Powerline adapter zwart spuiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 09:54
Mede-tweakers,

Ik weet niet of ik in het juiste subforum zit maar kan zo snel geen DIY subforum vinden. Het gaat om het volgende, onlangs heb ik een Veranda laten plaatsen en nu wil ik hier een Powerline adapter gaan gebruiken (en later ook een TV). We hebben namelijk 0,0 Wifi bereik in de tuin helaas.

Ik heb een aantal stopcontacten geplaatst, alles mooi in het zwart:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1739/28721566278_121ae164eb_b.jpg

De Powerline adapter die ik op het oog heb (er is er geen één in het zwart btw) is de volgende:
Afbeeldingslocatie: https://static.tp-link.com/res/images/products/TL-WPA8630P_KIT_un_V1_1145_normal_0_20151111142310.jpg

Hoe kan ik deze het beste zwart maken? Lampjes/aansluitingen afplakken en zwart spuiten? Nog eerst voorbehandelen?

@mod: Mocht deze in het verkeerde forum staan dan graag verplaatsen.

Thanks!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou de behuizing eraf halen, dan spuiten en dan terugplaatsen. Je wil niet teveel verf in die ventilatieopeningen krijgen.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 14:13

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik neem aan dat je ze niet altijd buiten laat hangen? Daar kunnen ze niet tegen.

Voor de rest eens met Boudewijn. Behuizing eraf halen en die spuiten. Let op, kans is dat je dan geen garantie meer hebt.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
@itsalwaysme Nou eigenlijk wilde ik hem daar wel gewoon laten hangen :). Veranda heeft glazen schuifdeuren rondom dus kan sowieso geen regen in komen. In de winter is het wel even de vraag hoe warm het blijft....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een behuizing er rond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als die niet direct spatwater kan krijgen.... en je hem aanlaat staan zal het wel goed gaan

bij mn schoonouders hangt er 1tje in de onverwarmde garage om daar een accesspointje data te voorzien..
houd zich zelf wel warm :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 14:13

itsalwaysme

Graast voor DB

Road-runner83 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:49:
@itsalwaysme Nou eigenlijk wilde ik hem daar wel gewoon laten hangen :). Veranda heeft glazen schuifdeuren rondom dus kan sowieso geen regen in komen. In de winter is het wel even de vraag hoe warm het blijft....
Ik zie wel dat je IP68 (denk ik) stopcontacten hebt, dus ik neem aan dat je er wel veel vocht verwacht. Of is het daar niet zo vochtig?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
@itsalwaysme Nee is daar niet zo vochtig (sowieso geen regen) maar ik wilde persé zwarte buiten stopcontacten en kwam ik op deze uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als het gewoon open is, zul je sowieso condens krijgen, dus vocht :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 10:49

TheBorg

Resistance is futile.

itsalwaysme schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:50:
[...]

Ik zie wel dat je IP68 (denk ik) stopcontacten hebt, dus ik neem aan dat je er wel veel vocht verwacht. Of is het daar niet zo vochtig?
Volgensmij moet het buiten altijd IP44 zijn. Of beter.

Ik sluit me aan bij @SMSfreakie en er op gokken dat de warmte die het ding zelf maakt het vocht buiten houdt.

Als je heel handig bent dan bouw je um in de buitenlamp. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door TheBorg op 05-06-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Thanks voor de reacties! Het beste dus de behuizing eraf halen en zwart spuiten? (ga hem eerst wel even testen voor mogelijke garantie :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 10:49

TheBorg

Resistance is futile.

Ik dacht nog even aan auto wrap folie. Kun je er ook weer af halen. Maar dat is duur in een hele rol. Gewoon plak plastic kan natuurlijk ook. Moet je alleen niet te veel ventilatie gaatjes afplakken.
https://www.plakfoliewebs...ren/plakfolie-zwart-glans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Road-runner83 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:57:
Thanks voor de reacties! Het beste dus de behuizing eraf halen en zwart spuiten? (ga hem eerst wel even testen voor mogelijke garantie :))
zou ik wel doen ja..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
De zakelijke lijn van Devolo is in het zwart uitgevoerd: https://www.devolo.com/en/Business-Solutions/Powerline-Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-04 17:24

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Spuit de printplaat dan ook meteen even in met acryl spray: YouTube: How to Water Proof your Cordless Tools. Almost. SALT WATER TEST.

https://www.conrad.nl/p/c...nde-coating-200-ml-886407 zou wel helpen

[ Voor 23% gewijzigd door _Erikje_ op 06-06-2018 00:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:14
@Road-runner83 kijk eens in het netwerken deel hier ;)

Daar heeft iemand ook al eens een ubnt unify ap laten plastidippen of wrappen..

Wrappen van Unifi AP

Mogelijk kan je zoiets overwegen :)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Behuizing idd demonteren.

Ontvetten, lichtjes opruwen met een fijne korrel.
Plastic primer
Zijdeglans zwart in dunne laagjes opbrengen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:52

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:49

DjVe

Hatsaflats!

Of plaats en een fatsoenlijke montagedoos omheen (spuit die zwart). Volgens mij is een OBO T250 groot zat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Er is al gezegd dat vocht mogelijk een probleem is maar let vooral ook op warmte.. als die veranda niet op het noorden staat ga je een apparaat in een broeikas, in de zon in een zwarte behuizing plaatsen.... Daar is dat ding niet voor gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:20

Tazzios

..

