Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08 14:57
Ik heb een (game-)laptop nu net iets minder dan een maand, die spontaan kuren heeft:

Hij sluit af wanneer ik kort (<10 min) welke game dan ook speel. Soms slaat hij gelijk af zodra een spel begint te laden. Browsen, video kijken werkt prima (waarschijnlijk omdat het op de IGP draait).

Wanneer hij crasht gaat het scherm direct uit, geluid gaat nog een paar seconden door en stopt daarna. De fans blijven continu draaien tot ik de laptop uitzet met de powerknop. RGB op het toetsenbord blijft wel aan (statisch).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Sinds het in gebruik nemen van de laptop, heb ik nooit de drivers geüpdatet. Het is dus nogal vreemd wanneer alles tot vandaag prima werkte. Net de drivers en Windows geüpdatet, geen verschil.

Undervolten e.d. lijkt mij buiten de scope van het probleem, temps zijn prima met de fans op 'overboost'. Lijkt mij een fabrieksfout met de videokaart.

Mijn vraag

Zijn er nog andere dingen om uit te proberen voordat ik de laptop morgen retour breng naar Alternate?

Relevante software en hardware die ik gebruik

ASUS ROG Strix SCAR Edition GL503VM-ED110T

Fortnite
Final Fantasy XIV
Overwatch
Heroes of the Storm
Warhammer: Vermintide 2
Rising Storm 2: Vietnam
Call of Duty: Black Ops III
Media Player Classic - Home Cinema (64-bit, MadVR)

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Staat er niets in je eventlog (Windows logs)?
windowskey en dan 'event' typen dan zul je zien dat je EventViewer kuntklikken.
Struin daar eens door de logboeken.

Wat ik zelf altijd doe is de logs wissen, dan het probleem te laten optreden en daarna kijken.
Dan kun je makkelijker zoeken.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snuifplaat
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
gebeurd het alleen bij games? of ook als je bijvoorbeeld een stresstest doet? probeer eens furmark oid aan te zetten.

is dit al sinds de dag dat je de laptop in bezit heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Misschien een benchmark draaien en je temperaturen in de gate houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon Schaaphok
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-04 16:06
Is het opgelost? Ik ben aan het kijken voor dezelfde laptop. Is hij aan te raden? En nog een vraagje, is de qwer of wasd extra verlicht bij deze specifieke laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-10 15:56

Eren

Boss of this gym

als het een laptop is en je hebt garantie gewoon terug sturen bespaart je veel onzin in de toekomst

4HEad

Pagina: 1