Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel werk ik via een detacheerder bij bedrijf X.
Na het souperen van de vooraf vastgestelde uren via de detacheerder ga ik over in dienstverband voor onbepaalde tijd bij bedrijf X zelf.

De uren zal ik 5 juli hebben gesoupeerd.
Ik heb echter al een contract van bedrijf X waar 3 juli als startdatum staat.

Vanaf in diensttreding mag ik een leaseauto bestellen.
Op dit moment staat een auto in reservering tot en met 3 juli. De fleetmanager heeft aangegeven dan te gaan bestellen, in het systeem staat immers dat dan mijn dienstverband begint.
Echter de administrateur zal gaan zien dat er een inconsequentie is in de data.

Doordat de uren pas 5-7 gesoupeerd zijn, en ik 3-7 in dienst treed zal ik dubbel verloond worden denk ik?

Duidelijk verhaal denk ik.

Nu komt mijn vraag:
Wat is het gevolg voor bedrijf X als ik aangeef:
Graag contractdatum 3-7 hanteren (want dan kan ik gebruik maken van de zeer lucratieve lease aanbieding), maar om het bedrijf geen dubbele kosten te laten maken wil ik best 2 dagen 'onbetaald verlof' opnemen, zodat ze alleen mijn uren aan de detacheerder kwijt zijn.

Hoe kijken jullie hier verder tegenaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Maak het bespreekbaar (bij beide partijen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BastaRhymez schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:32:
Maak het bespreekbaar (bij beide partijen)
Dat zeker.
Bij detacheerder al gedaan; zij gaan de uren gewoon factureren.
Het gaat om 10 uurtjes, desnoods tik ik die zelf af, dat is gunstiger dan de lease deal te laten lopen.

Maar misschien maak ik er een groter 'probleem' van dan het is.

Daarom graag de mening van een buitenstaander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor mij als buitenstaander is het niet echt een duidelijk verhaal :P.
Waarom ga je op 3 juli over, als je tot 5 juli voor de detacheerder werkt? Bij één van beide verlof opnemen zou dan een optie zijn, maar ik zou toch denken dat ze zelf dit goed hadden kunnen regelen?

[ Voor 53% gewijzigd door Sissors op 05-06-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat bedrijf X zich heeft vergist in de datum (geen rekening gehouden met een feestdag) bij het opmaken van het contract.

Verlof opnemen moet dan bij bedrijf X, want alleen gefactureerde uren tellen bij de detacheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:51
Gewoon afspreken met je nieuwe werkgever dat 3-7-18 het contract ingaat en per 5-7 de 1e werkdag voor verloning is is toch ook een optie?
Vaak zat dat contractdata in de weekenden of halverwege een periode liggen omdat het toevallig net zo uit komt.
1e maand/periode is altijd ff kijken en naar rato verlonen.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Morelleth schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:29:
Gewoon afspreken met je nieuwe werkgever dat 3-7-18 het contract ingaat en per 5-7 de 1e werkdag voor verloning is is toch ook een optie?
Vaak zat dat contractdata in de weekenden of halverwege een periode liggen omdat het toevallig net zo uit komt.
1e maand/periode is altijd ff kijken en naar rato verlonen.
Wat mij betreft een prima optie.
Dat bedoelde ik ook in mijn OP.
Dat een contradtum halverwege een periode ligt is wel iets anders dan wanneer het contract begin periode ingaat, maar pas werkzaamheden plaatsvinden halverwege de periode.

Maar zitten daar verder geen nadelen voor bedrijf X aan vast?

Kijk, ergens is het mijn probleem niet. Ik heb een getekend contract waar 3-7 op staat. Maar ik wil het wel netjes proberen af te handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Behalve dat er 2 "ongewerkte" dagen zijn die niet uitbetaald worden (volgens nieuw contract) en geen enkele lasten over betaald moeten worden? Nee.
Je komt sowieso in vaste dienst zeg je. Dan maakt het in principe al helemaal geen verschil.
Leasecontract is per maand (en die 2 dagen maken daarin echt geen verschil) en is al aangevraagd. Eventueel kunnen ze de leveringsdatum 2 dagen later zetten, maar dat is gewoon flauw.

Dit is meer een administratief iets dan werkelijk kosten verhaal.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het punt een beetje. Het leasecontract is nog niet getekend, dat doen ze pas de 3e. En tot die datum staat de auto (voorraad) gereserveerd. Dus het zou voor mij ongunstig zijn als ze het 2 dagen verlaten.

Vandaar dat ik dat niet wil. En dat ik het liever voor ben, dan dat ze er zelf een week vantevoren achterkomen en het annuleren. Dan ben ik de goede lease deal kwijt.

Het is dus meer eigen belang eerlijk gezegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2018 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:53:
Dus het zou voor mij ongunstig zijn als ze het 2 dagen verlaten.
Waarom zou dat negatief zijn voor je?
Je betaalt de bijtelling ook na rato.

En de fiscale waarde zal niet veranderen. (De auto is nl al samengesteld)

Of heb je nu geen auto en maak je een hoop kosten ervoor?

[ Voor 8% gewijzigd door Morelleth op 06-06-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Morelleth schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:56:
[...]

Waarom zou dat negatief zijn voor je?
Je betaalt de bijtelling ook na rato.

En de fiscale waarde zal niet veranderen. (De auto is nl al samengesteld)

Of heb je nu geen auto en maak je een hoop kosten ervoor?
Omdat de auto die nu voor mij gereserveerd staat een speciale aanbieding is qua leasekosten.
Zonder die aanbieding ga ik over budget (wat wel zou mogen) wat meerkosten meebrengt.

Daarnaast kan deze gelijk rijden en dus geen WLTP gevolgen voor het komen op kenteken na 1 september (wat bij een niet voorraad wel zo zou zijn).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2018 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morelleth
Maar goed, dat is wat je hebt afgesproken met bedrijf x.

Je contract gaat rechtsgeldig dus de 3e in.
Je auto wordt rechtsgeldig de 3e geleverd.
En voor de administratie geef je aan 2 dagen onbetaald verlof te pakken op de 3e en 4e. Zodat de uren niet in conflict komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was dus mijn plan.

Echter wilde ik weten of er geen lasten zijn voor werkgever X. Zoals verzekeringen etc. Van de andere kant zal dat indien het al zo is, zeer nihil zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:13

SpamLame

niks

VZIW bij ingang contract zijn er lasten voor je werkgever, pensioen, vakantiedagen, loonbelasting etc

Ergo beide werkgevers zullen inhoudingen (belastingen) moeten afdragen.
Ik dacht dat bij 2 werkgevers de afdracht ook anders verloopt waarvoor je iets moet regelen bij 1 van de 2.
Daarnaast heb jij belasting technisch (voor een korte tijd) twee werkgevers dit komt terug bij de volgende belastingopgaaf.
Meer informatie https://www.belastingdien...et-de-loonheffingskorting en eventuele andere pagina's + bellen kan altijd

Nu lees ik dat je niet een vaste einddatum hebt bij je detacheerder, maar dit gebaseerd is op aantal nog openstaande facturabele uren.

Mijn advies zou zijn met beide om de tafel te zitten om tot een gunstige afspraak voor de drie partijen te komen.
Jij wilt graag die auto.
Detacheerder wilt graag factureren.
X wilt je graag in dienst.
Detacheerder en X willen, denk ik, beide niet dat er een conflict ontstaan, zeker niet over 10 uur.

Wat ik me afvraag; wat houd X tegen;
-de reservering te verlengen
-de ingangsdatum contract te verplaatsen
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Is dit überhaupt wel jouw probleem? Ik zou zeggen jij treed op 3 juli bij X in dienst. Wat de detacheerder dan nog factureert voor jou is niet jouw probleem. Als je na 3 juli geen urenlijsten voor de detacheerder meer invult schaadt je X ook niet. X en detacheerder vechten dat zelf wel uit, als er al iets te vechten valt en ze het niet gewoon zo hebben afgesproken. De detacheerder zal een paar uurtjes tekort komen maar dat past natuurlijk ruimschoots binnen hun overgangsvergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:54:

Mijn advies zou zijn met beide om de tafel te zitten om tot een gunstige afspraak voor de drie partijen te komen.

