
Ik zou me alleen storen aan die vloertegels :D De kleur an sich heb ik geen probleem mee (in ieder geval licht). Maar ik zou nooit dezelfde kleur op de vloer willen hebben als de muur!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Wailing_Banshee schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:36:
[...]

Ik zou me alleen storen aan die vloertegels :D De kleur an sich heb ik geen probleem mee (in ieder geval licht). Maar ik zou nooit dezelfde kleur op de vloer willen hebben als de muur!
Wat dat betreft blij dat ze niet ook het plafond geel hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 21:49
Ik vind de badkamer erg meevallen hoor, ik zie geen schimmel, geen gebroken/stukke tegels of andere vieze plekken. Kijk inderdaad of je een andere spoelknop kunt vinden en vervang het witte kastje door iets wat je meer aanstaat. Misschien een ander douchegordijntje wat meer in de smaak valt.
Tegels en plafond laten voor wat het is. Tegelverf kan misschien goed werken maar als daar iets mee mis gaat ziet het er heel snel pauper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier dezelfde situatie, badkamer is absoluut niet onze smaak maar voldoet vanuit technisch perspectief nog prima. We hebben er gewoon niks aan gedaan aangezien we er per dag hooguit een kwartiertje zijn. Meer dan even douchen, tandenpoetsen en een keer toiletteren doe je er toch niet. Waarom dan (veel) geld uitgeven om het tijdelijk op te knappen?

En na de eerste maand kon het me al niks meer schelen. Het is maar een badkamer, zo'n beetje de meest oninteressante plek in het huis. Als het schoon is vind ik het prima :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:04:
hopelijk valt het gele mij inderdaad al snel niet meer op.
Ik heb paar jaar geleden iemand met de huurhut (nieuwbouw) geholpen. Er stonden twee tinten geel klaar voor de woonkamer en heb drie keer gevraagd of ze het zeker wisten voor ik de muur in een kanarie zou veranderen :P

Tot op de dag van vandaag kan ik niet nalaten het erg geel te vinden :+

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 06-06-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miiv
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 31-03 07:36
Zou er ook niet aan beginnen om dit "op te knappen". Het ziet er echt niet zo slecht uit. Geloof me, ben vorig jaar naar een jaren 70 bunker verhuisd en nu toevallig de badkamer aan het verbouwen; vraag niet wat ik tegen kwam bij het slopen 8)7. Als je je er echt aan stoort, zet de badkamer op een hogere prioriteit en pak het over een half jaar tot jaar aan. Maak zelf een leuk ontwerp, zoek de materialen (sanitair, (vloer/wand)tegels, etc.) zelf uit via bijv. warmteservice en tegelprijsvechters en zoek een goede loodgieter die de boel voor je opbouwt. Dan kom je met de helft van die 15k al een heel eind kan ik je vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 18:54
Mooi zo laten en sparen. Zoals al gezegt, het is schoon, degelijk en mee te leven.

Als je hem kon ruilem had ik het gedaan.
Die van mij is nogal wat minder qua staat, maar is schoon en functioneerd, dus ik doe er niks aan. Alleen nieuwe tegels van de goedkoopste ben ik alleen al 1000 euro kwijt, is het mij niet waard voor de tijd dat hier nog woon😅

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 16:38

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:16:
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik een huis gekocht in een hele mooie staat en ik ben er erg blij mee. Er wordt een nieuwe vloer gelegd, muren gesausd, keuken is nog erg nieuw. Alleen de badkamer is.. foeilelijk. Alsnog bewust voor het huis gekozen hoor omdat de rest meer dan voldoet aan de wensen en een badkamer altijd nog op te knappen is.

Helaas zijn de kosten van een nieuwe badkamer niet mis. Ik hou zelf rekening met ongeveer 15k en dat geld heb ik simpelweg even niet makkelijk over, na het betalen van de kosten koper, nieuwe meubels, vloer, bed en een bruiloft die er ook nog aan komt. Plan is om goed te sparen en over een jaar of twee de badkamer aan te pakken.

