Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB-microfoon werkt niet meer na de Win10 update van April

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MarcoBl
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-06-2018
Hallo! Sinds de Windows 10 update in April werkt mijn USB-microfoon niet meer en ik ben ten einde raad. Mijn microfoon connect met mijn laptop als het hoort, hij verschijnt netjes onder het tabje 'opnemen' van de geluidsinstellingen.. alleen ontvangt de pc geen input. Ik zie geen groene balkjes verschijnen.

Op internet heb ik gelezen dat na de Win10 update van April er meer mensen kampen met microfoonproblemen.
...

Ik gebruik een 'MSI GT72 2QE Dominator Pro' Gaming Laptop met Windows 10.
Microfoon in kwestie is de 'Rode NT-USB'.
...

- Computer opnieuw opgestart.
- Drivers verwijderd van de microfoon in apparaatbeheer.
- Privacyinstellingen gecheckt bij instelling van microfoons.
- Windows Probleemoplosser gebruikt.
- Audioinstellingen nagekeken en naar standaard teruggezet.
- Microfoon als standaard apparaat ingesteld.
- Microfoon met een andere USB-kabel aangesloten.
...

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Mobstar
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-11 14:31
Hoi Marco,

Ik heb gezien dat er veel mensen last gehad hebben van die laatste grote update,

Heb je systeem herstel al geprobeerd om naar punt terug te gaan voor die update?

• MarcoBl
Probleem opgelost!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat was de oplossing? Mijn vader en ik hebben namelijk ook problemen na de update. Bij mn vader doen de speakers het niet meer op zijn desktop. Bij mij doet de touchpad het niet meer goed op mijn laptop. Kan hem namelijk niet meer uitzetten.

Misschien dat de oplossing ook bij ons werkt. (ondanks het andere apparaten zijn) Het is sowieso handig voor anderen die ook issues hebben met hun microfoon

• MarcoBl
hoi1234 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:47:
[...]

Wat was de oplossing? Mijn vader en ik hebben namelijk ook problemen na de update. Bij mn vader doen de speakers het niet meer op zijn desktop. Bij mij doet de touchpad het niet meer goed op mijn laptop. Kan hem namelijk niet meer uitzetten.

Misschien dat de oplossing ook bij ons werkt. (ondanks het andere apparaten zijn) Het is sowieso handig voor anderen die ook issues hebben met hun microfoon
De reden dat ik mijn oplossing niet duidelijk heb gemaakt is omdat ik zelf geen idee heb hoe het uiteindelijk opgelost is. Ik heb mijn laptop een aantal dagen laten liggen vanwege tijdsgebrek, toen ik mijn microfoon daarna weer aangesloten had werkte het gewoon weer.

Succes met het oplossen van jouw probleem! Sorry voor de ietwat late reactie!