Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
HTC One M8
LineageOS 14.1 (https://forum.xda-develop...ightlies-htc-one-t3511673)

Draait al meer dan een jaar stabiel met deze rom, frequent updates gepushed door LineageOS zelf (laatste keer enkele dagen geleden, in eerste instantie geen problemen. Geen apps met rootrechten als ik me niet vergis (zowat alles via FDroid).

Nu komt het: sinds vanmorgen krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g84OIZQHffgcs3smKpK5BmQT/thumb.jpg
test
Het scherm met de batterij krijg ik nu omdat ie bijna plat is (vermoed ik), gaat terug naar de andere indien ik de gsm laat laden. Edit: normaal ziet het scherm er dus compleet anders uit, heb ook geen app staan die dit aanpast.

Op geen enkele manier krijg ik het scherm weg: alle mogelijke toetsencombinaties geprobeerd, scherm reageert niet op input, sim en sd kaart eruitgehaald, ...

Gek genoeg lijkt dit een soort overlay te zijn. In de achtergrond lijkt mijn gsm gewoon te werken (notificatieled, trilfunctie, geluidsnotificatie bij inkomende berichten, bellen, toetscombinatie voor maken van schermafbeelding, ...)

Iemand een idee?

[ Voor 17% gewijzigd door bertp1 op 05-06-2018 22:06 ]

Beste antwoord (via rens-br op 07-06-2018 11:32)

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 21:00
Soms moet je bij een Android met kuren de power knop wel 30-60 seconden inhouden voordat de reboot lukt.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@bertp1 Ik haal niet uit je post of je hem al eens herstart hebt. Als dat niet lukt, kun je hem forceren door de powerknop ingedrukt te houden tot er wat gebeurt. Meestal herstart ie of gaat ie uit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Heb ik geprobeerd, maar werkt niet. Lang indrukken doet niks (normaal wel). Kort indrukken doet scherm aan- of afgaan.

Heb volume down + powerknop geprobeerd, eveneens niks.

Hij is dus nog niet herstart, enige manier dat ik kan bedenken is hem vanzelf laten ontladen of uit elkaar halen en batterij loskoppelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 21:00
Soms moet je bij een Android met kuren de power knop wel 30-60 seconden inhouden voordat de reboot lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Dat ik dat zelf niet geprobeerd heb, bedankt! Na ~45s ging het inderdaad af, na reboot terug normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bertp1 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:09:
Dat ik dat zelf niet geprobeerd heb, bedankt! Na ~45s ging het inderdaad af, na reboot terug normaal.
Dat zeg ik nog! Ingedrukt houden tot er wat gebeurt. Ik had dus gelijk O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 05-06-2018 22:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1