Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay448
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-03 19:28
Beste Tweakers,

Een maand of 2 geleden heb ik mijn KPN Experia box volledig vervangen met mijn Mikrotik hEX. Hier had ik aan het begin wat problemen mee met instellen maar na een topic te hebben gestart op tweakers waren die problemen opgelost.

2 maanden later heb ik besloten mijn thuis netwerk een upgrade te geven en mijn huis te voorzien van 3 Mikrotik cAP AC. De cAPs worden via Capsman gemanaged en dit lijkt allemaal perfect te werken. Nu ik net tevreden op de bank neer plof kom ik er achter dat wanneer ik iTV aan heb staan het access point in de woonkamer volledig zijn snelheid verliest. Ik kan nog geen website meer bezoeken. Zodra ik vervolgens de iTV weer uit zet werkt mijn verbinding weer zonder problemen.

Waar zou dit in hemelsnaam aan kunnen liggen. Het accesspoint loopt via de zelfde kabel naar de meterkast als de KPN iTV. Vanuit de kabel die uit de muur komt is er een switch op aangesloten, deze switch verdeeld vervolgens de connectie tussen de KPN iTV en mijn access point. Het accesspoint rechtstreek op de muur aansluiten en vervolgens de extra poort gebruiken om op de switch aan te sluiten maakt helaas ook geen verschil. De kabel die naar de meter kast loopt is gewoon CAT 5e en zou een access point en TV kastje wel moeten kunnen handelen zou ik mogen hopen.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay448
Beste Tweakers,

Zo te zien wanneer ik mijn KPN iTV aan zet zie ik de TX waarde van al mijn 2.4GHz access point stijgen. Deze zitten niet allemaal op de zelfde kabel maar wel op de zelfde hEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay448
Na eens logisch na te hebben gedacht besef ik me dat mijn hEX geen IGMP snooping ondersteund en dus via elke interface multicast packets stuurt. Voor nu heb ik aan de hand van dit artikel: http://u-to-l.blogspot.co...multicast-traffic-on.html multicast via WiFi uitgeschakeld. Ik weet niet zeker of er nog andere aparatuur is dan mijn iTV die hier gebruik maakt maar hopelijk is dit mijn oplossing.

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Dat was inderdaad je probleem :)
Ipv volledig multicast uit te zetten zou je ook nog kunnen proberen je iptv verkeer te isoleren can het wifi (vlan) en of firewalling toe te passen. Met multicast uit kunnen zaken als sonos omvallen (als je zoiets gebruikt)

[ Voor 17% gewijzigd door laurens0619 op 05-06-2018 23:39 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:06

3DDude

I void warranty's

Jup je hebt IGMP proxy op je router en IGMP Snooping op je switch en of apps nodig, anders gaat die daar onnodig bandbreedte over pompen :)

Be nice, You Assholes :)