Is aan de andere kant van de muur geen optie?(binnen) lijkt mij stug dat je dan al helemaal geen bereik meer hebt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:18

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-05 20:39
@Road-runner83 zoek eens op plastidip. Ik denk dat dat precies is wat je zoekt.
Hiermee spuit je een soort van rubber/plastic laag over de adapter en als je het een keer beu bent kun je het er ook in zijn totaliteit vanaf peuteren. Het komt dan los als een soort vel (wat je bij auto wrappen welleens ziet)

[ Voor 15% gewijzigd door Bastie-88 op 06-06-2018 08:46 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Je kunt er ook een zwart plastic plaatje voor zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Thanks wederom voor de reacties!

@jeroen3 Dat is idd geen verkeerde optie, je moet dan nog wel een 'hoofdunit' hebben + je bent een stopcontact kwijt. Mocht de andere toch niet gaan werken dan is dat zeker een optie, thanks!

@Tazzios Dan hangt deze in de keuken in het zicht, vind ik en niet zo mooi en het buitenstopcontact loopt in één rechte lijn naar de meterkast dus is wel het beste qua verbinding.

@MicGlou Kijk je hebt ze gewoon in het zwart :D. Ik was nog niet verder dan tweakers/google gekomen maar dit is perfect! Die ga ik als eerst proberen en als het toch te vochtig word dan die van jeroen.

Thanks!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

edit: zoiets niet beter ? https://www.conrad.nl/p/d...adapter-500-mbits-1625545

Is je veranda open ? Persoonlijk zou ik hem in een zwart kastje monteren, denk dat er namelijk best wat vocht onder dat dak kan condenseren.
En zoals eerder genoemd, zijn er daarnaast ook zwarte van linksys, belkin en sweex al zijn het meestal oudere av200 modellen (https://mediahoek.nl/catalogsearch/result/?q=powerline)

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 06-06-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
@DukeBox Veranda is open maar kan met glazen schuifdeuren helemaal afgesloten worden. Uiteraard is het dan de vraag hoe het in de winter gaat...

Die van Sweex lijken me wel wat minder dus denk dat het deze gaat worden:
https://www.conrad.nl/p/r...h=1&vat=true&insert_kz=8J

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

@Road-runner83 Je kan natuurlijk ook gewoon voor een willekeurige set gaan en alleen het binnenwerk in een nette zwarte behuizing (desnoods met ip65) doen. Zo heb ik ooit mijn antenne versterker aan de gevel gehangen omdat dit beter uit kwam qua bekabeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
@DukeBox Heb zojuist de volgende set besteld:
https://www.conrad.nl/p/r...h=1&vat=true&insert_kz=8J

Mooie prijs en is ook van Devolo. Mocht het niet gaan werken dan ga ik voor de buitenunit of idd een eigen kastje :).

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Ben benieuwd naar het resultaat.. wel nette keus om voor zwart schakelmateriaal te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

GerritGekke

Gamechanger

@Road-runner83 volledig off-topic, maar wil het je toch even vragen. Mogelijk is het gezichtsbedrog op de foto. Maar zit er nu een verzakking in je latei?

Ontopic, plakken met goede (krimp) folie in kleur.

 Karma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:42

liberque

Vrijzinnig!

... test aub die powerline voordat je hem gaat spuiten / wrappen of plastidippen... en kijk dan ook GOED naar de snelheid die je overhoudt, want ik weet niet of hoe je die stopcontacten heb aangesloten, maar ik zie nogal wat splitsingen en een powerline aansluiten op een verlengd stopcontact is nooit een goed idee.. let hier op.

Daarnaast is het model dat je heb gekozen best gevoelig voor zonnepanelen. Zonnepanelen veroorzaken vervuiling op je electriciteitsnetwerk iedere keer als ze operationeel worden en de TP-link vind dit niet altijd zo fijn en stopt er in sommige gevallen na een paar maanden gewoon mee.. hou hier ook rekening mee :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
@liberque Thanks voor je reactie maar ik heb een zwarte besteld dus er hoeft niks meer aan te gebeuren ;).

Een witte had opzich in de keuken gekund maar dan hing ie EN in het zicht EN zouden er inderdaad flink wat splitsingen op zitten. Nu buiten gaat hij rechtstreeks (via 15mtr ongeveer) naar het stopcontact in de meterkast. Heb de kabel zelf gelegd via de kruipruimte....veel beter kan niet (alleen korter) :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
@GerritGekke Waar bedoel je precies? Vlak boven het kozijn of bovenkant Veranda?

Edit: ik zie het al, komt omdat de deur schuin openstaat dus is idd gezichtsbedrog ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Road-runner83 op 06-06-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

Road-runner83 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:49:
Persoonlijk raad ik aan ze niet te spuiten.
Een aantal geven aan de behuizing eraf te halen.
Dit kan wel (op eigen risico) echter vervalt dan wel de garantie op het TP-Link product.

Inhakend op het buiten gebruik van de Powerline adapter.
De adapter heeft de certificering voor binnen gebruik.
Bij buiten gebruik dient u rekening te houden met eventuele condensvorming/oxidatie, niet direct van de regen maar van warmte/koud weer.
Bij blootstelling hieraan kan er brandgevaar/kortsluiting optreden.

Mvg Carmen van TP-Link :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
@TP-Link Ik ga toch voor een zwarte Powerline adapter van jullie concurrent :).
Pagina: 1