Mijn vraag is of jullie misschien tips hebben om onderstaande badkamer betaalbaar op te leuken voor die twee jaar? Ik dacht zelf aan de tegels verven (de gele kleur stoort me vooral) en misschien badkamer-bestendig laminaat te leggen. Ik heb twee linkerhanden dus zelf de hele badkamer rigoreus aanpakken (tegels, sanitair) durf ik niet zo. Daarbij zijn de wasbak, wc en bad niet kapot/versleten en kunnen die ~twee jaar zeker nog wel mee.

[afbeelding]

[afbeelding]
Even contact zoeken met een stucadoor. Die kunnen tegenwoordig hele mooie grijs stucwerk leveren voor badkamers. Over je vloer kan je ook nog een betonlook vloertje laten gieten.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

miiv schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:21:
Zou er ook niet aan beginnen om dit "op te knappen". Het ziet er echt niet zo slecht uit. Geloof me, ben vorig jaar naar een jaren 70 bunker verhuisd en nu toevallig de badkamer aan het verbouwen; vraag niet wat ik tegen kwam bij het slopen 8)7. Als je je er echt aan stoort, zet de badkamer op een hogere prioriteit en pak het over een half jaar tot jaar aan. Maak zelf een leuk ontwerp, zoek de materialen (sanitair, (vloer/wand)tegels, etc.) zelf uit via bijv. warmteservice en tegelprijsvechters en zoek een goede loodgieter die de boel voor je opbouwt. Dan kom je met de helft van die 15k al een heel eind kan ik je vertellen...
Ja, dat hebben wij ook gedaan, wij waren zeker geen 15K kwijt voor onze badkamer en die van ons was smerig, met doorslagplekken in de muur en wilden we vergroten en kompleet anders inrichten (dus vloer eruit voor het nieuwe leidingschema). Maar zelf meten en tekenen, zelf naar de bouwmarkt gaan voor materialen en alles laten installeren door onze aannemer (we hadden meer te doen in ons huis :p) heeft ons heel veel geld gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Wailing_Banshee echt? Hm dat klinkt interessant. Ik hoorde juist verhalen van mensen die nog steeds 10 tot 15k kwijt waren aan hun badkamer ondanks eigen gekocht spul, omdat de meeste kosten in de man uren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:35:
@Wailing_Banshee echt? Hm dat klinkt interessant. Ik hoorde juist verhalen van mensen die nog steeds 10 tot 15k kwijt waren aan hun badkamer ondanks eigen gekocht spul, omdat de meeste kosten in de man uren zitten.
13 tot 14K in manuren? Dat is nogal wat... De prijzen zullen wel iets gestegen zijn vermoed ik, maar zoveel? Wij hebben een bad, douchebak, hangwc en wasmeubel, dus onze badkamer is wel compleet.
De radiator heb ik even niet meegerekend, want dat is een op maat gemaakte design radiator en daardoor per definitie het duurste ding in de badkamer :p

Wij hebben bijna alles in de aanbieding kunnen kopen (douchewand: 50%, wasmeubel: 50%). En we hadden zelf opslag in de garage zodat we alles gelijk konden kopen als we iets vonden tegen een acceptabele prijs. Onze aannemer heeft maar 1 ding zelf meegenomen (behalve dan de standaard materialen) en dat zijn de plafond platen (onze badkamer is compleet gestript, tot en met het plafond aan toe, ik kan je aanraden om dat niet midden in de winter te doen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Wailing_Banshee nee, sorry voor de verwarring; 15k inclusief eigen gekocht spul. Dus niet bij een badkamerzaak een totaalpakket kopen maar zelf naar een bouwzaak en iemand inhuren. De geluiden die ik in mijn omgeving hoor waren dat dat niet zo veel kosten bespaart t.o.v. een totaalpakket.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 07-06-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:07:
@Wailing_Banshee nee, sorry voor de verwarring; 15k inclusief eigen gekocht spul. Dus niet bij een badkamerzaak een totaalpakket kopen maar zelf naar een bouwzaak en iemand inhuren. De geluiden die ik in mijn omgeving hoor waren dat dat niet zo veel kosten bespaart t.o.v. een totaalpakket.
Wij waren zo'n 1000 tot 2000 euro aan spullen kwijt. Als je dan tot een totaal bedrag van 15K wilt, zit je op zo'n 13K aan manuren + materiaal van de aannemer. Wat je dan zou moeten weten is wat ze kwijt waren aan tegels en meubilair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap