Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 23:39
Ik heb een Nokia 6.1 met de nieuwste software (Android 8.1) De telefoon bevalt tot nu toe erg goed, maar ik heb één kleine irritatie: Als ik een nieuwe app installeer, wordt er een snelkoppeling om het home screen geplaatst.
Dat wil ik graag uitzetten, maar ik heb geen idee hoe. Bij m'n vorige telefoons kon dat in de instellingen van de Play Store, maar daar staat die optie niet meer.
Ik heb op een paar plekken gelezen dat het bij de instellingen van het home screen veranderd kan worden, maar daar staat de optie niet. Ook bij de instellingen van m'n Google-account zie ik niet of ik dat uit kan zetten.
Dus: Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat er geen shortcuts op m'n home screen geplaatst wordt na het installeren van een app?

Beste antwoord (via rens-br op 06-06-2018 07:57)

• Vihaio
Ik kwam erachter dat er een app genaamd Support op m'n telefoon voor geïnstalleerd en staat. Via die app kan er gechat worden met de customer support van HMD. Ik heb m'n vraag daar gesteld en kreeg super snel te horen dat het niet mogelijk is om deze instelling te veranderen.
Best raar dat HMD dit blijkbaar uit de software gehaald heeft, maar hun klantenservice is wel top!
Bedankt voor de input iedereen :) Een andere launcher ga ik hiervoor niet installeren, af en toe een icoontje verwijderen lijkt me minder werk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Eerste hit in Google...

https://www.howtogeek.com...nstalled-apps-in-android/

[ Voor 43% gewijzigd door Slavy op 05-06-2018 21:34 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je bron is uit 2015 en dat is exact wat TS zegt, dat kon voorheen via, nu niet meer (zo lijkt het inderdaad)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Bleh!

:)

Ik heb dezelfde telefoon en had ook dat probleem. Uiteindelijk maar nova launcher https://play.google.com/s...=com.teslacoilsw.launcher geïnstalleerd. Hoewel het een workaround is voor dit probleem is het verder ook een fijne gebruikerservaring.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09 20:17
Naar home screen en een long press en doen en dan als het goed is kan je het daar ergens uitschakelen. althans bij mij is dit de 4e optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 17:15

Glabbeek

Dat dus.

Helaas zit die optie niet in de launcher van Nokia, @HamMetKaas.

En zo is het maar net.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Ik kwam erachter dat er een app genaamd Support op m'n telefoon voor geïnstalleerd en staat. Via die app kan er gechat worden met de customer support van HMD. Ik heb m'n vraag daar gesteld en kreeg super snel te horen dat het niet mogelijk is om deze instelling te veranderen.
Best raar dat HMD dit blijkbaar uit de software gehaald heeft, maar hun klantenservice is wel top!
Bedankt voor de input iedereen :) Een andere launcher ga ik hiervoor niet installeren, af en toe een icoontje verwijderen lijkt me minder werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Bleh!

:)

Goed idee om het aan Nokia te vragen! Ik had ook ergens gelezen dat het er niet in zit, wat zeker vreemd is.
Een andere launcher installeren is niet veel werk en je kunt altijd terug. Ik gebruikte Nova ook op eerdere telefoons en het werkt prettig.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Pagina: 1