Sinds ongeveer een week heb ik last van een tijdelijk wegvallende verbinding. Het gebeurt elke dag ongeveer een minuut of 5 nadat ik mijn pc heb aangezet. Het icoontje in de taakbalk geeft aan dat er geen verbinding is en dit duurt ongeveer 10 tot 20 seconden. Daarna is de verbinding terug en kan ik de hele avond online zonder problemen. Het lijkt erop dat andere computers in mijn netwerk er geen last van hebben dus moet iets lokaals zijn op mijn machine.
Als ik google dan gaat het meestal over Wifi maar ik maak gebruik van bedraad internet.
Mijn netwerk zit als volgt in elkaar:
Het is in zo verre irritant dat ik altijd eerst even moet wachten tot de verbinding weggeweest is voordat ik een spel kan opstarten. Als ik meteen begin wordt ik eruit gegooid bij online spellen.
Probleemoplosser van windows vindt niks. Heb de energy saving bekeken en ingesteld dat de adapter niet uitgeschakeld mag worden om stroom te besparen maar dat hielp niet. Switch van t stroom afgehaald en weer aangezet maar ook dit hielp niet.
Als gezegd, als de verbinding eenmaal weg is geweest kan ik daarna zonder problemen online spelen.
Heeft iemand ooit iets dergelijks gehad en op kunen lossen? Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Als ik google dan gaat het meestal over Wifi maar ik maak gebruik van bedraad internet.
Mijn netwerk zit als volgt in elkaar:
- Ziggo modem beneden
- Cat6 kabel door de vloeren getrokken naar zolder
- Op zolder staat een gigabit switch met UTP kabels naar de 3 computers
Het is in zo verre irritant dat ik altijd eerst even moet wachten tot de verbinding weggeweest is voordat ik een spel kan opstarten. Als ik meteen begin wordt ik eruit gegooid bij online spellen.
Probleemoplosser van windows vindt niks. Heb de energy saving bekeken en ingesteld dat de adapter niet uitgeschakeld mag worden om stroom te besparen maar dat hielp niet. Switch van t stroom afgehaald en weer aangezet maar ook dit hielp niet.
Als gezegd, als de verbinding eenmaal weg is geweest kan ik daarna zonder problemen online spelen.
Heeft iemand ooit iets dergelijks gehad en op kunen lossen? Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something