Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qroqant
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02 19:21
Hallo!

Vandaag kreeg ik eindelijk de android 8 update op mijn galaxy s7. (België)
Toen ik naar mijn homescreen ging, merkte ik dat de iconen en fonts groter waren dan voor de update.

Ik wou dus mijn iconen en fonts opnieuw verkleinen, dus ging ik naar: "Settings > Display > Screen zoom and font".
Daar veranderde ik al mijn instellingen naar het kleinste mogelijk, sloeg dit op, en ging kijken naar mijn homescreen.

Jammer genoeg merkte ik op dat er geen verschil was. Alles was nog steeds te groot voor mij.
Dan ging ik maar eens alles op het grootste zetten om te kijken of er dan iets veranderde, maar hier gebeurde dit ook niet.

Zo goed als al de teksten werden vergroot als ik alles op het grootste had gezet, behalve de teksten op mijn homescreen. Zo had ik een melding waarvan de tekst gigantisch was, en mijn facebook was ook amper te lezen door de grote letters.

Nu vroeg ik mij af of iemand van jullie misschien een oplossing weet op het verkleinen van de fonts en icoontjes op het homescreen.
Ondanks dat ik ergens las dat de update nog niet in Nederland is uitgekomen hoop ik toch op een oplossing. Wie weet heeft iemand met een galaxy s8 of s9 hetzelfde probleem.

Hier kan je zien wat ik bedoel:
https://imgur.com/a/2d02QIG

Met vriendelijke groet,
Xander

Beste antwoord (via Qroqant op 05-06-2018 23:30)

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je op het homescherm uitzoomt (of instellingen->display->startscherm (hier stsan bij een S9 de instellingen)) kun je als het goed is het raster veranderen naar meer iconen. Dan worden de iconen kleiner als het goed is.

De appdrawer kun je ook het raster instellen via de drie puntjes rechtsboven en dan instellingen.

Zelf heb ik beide op 5x6, maar dit kan bij jou 5x5 zijn i.v.m. het schermformaat.

Correct me if I'm wrong, maar ik vermoed dat het hem hierin zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Gismo1979 op 05-06-2018 22:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Als je op het homescherm uitzoomt (of instellingen->display->startscherm (hier stsan bij een S9 de instellingen)) kun je als het goed is het raster veranderen naar meer iconen. Dan worden de iconen kleiner als het goed is.

De appdrawer kun je ook het raster instellen via de drie puntjes rechtsboven en dan instellingen.

Zelf heb ik beide op 5x6, maar dit kan bij jou 5x5 zijn i.v.m. het schermformaat.

Correct me if I'm wrong, maar ik vermoed dat het hem hierin zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Gismo1979 op 05-06-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qroqant
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02 19:21
Klopt, hier staat inderdaad de functie om het raster te vergroten naar een 5x5 waardoor de icoontjes ook kleiner worden.
Maar volgens mij was er bij de android 7 wel de optie om het icoon kleiner te maken op een 4x5 raster. Ik ben namelijk gewend aan het 4x5 raster... Ochja, dan zal ik me maar moeten aanpassen aan het 5x5 raster :p

Enorm bedankt Gismo1979 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Of je installeert een andere launcher en past alles aan wat je wilt :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Graag gedaan