Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie laptop max 300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:11
Wat ga je met je laptop doen?
internet browsing, films kijken, youtube, word, excel, powerpoint

Wat is je budget?
max 300,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag mee naar school en in de trein

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
nee totaal niet

Ik heb zelf de volgende 2 gevonden, welke volgens mij wel ok zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Medion Akoya S6219 (30023259, Qwerty)€ 279,-€ 279,-
1Peaq PNB S1415-I1N1€ 299,-€ 299,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 578,-

Is dit wat?

[ Voor 8% gewijzigd door Supershiva op 05-06-2018 21:17 ]

Alle reacties

Verwijderd

Ik zou serieus een Chromebook overwegen en ipv MS Office, de Google alternatieven Docs, Sheets en Presentation. Office365 kan ook op een Chromebook, maar als je eenmaal de gemakken en voordelen van de GSuite doorhebt, werkt het net even makkelijker allemaal.

Vanaf prijs voor een Chromebook is 199,00 en geeft je een veel snellere en soepelere gebruikservaring dan de genoemde laptops.

Ook zou ik gaan voor 13¨ of 14", dat is een stuk handzamer en prima voor wat je er mee wilt.

• Supershiva
Tnx, voor de reactie maar voor de opleiding is een Windows laptop een vereiste 😐

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 07:26
Ik zou eens kijken naar de jumper EZbook 3 pro

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Als het windows moet zijn zou ik zeker een tweedehands/refurbished modelletje kijken. Vooral de modellen voor de zakelijke markt zijn interessant, bijvoorbeeld een dell latitude of HP probook. Ik denk dat je met die celeron processors in je keuze niet gelukkig wordt, beter naar wat snellere modellen kijken.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 19:53

vectormatic

Warlock of the doorlock

Supershiva schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:49:
Tnx, voor de reactie maar voor de opleiding is een Windows laptop een vereiste 😐
Wat voor opleiding ga je doen? Ik gok dat je windows nodig hebt omdat er specifieke software gedraaid moet worden. In dat geval zal je willen weten wat voor systeemvereisten die software heeft, want de laptops die je voorstelt zijn nogal low-end

Mocht je bijvoorbeeld iets media gerelateerds gaan doen en moeten photoshoppen, dan is zo'n 4gb + atom laptop borderline onbruikbaar.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
Absoluut 2e hands gaan. Met dat budget kun je eigenlijk niets krijgen behalve een behuizing met zeer low end hardware, daar ga je direct spijt van krijgen.

Verwijderd

Ik zou inderdaad dan eerst goed uitvlooien waarom Windows een vereiste is.

Als het voor Office is, zou ik in protest gaan, omdat A) er genoeg alternatieven zijn die bestanden leveren die in Office te openen zijn en B) een school een semi-overheidsinstantie is die de inspanningsverplichting hebben om zoveel mogelijk open source software te gebruiken en het gebruik van Windows daar haaks op staat.

Verder deel ik de mening van de andere reacties, als ChromeOS echt niet toepasbaar is, om dan te kijken naar een refurbished zakelijke laptop. Je koopt dan voor een fractie van de nieuwprijs een oerdegelijke laptop. Wel even opletten voor een model met SSD, zodat je je niet kapot irriteert of dataverlies riskeert door de stokoude HDD die in sommige refurb laptops nog zitten.

• Supershiva
Het is voor m'n dochter, ze gaat de volgende opleiding volgen.
Hotelmanagement / Ondernemer, Manager Hotel & Restaurant MBO 4

Dus ze zal echt alleen wat verslagen moeten maken, verder niks denk ik.
Daarnaast wil ze wat browsen, netflix en misschien download filmpje kunnen kijken.

Ze moet dat ding dagelijks mee zeulen in de trein dus, ik zocht eigenlijk naar zo licht mogelijk en niet te duur.
Als dat ding door eigen schuld stuk gaat vind ik het zonde om een laptop van 750 te hebben gekocht.