Wat ik me afvraag; wat houd X tegen;
-de reservering te verlengen
-de ingangsdatum contract te verplaatsen
?
De reservering verlengen doet de Leasemaatschappij niet, daar staat X los van.
De ingangsdatum verplaatsen is geen probleem. Alleen resulteert dit weer in een probleem v.w.b. de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mashell schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:00:
Is dit überhaupt wel jouw probleem? Ik zou zeggen jij treed op 3 juli bij X in dienst. Wat de detacheerder dan nog factureert voor jou is niet jouw probleem. Als je na 3 juli geen urenlijsten voor de detacheerder meer invult schaadt je X ook niet. X en detacheerder vechten dat zelf wel uit, als er al iets te vechten valt en ze het niet gewoon zo hebben afgesproken. De detacheerder zal een paar uurtjes tekort komen maar dat past natuurlijk ruimschoots binnen hun overgangsvergoeding.
Nee, eigenlijk niet. Maar als de administratie het een week op voorhand ziet, en ze annuleren die auto o.i.d. is het wel mijn probleem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-09 14:42
Zou je niet wat meer uurtjes kunnen maken de komende weken om detacheerder iets meer te laten factureren en daarmee de overgangsdatum te kunnen vervroegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Wat voor een contract heb jij eigenlijk met je detacheerder?

Is dat puur het aantal uren? Anders kan je doen wat Goopher zegt.
Staan er ook data in vermeld die overlap hebben met je nieuwe contract?
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:03:
[...]
De reservering verlengen doet de Leasemaatschappij niet, daar staat X los van.
Ok duidelijk
De ingangsdatum verplaatsen is geen probleem. Alleen resulteert dit weer in een probleem v.w.b. de auto.
Kan X niet gewoon bestellen want je hebt een contract (ook als de start datum verschuift)?

[ Voor 51% gewijzigd door SpamLame op 06-06-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:10:
Wat voor een contract heb jij eigenlijk met je detacheerder?

Is dat puur het aantal uren? Anders kan je doen wat Goopher zegt.
Staan er ook data in vermeld die overlap hebben met je nieuwe contract?

[...]

Ok duidelijk

[...]

Kan X niet gewoon bestellen want je hebt een contract (ook als de start datum verschuift)?
Policy (wereldwijd) is dat er pas besteld kan en mag worden als contract is ingegaan.
Goopher schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:08:
Zou je niet wat meer uurtjes kunnen maken de komende weken om detacheerder iets meer te laten factureren en daarmee de overgangsdatum te kunnen vervroegen?
Ik heb afgesproken geen meeruren te factureren maar in verlof uren erbij te krijgen bij bedrijf X.
Ik heb 5 meer DAGEN staan inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mashell
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:04:
[...]

Nee, eigenlijk niet. Maar als de administratie het een week op voorhand ziet, en ze annuleren die auto o.i.d. is het wel mijn probleem.
Ik begrijp wat je bedoeld. Maar zo'n arbeidscontract is m.i. veel zwaarwegender dan een afgesproken urenbudget. Die auto hangt aan het contract en lijkt me niet in gevaar. Bovendien zegt mijn ervaring dat een administratie dat niet op voorhand ziet. Als ze het al ontdekken dan is het een paar maanden later. Mijn indruk is dat je je (met de beste intenties) zorgen maakt over een probleem dat helemaal niet bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zat me toch dwars om iets wat mezelf was opgevallen niet te melden en te vertrouwen op de goede afloop.
Zojuist dus besproken, en het was geen probleem. Auto kan gewoon doorgaan, en contract gaat gewoon in. Afhandeling met de detacheerder draagt de finance afdeling.

Wellicht wat te snel een topic aangemaakt hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Misschien, maar aldoende leert men. Fijn dat het zo opgelost is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mashell
Mooi om een goede afloop te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Als er twee dienstverbanden zijn kun je overwegen bij de ene wel loonheffingskorting toe te passen en bij de ander niet. Echter voor die paar dagen onzin en wordt toch verrekend met de aangifte volgend jaar.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1