Watermeter met afsluitbare klep

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-01 21:30
Beste klussers, hobbyisten en verwanten, ik heb in de tuin een vijver van 10 kub. Deze moet regelmatig bijgevuld worden of worden ververst.
Ik heb jaren geleden met de bouw een vaste leiding in de bak laten aanbrengen.

Ik kan vanuit de garage een kraan open zetten en de vijver wordt bijgevuld.
Probleem is echter dat ik soms vergeet om de kraan weer dicht te zetten dus afgelopen keer heeft de kraan 2 uur lang open gestaan. :X :-(

Om mezelf niet meer voor mij kop te slaan en ik verder ook geen klappen van de vrouw meer krijg, ben ik opzoek naar een watermeter met klep die instelbaar is, bijvoorbeeld 1000 liter vullen klep gaat dicht.

Tot zover heb ik alleen gegoogled en kom ik uit op aziatische alibaba Bibi bobo sites die deze dingen wel aanbieden maar hier in NL kan ik alleen standaard watermeters vinden.

Wie kan mij verder helpen om gewoon tussen een standaard 14mm koperleiding iets te bouwen.

Gr.

Alex

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 11:00
vlotterkraan is het magische zoekwoord, zo'n ding sluit af als de bak vol is.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02 11:42

TheBorg

Resistance is futile.

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-01 21:30
Een vlotter is geen optie, ten eerste oogt het niet in een vijver en ten tweede als het niveau weer daalt wordt er weer bijgevuld ook wanneer ik dit niet wil.

Het is een koivijver en 1x in de maand 1000 liter verversen is genoeg. Met een vlotter heb ik hier geen grip op.

Wat ik zoek is een klep die instelbaar is.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 16:16
AlexP36 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:13:
Een vlotter is geen optie, ten eerste oogt het niet in een vijver en ten tweede als het niveau weer daalt wordt er weer bijgevuld ook wanneer ik dit niet wil.

Het is een koivijver en 1x in de maand 1000 liter verversen is genoeg. Met een vlotter heb ik hier geen grip op.

Google maar eens op gardena icm water timer ofzo, die hebben allerhande instelbare afsluiters voor beregening.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 16:16
En een water magneet klep op 24V of 230V, en daarvoor een simpele tijdklok?
Dan regel je hem op tijd :)

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:52

Yucon

*broem*

Ik zou me niet teveel blindstaren op de liters. Je hebt grofweg een gelijke doorstroom per minuut en met een timer wordt het allemaal makkelijker dan met een flowmeter.

[ Voor 7% gewijzigd door Yucon op 06-06-2018 07:24 ]

Verwijderd

zo iets stopt vanzelf na x minuten.

https://www.wilpe.com/nl-...1eGwT9xGuc3BoCGS0QAvD_BwE

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-02 17:47

BCGraaf

BC

Denk dat je met een simpele magneet klep icm een nalooptijd timer in je water leiding heel ver komt.

Magneetklep is NC dus verbruikt ook geen stroom. Dit in combinatie met een nalooptijd timer. Als je de vijver wil bijvullen zet je een schakelaar op aan, wacht 2/3 sec en zet de schakelaar weer uit. Afhankelijk van de instelling van de nalooptijd timer blijft de magneetklep 1 tot 90 minuten open.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:50
Google eens op "watertimer". Je kunt ze volledig mechanisch krijgen. Net zoals een kookwekker.
Je zult hem er alleen even tussen moeten klussen. Wellicht met bypass, zodat je ook zonder timer water kan laten stromen.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 11:00
AlexP36 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:13:

bij een vlotter is meestal ook in te stellen wanneer hij begint en stopt, dus een paar centimeter hoogteverschil zal mogelijk zijn. uit je topicstart:
Deze moet regelmatig bijgevuld worden of worden ververst.
en hoe het er uit gaat zien...... je hebt geen planten rondom de vijver voor schaduw voor de vissen waar het onder kan?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-02 13:51
Gewoon een kookwekker? :+
Pagina: 1