Ik meen in die welkomstbijeenkomst te hebben begrepen dat de studenten een win laptop moesten hebben ivm compatibiliteits issues te voorkomen.
Ik ben zelf helemaal niet bekend met Chromebook en m'n dochter is van de iphone generatie... en af en toe achter de huis PC met Win 10, dus als het er anders uit gaat zien dan Win 10 dan zal ze er de ballen van begrijpen ;)

Verwijderd

300 is echt te weinig. Tweedehands misschien, maar een nieuwe laptop van 300eur kopen is vragen om problemen. Past in de categorie goedkoop is duurkoop.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2018 12:41 ]

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Supershiva schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:17:
Ik meen in die welkomstbijeenkomst te hebben begrepen dat de studenten een win laptop moesten hebben ivm compatibiliteits issues te voorkomen.
Ik ben zelf helemaal niet bekend met Chromebook en m'n dochter is van de iphone generatie... en af en toe achter de huis PC met Win 10, dus als het er anders uit gaat zien dan Win 10 dan zal ze er de ballen van begrijpen ;)
Compatibiliteitsissues zijn een verzamelnaam. Wat je je moet afvragen is: Waar liggen die issues? Als het erom gaat dat verslagen in het verleden niet geopend konden worden, kan ik namelijk vertellen dat het onzin is. Zoals hierboven genoemd heeft de school een inspanningslicht, en ik kan op mijn telefoon van 3 jaar geleden nog een verslag maken wat goed te lezen is op een oude Windows XP-computer. Vraag dat dus zeker na, want een Chromebook heeft juist in deze situatie veel voordelen.

Aangaande de iPad-generatie: Geloof mij maar dat een Chomebook oid dan juist een interessante optie is om serieus te overwegen. Overleg het dus met je dochter en ga een keer in een winkel kijken voor een praktijkvoorbeeld voor jullie beiden. Chromebooks liggen qua filosofie namelijk veel meer in lijn met hoe een telefoon werkt. Daar heb je in plaats van een installer gewoon apps die je uit een appstore kan downloaden. Veel van die apps zijn erop gericht dat ze alles op het internet opslaan, zoals de Office 365 apps of Google Docs. De hele reden dat Microsoft de laatste jaren zo hard bezig is hun eigen appstore te pushen, is omdat ze veel vaker zien dat een tablet, of nu dus Chromebook, het heel goed doet bij simpele werkzaamheden. Jouw dochter valt precies in de doelgroep van dat soort apparaten.

• Supershiva
Inverted_World schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:29:
Absoluut 2e hands gaan. Met dat budget kun je eigenlijk niets krijgen behalve een behuizing met zeer low end hardware, daar ga je direct spijt van krijgen.
Bedankt voor het meedenken.

Iemand nog een goed adres voor tweedehands laptop met garantie?
Marktplaats doe ik liever niet in dit geval

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-11 11:39
Supershiva schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:11:
[...]

Bedankt voor het meedenken.

Iemand nog een goed adres voor tweedehands laptop met garantie?
Marktplaats doe ik liever niet in dit geval
Vraag & Aanbod?

Verwijderd

Ik heb zelf goede ervaringen met Asbas computers uit Utrecht, maar er zijn meer van dit soort bedrijven die knappe gebruikte zakelijke laptops aanbieden. Bij de meeste van dit soort bedrijven is garantie niet ongebruikelijk wat natuurlijk plezierig is en extra zekerheid biedt.

• Supershiva
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Voor de geinteresseerden :)
Ik heb gisteravond de volgende tweedehands laptop bij Qx Systems gekocht

HP EliteBook 840 G1

Opslagruimte: 256 GB SSD
Werkgeheugen: 8 GB
Processor: Intel Core i5-4xxx
Videokaart: Intel HD Graphics 4000
Beeldschermdiagonaal: 35,6 cm (14") 1600 x 900
Aansluitingsmogelijkheden: 4x USB 3.0, 1x DisplayPort, 1x RJ-45, 1x VGA
Besturingssysteem: Windows 10 Professional 64-bit

Weegt ongeveer 1.65kg

Volgens mij moet ze daar wel mee uit de voeten kunnen.

Verwijderd

Mooie laptop voor een keurige prijs. Daar moet ze inderdaad wel mee uit de voeten kunnen.
Pagina: 1